esimene koolinädal

Koolitöö

Kolmas nädal vist juba siin mööda saadetud. Tunne on küll nagu alles esimene nädal. Õppimise mõttes oligi. Ma alguses mõtlesin, et võtan makroökonoomikat ka siin, kuid pärast esimest loengut oli küll tunne, et ma seda ei kavatse uuesti õppida, nii siis otsisin midagi muud selle asemele.

Keda huvitab, siis õpitavad ained on alljärgnevad:

  • International Trade: 
Õppejõud on mees Austraaliast, kes asendab siin, sest pealektor on lapsepuhkusel (or whatever - mis on tema parasiit sõna). Temaga rääkima minnes oli küll selline tunne, et ma tean UCLi õppekorraldusest rohkem kui tema. Kuna muidu on siin aasta jagatud 3 semestriks ehk 2 esimest on õppetööd ja kolmas on eksamiteks. Seetõttu pean ma igas aines eksamite asemel esseesid kirjutama. Ja neid koguneb ikka oma 7 vähemalt ( 2000-2500 sõna keskmiselt). Läheb põnevaks, sest ega ma pärast gümnaasiumi ei ole paberile mulli ajamisega eriti tegelenud, pigem lihtsalt faktid - kui nii on siis nii lihtsalt on :D

  • Entrepreneurship and Small Business with Reference to Central and Eastern Europe
Naine on sellise vene kandi aktsendiga. Põhiliselt õppime siin ettevõtlust ja siis peame gruppides ka mingi firmaplaani välja mõtlema ja ette kandma. Siin on loengud kohustuslikud ja pead osalema vähemalt 70% muidu kukud läbi. Mul ühed aine loengud kattuvad selle aine seminaridega nii, et saab põnev olema. Ma ei oska ka midagi muud valida, sest huvitav aine kattub ja mingit mõtetut vene kino ajalugu ka ei ole mõtet õppida.
  • Soviet and Russian Foreign Policy
Siia loengusse minnes olin ma jumala veendunud, et saan venelasest loengupidaja või kusagilt sealt kandist. Kuid oh seda imet - tegemist oli hoopis britiga ;)
  • Introduction to british politics
Siin olin ma jälle veendunud, et saan briti, kuid tegelikult tuli mingi ida kandi aktsent. Arvasin oma targa peaga, et see kursus on kõigile, kuid seminaris tutvustusringis tuli välja, et tegemist ongi mitte brittidega, mis võrdus kari ameeriklasi, paar prantslast ja siis üks blond eestlane ehk mina :D Muideks siin kestavad loengud ja seminarid tund aega ehk siis algab nt 12.05 ja lõppeb 12.50 vist. Mõni üksik loeng on 1.5h. Muideks on palju produktiivsem, suudab isegi kuulata, kuid mõningasel juhul tuleb ikka uni peale.

Sain tutvust tehtud ka raamatukoguga. Laenutamine nagu laenutamine ikka, kuid tavaliselt on siin igat raamatut maksimaalselt 5 eksemplari, mis teeb vb 3 raamatut, mida saab 1 nädalaks laenutada, 1 24 h ja siis vb 2 3h. Laupäeval ja pühapäeval laenutada ei saa, kuid see eest on pearaamatukogu 24h lahti - milleks siin siis veel vaja üüri maksta? ;D Ja kui sa oled endale raamatu laenutanud, siis lüüakse sinna sisse kuupäeva tempel - kiviaeg?!

