Nädal 6: Eesti suursaadik külas

See nädal käisin esimest korda yogas, tellisin hiinlase abiga esimest korda taobaost postkaardid (populaarseim online pood Hiinas), kohtasin Eesti suursaadikut Hiinas, sünnipäeval.

Jooga hiina keeles
Kuigi ma ei ole hull jooga fänn, siis otsustasin ikkagi joogasse minna. Jooga toimub 3 korda nädalas, kuid ma saan osaleda ainult kolmapäeval, sest teisel ajal on tantsutund. Loomulikult on jooga hiina keeles, kuid kolmapäevane õpetaja oskab mõned sõnad inglise keelt ja oli ülisõbralik, parandas kogu aeg meie asendeid ning vabandas ka oma kehva inglise keele oskuse pärast, mis ei ole sugugi hull, sest me saame ise õppida hiina keelt siis. Kõige levinum on sõna “hinga”. Ma pean nüüd endale ka joogamati tellima netist, roomi sai juba oma kätte, täiega ilus. Nalja saab ikka nende hiinlastega, sest joogat saab ju ka kleidiga teha, vaade missugune.

Eesti suursaadiku visiit
Reedel külastas siinset Nordic Baltic Cultural keskust Eesti suursaadik, kes resideerub Pekingis ja kui ma ei eksi, siis teine härra on Eesti konsul Shanghais. Nad lihtsalt rääkisid vist juttu tähtsate ninadega. Alguses pidid nad tulema 11 paiku, kuid jõudsid alles 12 ringis ja ma ei viitsinud neid oodata ning läksin hoopis sööma. Lõpuks siis ikka hüppasin läbi ja vahetasin nendega paar sõna. Kuigi ma ei ole siin ainuke eestlane, siis ma väga ei räägi eesti keeles ja kui ma pidin siis oma suu lahti tegema, tundsin ennast päris retarded :D Loomulikult olin ma kodutöö tegemata jätnud ja arvasin, et visiidil on uus ja vana konsul Shanghais, sest nad pidid vahetuma. Küsisin siis, et kumb vanem ja kumb uuem ning nad hakkasid naljatama, et ta näeb vist noorem välja kui mina, ühesõnaga ma olin suht segaduses. Sain natuke vestelda ka Shanghai konsuli assistendiga, kes on hiinlane, kuid EBSis õppinud ja siis vist Tallina Sadamas mingi projekti kallal töötanud ning nüüd siin Shanghais Eesti saatkonnas tööl. See nädal toimub Eesti kultuuri tutvustav filmiõhtu, kus näitame filmi “Singing revolution”, eks näis, kuidas see kommunistliku riigi elanikele peale läheb :D

All you can eat mexican food
Esmaspäeva õhtul viis meie Uganda sõber Abigel meid ühte Mehhiko toidu baari, kus ta Keeniast pärit toakaaslane töötas. Maksime 50 RMBd ja saime selle eest süüa nii palju kui jaksasime mehhiko toitu takodest natšodeni nii, et ma olin ikka suuuuht sööki täis. Ta sõber tegi meile special deali ehk saime tasuta juua ka nii palju kui jaksasime. Koht oli täitsa mõnus ja soovijatel võimalus suurelt ekraanilt jalkat vaadata, piljardit mängida, nooli visata.

USAka 21. sünna Shanghais
Reede õhtul olime kutsutud minu USA sõpside korterisse, kus toimus asian Jeffi 21. sünnipäev. Lõpuks ometi saab tüüp USAs vabalt klubis käia ja alkoholi osta. Jälle oli väga värvikirev rahvusvaheline seltskond koos. Seekord sattusin jutulainele mehhiklasega Mexico Cityst, austraalialasega, kanadalannaga, kes üritas endale paitsoud sisse joota. Paitsou on nagu eestlastele viin, kange rõveda maitsega alkohool (54 promilli vist). Neiu väitis, et ta peab ennast sellega harjutama, sest hiinlastega äri tehes toimub kõik business õhtusöögi ajal ja kes kauem vastu peab paitsou joomisega, saab parema diili :D Õhtu nael oli ikka 8 Soome kuti kohaleilmumine, kuna peale mu ruumi ei ole me üldiselt kedagi Soomest kohanud ja mu ruumi oli alguses veits hirmunud, kuid lõpuks sai ikka ka oma emakeelt rääkida.

