Kruiis Kopenhaagenist Oslosse

Mul õnnestus jaanuari alguses hankida tasuta kruiisipiletid Oslosse. Alguses ma küll kahtlesin, et kas mu broneering ikka kehtib või mitte, kuna pakkumine oli mõeldud Seaways Clubi liikmetele, mis ma ei olnud. Kuid meile teel sain ikka kinnitust, et piletid täitsa kehtivad ja nii läksimegi ühel märtsikuu viimastest põhapäevadest Keviniga laeva peale.

Laev enne väjumist Kopenhaageni sadamas
Meil oli neljane kajut ja me olime suht veendunud, et oleme koos 2 võõra inimesega, kuid üllataval komberl kedagi meile seltsi ei tulnud. Kruiis on põhimõttelt sama mis Tallinn-Stockholm. Nelja paiku õhtul hakkab praam sõitma ja siis hommikul kell 9 on kohal. Siis on aega kuni neljani ringi vaadata Oslos ja siis järgmine hommik on praam tagasi Kopenhaagenis. Ka kajut oli kujunduselt sama. Meie oma asus küll kõige alumisel tekil, kuid samas sai trepist käies trenni teha.

Laev küll väga suur ei ole. Mõned söögikohad, pood, diskoteek ja väike spa. Esimesel õhtul sõime ühes Itaalia restoranis pizzat ja jõime mingit erilist õlut. Pizza oli väga suur, kuid samas õhukese põhjaga nii, et sai isegi söödud. See oli valmistatud kiviahjus nii, et maitses väga hästi. Hea on Kopenhaagenis selles mõttes elada, et 20 EURi õhtusöögi eest on normaalne summa :D Õnneks seekord maksis Kevin, ma tegin pärast meelelahutuskohas õlle välja talle. Seal mängis üks band päris hästi ja sai näha vanu ja noori tanstimas. Samas selline meelelahutusshow nagu Rootsi laevas puudus.

Pizzad - nämm!
Hommikul panime äratuskella natke varasemaks, kuna mu sõbranna ütles, et päikesetõus on väga ilus. Nii kobisime kell 8 välja. Päikesetõusu küll ei näinud, kuid selle asemel sai fjorde näha ning kõrgematel kohtadel paistis isegi lund. Päeva söögi olime kaasa ostnud, kuna ma seletasin Kevinile, et Oslo on kallis koht, samas ma ei usu, et Taaniga võrreldes ta oluliselt kallim oleks.

Peaaegu kohal
Ma alguses mõtlesin, et rendiks rattad ringi liikumiseks, kuid siiski me ei teinud seda ja kõndisime selle asemel. See oli õige otsus, kuna Oslos ei ole selliseid ratta teid nagu Kopenhaagenis, vähemalt mitte kesklinnas ning maastik on suht künklik. Nii me saime siis paju kõndida, kuna mu ainuke soov oli külastada Vigeland skulptuuride parki. Öösel oli nats lund sadanud nii, et maa oli Oslos kergelt valge. See skultuuride park oli päris lahe. Sadamast sinna kõndisime kusagil 40 minutit.

Vikelandi pargis 
Lumi
Üks paljudest kujudest silla peal
Tagasi teel jäi üks valitsushoone tee peale ja me kolasime veits poodides ringi kesklinnas. Asjad tundusid maksvat vähem kui Taanis. Veits raske oli hinnata kuna Taani kroon on veits kallim kui Norra kroon. Väljas oli veits külm ja kõndimisest jalad väsinud ning nii saime ka väikese kohvipausi tehtud ning see ei olnudki väga kallis, kusagil 4-5 EUR. Tundus et keegi tuntud inimene tuleb visiidile, kuna linnas olid piirded ja palju politseinike, kuid ma unustasin üle uurida, kes see isik on.

Valitsushoone (vist) tagaplaanil 
Kesklinnas oli selline tiiger ka
Enne laeva minekut sai ka Oslo ooperimaja katusel käidud, kus avanes ilus vaade. Seal ümberringi toimus elav ehitus nii, et aasta pärast vast juba ilusam ümbrus.

Oslo ooperimaja
Katus täitsa marmorist
Katuselt vaade lahele
Ega seal linnas väga midagi enam teha ei olnud ning mingisse muuseumisse meil tahtmist minna ei olnud ja nii läksime veits varem laeva ning hoopis spasse. See oli küll väike, kuid sai mullivannis mõnuleda ja väikses basseinis sulistada ja isegi saunas käidud ning väga mõnus oli.

Tagasitulekuks olin ka õhtsöögi Rootsi lauas ostnud. See oli päris rikkalik. Joogid pidi ainult veel juurde ostma. Ma sõin ikka palju. Enamjaolt lõhet, krevette ja krabilisi ning siis salateid erinevaid. Kevin oli ennast nii kooma söönud, et ta magustoitu ei tahtnudki. Tegelikult ta ei olegi väga magusa sõber, kuid ma see-eest ikka võtsin väikese tüki enamikest kookidest ning pärast jäätist veel peale.

Enamik toidus on juba kõhus
Hiljem õhtul läksime ööklubisse. Kuna oli esmaspäev, siis ei olenud laev nii täis ja inimesi ei olnud väga palju. Samas sai ikka mõni tants tehtud ja üks kokteil ära joodud. Kokkuvõttes oli päris tore reis! =)

Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Koh Samui with baby and toddler 🏝