Gran Canarial päikest jahtimas vol.1

Las Palmas - 1. päev
Hommikul läksime siis bussiga Palma del Inglesist Las Palmasesse. Kusagil 1h kestis. Seal olime endale ecohosteli broneerinud. 15 euri öö ja siis olime 4 toalises naiste magamistoas. Toas väga midagi ei olnud, kui narivoodid, kuid ruum oli see-eest kõrge laega. Öko oli see hostel vist selle pärast, et kõik mööbel oli kasutatud ja pidi prügi sorteerima. Magada oli suht halb, sest võõras naine, kes meie toas oli, norskas.
Nari

Sisehoov
Päraslõunal saime Kaisa sõbra Ivaniga kokku, kes elab Las Palmases ja on kohalik kanaarlane. Ta näitas meile linna ja rääkis ajaloost nii, kuis teadis. Muideks Gran Canaria tähendab suurt koera ja saar on nime saanud koertõu järgi või midagi taolist.

Columbuse maja ja vasakus nurgas kuulus kanaari rõdu

Kaedraal

Vee puhastamine vanal ajal

Käisime selle kirjaniku majas
Meie hostel asus Las Palmase vanemas osas, kus on kõik ajaloolised ehitised ja katedraal. Las Palmas on hoopis teistsugune, kui need kuurortlinnad saare teises otsas. Täitsa nagu päris suurlinn ja nägi üle pika aja noori :D Elanikke on kusagil 400 tuhande kandis.

Kaisaga puu otsas ronimas
Kanaari vapp
Pidavat olema kõige kallim hotell kanaaridel
Kevadise karnevali üks kostüümidest
Üleval mäe otsas on Korealaste kirik. Kusagil 2000 korealast pidid saarel elama
Las Palmas - 2. päev
Esmaspäeval oli Ivan tööl ja saime alles õhtul temaga kaubanduskeskuses kokku. Päeval käisime Columbuse majas ja Katedraali külastamas. Columbus pidavat seal majas peatuma 1492 kui oli teel Ameerikat avastama. Muidu nägi seal pärismaalaste esemeid ja laeva makettePidi kaks eraldi piletit ostma - ühega nägi katedraal ja teisega sai katusele.

Columbuse kajuti sisevaade
Columbuse maja sisehoov karjuvate papagoidega
Katedraali katus, vaade merele
Vaade teisele pool, linna peale
Pärast kõndisime jala Las Palmase uuemasse ossa. Teepeal läks Kaisa king suurest jalutamisest katki ja ostsime talle uued kossid. Edasi jahtisime mööda mereäärt mingit söögikohta, kus ka taimetoitu saaks, kuid ei midagi. Ühes kohas oleks saanud, kuid nende taimetoit oli põhimõtteliselt sama mis normaalne toit, kuid ilma lihata ja hind sama.

Palm ja ossi kükk :D
Las Palmase rand, väga tuuline oli ja suured lained surfaritele
Lõpuks jõudsime omadega suurde kaubanduskeskusesse ja leidsime sealt ühe söögikoha, kust sai ka taimetoitlase burgerit tellida. Mega hea oli lõpuks pärast mingi 13km kõndimist istuda. Seal kaubanduskeskuses olid muidu väga lahedad poed ja suht odavad hinnad, isegi Primark oli esindatud. Riided on Kanaaridel odavad, kuna nad ei ole maksustatud. Kahjuks ei saanud midagi osta, sest meil käsipagasid ja ned juba suht pungil. Seal siis tšillisime ringi ennem kui bussiga tagasi hosteli läksime.

Kuju, mis sümboliseerib pärismaalasi
Me olime kohvrid sinna hoiule jätnud ja öelnud, et tuleme kusagil pärast üheksat õhtul. Kui me sinna jõudsime, siis ei olnud ühtegi töötajat enam seal ja see kes muidu pm elab seal olevat välja sööma läinud ja tal pidavat üldse vaba õhtu olema. Meil siis oli veits paanika, kuna ei saanud oma kohvreid luku taga olevast toast kätte. Ma siis leidsin kuidagi administraatori laua juurest töötajate numbrid ja helistasin. Omanik võttis vastu ja pidi selle kutiga ühendust võtma. Kusagil poole tunni pärast tuligi kutt rummi pudeliga tagasi, kuid see omanik oli ka autoga kohale tulnud, kuna kutil oli telefon koju jäänud ja omani oli mures, et me jääme lennust maha. Ühesõnaga lõpp hea kõik hea. Me siis passisime seal kuni 2ni öösel ja võtsime siis bussi lennujaama. Saime olla esimesed, kes läbisid turvakontrolli kell 4 hommikul. Lend läks meil 6:45. Ma üritasin hosteli puhke toas ja lenujaamas magada, kuid suht unine olin ikka. Lennukis ka pm tukkusin kogu aeg.

Hamburgis läksid meie teed Kaisaga jälle lahku, ta jooksis Kieli bussi peale ja ma võtsin rongi Hamburgi bussijaama kust väljus minu buss Kopenhaageni. Sain veel aega parajaks teha macis ja appelpied süüa, mida ma ei olnud 100 aastat saanud. Põhi eesmärk oli ikka netis olla, kuid millegi pärast seekord nett ei töötanud, ja siis ka vetsus käia.

Teel Kopenhaageni visati üks pagulane bussist välja ka piiri peal, kuna tal ei olnud õigust Taani siseneda. Ta vist tahtis Rootsi minna ja vastavad dokumendid olemas, kuid vist pidavat siis otse Rootsi minema Taanist. Tagasi läks buss teist kaudu, läbi Lübecki ja laevaga Saksamaalt Taani. Leavas ostsin endale šokolaadi, kuna see oli Taani kroonides nii odav ja muu söök oli suht kallis. Laevareis kestis ainult 45 mintsa ja siis lõpuks 21 paiku olingi tagasi Kopenhaagenis. =)

Laev

Comments

Popular posts from this blog