Edasi taheti millegipärast jälle “7th floori” (klubi) minna, kuid ma seal juba vähemalt 3 korda käinud ning Shanghais on veel 3000+ klubi. Seega läksime hoopis koos soomlastega ja minu japsi sõbra Luisiga kohalikku tudengibaari nimega Helens, mis meenutas atmosfäärilt Mökut, ruumi oli ainult rohkem. Seal kohtasin esimest venelast, kellega jutule sain. Peab ikka sellest rahvusest ka sõpru leidma, mine tea, milliseks see poliitiline olukord Eestis võib minna :D Tore tüdruk oli, õppis siin. Õnneks on siin kohalikud väiksed Family marketid (söögipood) öö läbi lahti ja sealt sai nälja kustutada.

Selle pildi järgi pole ime, et vahepeal arvatakse, et ma venelane, sest suht sarnane selle tšikiga. Keskel tema itaallasest poiss.

Hiinlaste pidu campuses
Neljapäeva õhtul oli võimalik mul külastada ka hiina tudengipidu campuses, mis oli küll suunatud erinevate campuses olevate kultuurikeskuste tutvustamiseks. Pakuti süüa ja juua (siin campuse poodides müüakse alkot ka muidu ja kuulsin, et keegi ei tee väja, kui sa õlut ka klassis jood :D). Ürituse korraldaja tuli selle peo ajal minu juurde ja küsis, et kas ma oleksin nõus hiinlastele veits tantsimist õpetama??!! Huvitav, kuidas ta üldse teadis, et ma tantsida oskan. Ta oli nii paluva näoga, et ma olin nõus, kui keegi mind otseselt ei tunne, siis ei saa mark ju olla :D Lasin neil siis suvalise lääne tümpsuloo peale panna ja õpetasin siis mõned liigutused. Vähemalt hiinlastel oli lõbus ja see tegi nende tuju heaks :D

See ruum peo alguses.

Samal päeval oli ilus ilm ja nii ostsime roomiga jäätist ja vahtisime nats siin campuses toimuvat jalgpalli mängu. Hetkel vist käimas mingi teaduskondade vahelised võistlused, kuid keegi pealtvaatajatest ei osanud meile otseselt vastada, kes mängivad :D Teisel pool jooksurajal toimus ka vist teaduskondade vaheline köievedu.

Hüpits on väga populaarne treeningvahend ka poiste seas.

Pilt metroo jaama põrandast. Külje peal tuleb oodata.

Grillpidu austraalase juures
Laupäeva õhtul läksime kõigepealt koos roomi ja Abigeliga kaubanduskeskusesse sööma. Ma võtsin jälle endale pizza. Nii hea oli jälle juustu süüa. Seekord proovisin ka ühte õunakooki jäätisega, kuid see ei maitsenud nii hästi kui Wildes. Kui kõhud täis, siis ikkagi otsustasime minna austraallase korteris korraldatud grillpeole. Alguses oli plaanis katusel tšillida-grillida, kuid ilm oli vihmane ja nii tehti seda rõdul. Kahjuks oli mul kõht nii täis, et ma ei suutnud midagi süüa, võtsin ainult ühe väikse ampsu liha ja see oli päris hea. Enamik meie välistudengitest olid seal v.a rootslased. Väga huvitav on jälgida teiste välismaalaste nägusid, kui ma ütlen, kust ma pärit olen, nad kordavad kõrgendatult ja küsival häälel “Estonia?!”.

Pärast liikusime kluppi CA, kus ma ei olnud veel käinud. See oli rohkem rikaste hiinlaste klubi ja välismaalasi oli palju. Mängiti rnb ja hiphop muusikat rohkem. Juba on tunne, et Shanghai on väikseks jäänud, sest kohtasin seal üllatavalt ka teisi välismaalasi, kellega olen varasematel üritustel tutvunud. Seekord lasime taksojuhil ennast campusesse sisse sõidutada. Varem oleme värava juures välja tulnud, kuid tegelikult saab turval paluda taksojuhile väravat ka avada, siis ei pea nii palju kõndima.