Tants ja trall
Oh sa püha lehm, kus see nädal sai uusi asju järgi proovitud. Kuna endiselt on käimas nädal, kus on võimalik kõikide huviringidega tutvuda. Esmaspäeval proovisin siis järele steptantsu. Täiega lahe oli, sellest hoolimata, et mul stepikingi ei olnud (tahaks osta). Siis nühkisime lihtsalt tuima põrandal stepiliigutusi, kuid nii naljakas, et nad suutsid esimese tunniga meile juba midagi selgeks õpetada ja kui ma pärast päris kingadega proovisin, siis oli eriti lahe.
Järgi sai proovitud, mida kujutab endast jazz tants. Siin on rühmad jagatud beginners ja advance. Ma olin mõlemas. Tegemist oli võimlemise-balleti-tantsu seguga. Nii lahe, et siin on ikka nii karvased ja sulelised koos erineva taustaga. Ja mitte ainult tüdrukud, vaid ka poisid, kes on oskustel nii mõneski tšikist parem.
Ning mu lemmik - breik tants. No see oli alles elamus. Ikka ehtne must breikar andis. Mul loomulikult oli mingi võimleja out-fit seljas ja see tekitas küll kohati tunde, et olen lastud kana seal. Kuid sain isegi mõne peapeal seisu selgeks ja see juhendaja oli ise nii proo. Ja ma ei olnudki ainuke tsikk, 2 tk oli veel, üks oli Indiast. 
Täna oli hip-hop. Mõtlesin, et see ikka rohkem sinna painduvuse poole, kuid tegelikult täitsa emo kava tegime. Jälle oli juhendaja nii lahe, asiaadist mees, kes elas ikka päris hästi sisse. Ja ma olen tähele pannud, et meessoost asiaadid on siin päris aktiivsed erinevates tantsutundides osalema.


Ja ei saa üle ega ümber postitantsust. Siin on küll respekt neile, kes sellega tegelevad. Ei ole see midagi lihtsalt ümber posti keerutamine. Täiega raske on seal posti jalgadevahel kinni hoida ja siis väänelda ja kätega kogu oma keha raskust üles vinnata. Selline proovisessioon oli ja loomulikult ei puudunud ka meessoost proovijaid :D
Siin on ikka nii palju erinevaid huviringe, et tahaks kohe kõigis osaleda, kuid kahjuks ei jätku aega ja kattuvad ka ;) Kel huvi, võib siin ringi surfata ja näha lähemalt, mis klubidega on võimalik liituda:
https://uclu.org/clubs-societies/directory

Midagi kasulikku
Kolmapäeval sai siis natuke raha ka teenitud, et siin ellu jääda. Panin oma kastitõstmise koolitused proovile :D (tegelikult ei pidanud midagi tõstma) Olime lihtsalt career fairil abiks. Tegemist oli sellise üritusega, kus kõik tööandjad olid UCL kohale tulnud ja soovijad said nende käest küsimusi küsida täpsemalt kandideerimise ja muidu töö kohta. Täiega palju rahavsast oli. Minu meelest nii vajalik üritus. Eestis on pigem vastu pidi, sa pead ise otsima, kus tahad töötada, kuid siin pigem üritavad firmad ise atraktiivsed välja paista kõikse tasuta nänni pärast. Ja õpilased pingutavad ikka päris kõvasti, et kontakte luua, sest konkurss on kõva. Ja kui ma varem arvasin, et tööandjad vaatavad lihtsalt, kas sul on kraadipaber omandatud või mitte, siis võta näpust - hinded on ikka ka olulised. Tunnis sai 8 naela, mis siinse elukalliduse juures on vast OK. 