Need kontrastsed vaated.

Reede õhtul sõime campuse sööklas ja seal oli lahe see, et me saime kaussi ise valida juurviljad ja liha, ning otse meie nina all küpsetati valmis ning see läks maksma ainult 10 RMBd ehk siis mingi 1.2 eurot. Päris hästi oli maitsestatud, natuke vb isegi liiga soolane, kuid siiski päris hea.

Mustal turul
Pühapäeval lubasin oma jaapanlasest sõbraga mustale turule minna talle lipsu ostma. Ta õpib Fudani ülikoolis hiina kultuuri ja ajalugu ning on siin Shanghais elanud gümnaasiumist alates, muidu Jaapanist pärit. Ta ema on vist hiinlanna ja pere reisib palju ringi, ühesõnaga oskab ta suht hästi hiina keelt ja on saksa keele fänn :D See asus Shanghai Teaduse ja Tehnoloogia muuseumi juures ning välimuselt nagu fake market, veits väiksem, kuid lisaks fake kraamile on võimalik soetada ka mittefirma asju ning seal oli ka pärli-ehete letid, kust saab odavalt pärle osta ning tailor market ehk saab lasta endale kleidi, kostüümi, ülikonna, mantli oma mõõtude järgi õmmelda ja ise riide valida ning hind võib jääda kusagil 50 euro kanti. Nii kahju, et Shanghai asub nii kaugel, et siia väga nädalalõpu šopingutrippi ei tee :D Ma lõpuks ostsin endal ka uue mobla korpuse. Kardan, et harjun liiga kauplemisega ära ja reaalseid hindu nähes hakkan ka kauplema :D

Kell muruplatsil

Ma proovisin ka ühes parukapoes endale musta lühikeste juustega parukat. Mõtlesin endale soetada, et rohkem massi sulanduda, kuid ma nägin palju vanem välja ja lühikesed juuksed teevad näo nii ümaraks. Japsist sõps ütles, et nad ikka tunneksid mind ära isegi, kui mul päikseprillid ees, sest mul nina on teist moodi, asiaatidel on see rohkem näos, meil rohkem välja ulatuv :D

Sõnum lätlaselt selles joogikohas.

Siin on ka palju joogi ostmise kohti, kust saab erinevaid kokteile, teesid jm osta. Ma võtsin endale oreo tee piimaga. Väljas ringi jalutades müüakse linte, mis on lühemad kui iluvõimlemise lindid, kuid väikestele lastele meeldib nendega ringi vehkides joosta. Naljakas on näha ainult, kuidas müüja, hiinlasest mees, selle lindiga vehib, et külastajaid meelitada. Ma ei suutnud ka jätta juhust kasutamata ja nats tõelisi mustreid näidata.

Jalutusmarsruut Shanghai Teaduse ja Tehnoloogia Muuseumi juures.

Hüppasime ka Forever 21 läbi, kuna Eesti õhu dresscode on blue-black-white, kuid mul ei ole midagi sinist. Seal oli nii palju rahvast, kuid avastasin nurgatagused proovikabiinid meeste osakonnas, kus on 0 järjekord, muidu teised ohmud külastajad seisavad 30 inimeselises järjekorras. Siin hiinas on ülipopulaarsed NewBalance värvilised vabaajajalatsid, mis peaaegu kõigil on, see mood pidi koreast pärit olema. Õhtut sõime samas ketis, kus ma ka pizzat olen käinud söömas. Seal on hinna-kvaliteedi suhe parim. Ma seekord tellisin endale tuunikala salati, mis maitses ülihästi, sest tavaliselt siin campuses ei ole võimalik ainult salatit saada.

Mu japsist sõps

Japsiga vesteldes selgus, et japsid ei ole ka erilised Venemaa fännid, kuna neilt on nii mõnigi saar ära võetud, seetõttu oli mu japsist sõps õnnelik, et saab ka Hiina passi, sest läheb suvel Saksamaale ja lootis, et venelaste sissetungi korral ootavad teda paremad tingimused, kuna Venemaa ja Hiina saavad paremini läbi, mingi teema on ka II MS kaotusega seotud.


Üks kuuest kooli sööklast. 

Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Rasedus vol 2 💙