Ma mässin ennast siin sageli ei tea mis ürituste sisse, et vahest ei saagi täpselt aru, millega tegu on kui aeg kätte jõuab. Sama juhtus ka nelapäeval, regasin ennast citi groupi presentatsioonile, mis toimus nende pilvelõhkujas (ma ei tea kas päris pilvi lõhus, kuid suht kõrge hoone ikka). Sinna saamine oli ka väike metroo ja rongi seiklus. Kohale ma jõudsin ja see oli mõeldud nii UCLi kui ka Kings colledge õpilastele. See oli siis pintsaklipslaste ala investeerimis panganduse rajoon. Üle tee asus Bank of America Londoni kontor :D Anti meile siis nimekaardid ja edasi läksime konverentsiruumi, saime nännikoti (tasuta kõrvaklapid - in-earid :D), kus tähtis nina rääkis Citi Groupist ja siis sai küsimusi küsida. Tema jutust jäi mulle kõrvu - pärast bakat, kui sa ei tea veel, millele spetsialiseeruda, siis mine ennem tööle, tööta paar aastat ja siis saad teada, kas sulle üldse meeldib, tähtis on oskus erinevate inimestega suhelda, meeskonnatöö. Siis edasi saime lähemalt vabas õhkkonnas (tasuta jook vein, õlu, mahl, vesi, coca ja pizza) erinevate osakondade töötajatelt küsimusi küsida. Mul oli alguse nagu what? mida küsida, ma ei tea ju investment bankingust ja tradimisest ja risk managemendist mitte muffigi :D Ühelt uute töötajate värbamisega tegeleva tädi käest küsisin, et kas Eestist ka saaks siia tulla ja naine ei teadnudki täpselt, kas Eesti on EL või mitte. Põhilised mõtted, mis töötajatega rääkides kõrvu kõlama jäid olid, et töötunnid on pikad (ala 4ni hommikul ja siis 9ks tööle). Õnneks on seal ka duššid ja kaubanduskeskus, kus saab närve puhastada. Väga oluline on missugune su CV välja näeb (max 1lk), sest sellest oleneb, kas saad järgmisse vooru edasi ja neid voore võib olla ikka mitte 2, 3, vaid lause üle 10ne. Miks nad seal töötavad? Ühe moskvalanna sõnul töötad mujal vb sama palju, kuid siin saad lihtsalt rohkem palka. See on vast ka põhjuseks, miks paljud ka mitte majanduse taustaga õpilased olid seal kohal. Ja töö pidi nende sõnul ka huvitav olema - saab ju suurte rahahaide miljonite paigutamisega mängida :D Ja jälle tundisin ma ennast korraks vanana, sest mõni töötaja oli seal nagu 22 aastat vana ja aasta juba seal töötanud. 



Kohalik jõusaal ;)



Siinnsed suurfirmad pakuvad ka esimese aasta tudengitele kevadvaheajal nende firmades töötada. Teisel aastal on rohkem summer intership. Nii, et kes tahab citi groupi juures töötada, siis olge varmad, kandideerimise tähtajad on osad juba oktoobris ja siis jaanuari alguses. Teile makstakse elamine ja reisikulud kinni ;D

Tagasi siis läksin koos ühe hiinlannaga, kelle vanemad on diplomaadid siin Londoni Hiina saatkonnas. Peaks vist suhted soojas hoidma :D

Ülejäänud aeg
Ma siin vaikselt üritan ka õppimisega tegeleda. Nii palju on lugeda ja siin anagu peaks ja vähemalt kohustusliku kirjanduse läbi lugema. Lugemine lugemiseks, kuid ma ei saa osadest asjades isegi eesti keeles aru :D
Alkoholi kallidus võtab joomisisu ära, kuid vähemalt meeldib siin inimestel välja teha. Täna sai ka camedon marketile tiiru peale tehtud, päris lahe koht, elu keeb ja kauplemine käib. See üritus oli nn Photo society photowalk to camedon market, kuid ega me Michelliga seal just eriti pildistamise ja valguse paika panemisega ei tegelenud.



Üks hommik oli meil siin ühikas ka tuletõrje õppus. Vist oli 7 või kell 8 hommilu. Hea et me 7 korrusel, sest treppidest alla jõudmine võttis nii kaua aega, et siis kui me välja jõudime, siis saime juba jälle sisse tulla. Mõni ohmu oli sokkide väel välja tulnud. Kord jooksmast tulles dušši all olles läks jälle tuletõrje alarm tööle ja ma küll ei mõelnud paljalt välja joosta. Alguses kartsin, et äkki vett ei tule enam, kui õnneks ikka tuli. Tegemist oli valehäirega õnneks :D Tänutäheks toimus ühikas tasuta õlle pidu, kuhu ma kahjuks ei jõudnud.

Homme siis mingile tuutori koolitusele. Jälle väga ei ole kursis, mis see endast kujutab. Kuid vähemalt saab jälle ühe kogemuse võrra rikkamaks ja siinse ühistransordiga seigelda. 

Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Rasedus vol 2 💙