Tai vol 2: Ujuv turg, elevandisõit ja Ayutthaya

Reis 1: Ujuv turg, II MS sild ja elevantidega sõit
Reisi ostsime Koha San roadilt kohalikust reisifirmast. Reis toimus väikese mikrobussiga kus meid oli kokku umbes 9 inimest. Päris vara hommikul hakkasime sõitma ujuva turu poole (Floating market), kus vanasti toimus kauplemine jõekanali peal paadiga sõites ja siis kalda ääres on erinevad kaubitsejad. Nüüd on see väga turistikas ja väga inimesed ei ostagi, vaid lihtsalt sõidavad paadiga seal ringi. Kaldal on ka palju lette, kust saab igasuguseid suveniire osta.
Selliste paatidega sõideti seal ringi
Sai endale üks kooks ostetud
Pärast siirdusime edasi elevantidega sõitma, mis olin päris pikk teekond, kusagl 2 võttis aega ja vahepeal oli ka lõuna. See elevantide koht asus päris lähedal Burma piirile ja oli kusagil võsa sees. Alguses tegime lihtsalt ühe ringi elevantidega ja käisime veest läbi ning siis oli ka mul võimalik elevandijuhi kohale asuda. Päris lahe oli, kuid meie elevant oli veits üleannetu ja läks kogu aeg kusagil evõssa puulehti või rohtu näksima. 😁  Pärast saime ka elevandi seljas jões sulistada ja elevant viskas oma londiga meile vett peale, või pigem purskas. Tundus, et elevante koheldi seal päris hästi ja selle pärast nad veits üleannetud olidki ja ei kuulanud kogu aeg oma isanda sõna. Need väikesed isandad olid Burmast pärit, odav tööjõud vist.
Mees paremal on siis see väike isand
Suplus
Mina roolis, elevant kraavis
Teel tagasi Bangkoki tegime peatuse Mae Klong jõe silla juures, mis ehitati II MS ajal Jaapani käsul ja on osa Burma raudteest, mis küll praegu enam ei funka. See sild siis ehitati sõjavangide poolt. Seal sai ka mangot osta, mida ma tegin väga tihti, kui võimalus avanes. Kohalikele meeldib veits meie mõises toores mango, kuid turistidele pakutakse ka küpsemat.
Marie on rööpas
Sild taustaks
Reis 2: Ayutthaya varemed
See reis oli Kevini soov, kuna ta ei olnud varem käinud. See linn asub Bangkoki lähedal ja oli vist kunagi Tai pealinn ning seepärast on seal palju olulisi templi varemeid. Ka see reis toimus sarnase mikrobussiga. Kiid küll rääkis seal veits ajalugu, kuid ma ei saanud väga tema aktsendist aru. Kokku külastasime kusagil 3-4 erinevat templi jäänuseid ja üks magav buddha oli ka. Lõunat saime ka süüa. Võrreldes Bangkoki templitega olid need rohkem lagunenud ja osasid restaureeriti. Mõnes templi kohas olid ka kõigil buddhadel pead maha võetud ja väidetavalt kusagile läänesse maha müüdud. Ayutthaya on ajaloo jooksul käinud korduvalt Tai käest Burma valdusesse ja osad templid on siis Burma ajal ehitatud täiesti või siis osaliselt. Siin sain ka kohaliku tädi käest rohelist tai teed ostetud, mis kujutab endast rohelist teed, kodentspiima, piima ja jääkuubikutega. Täitsa hea. Ma ostsin seda teed kaasa ka, kuid ei ole jõudnud valmistada, kuna see ikka päris magus kui kodentspiima lisada.
Wat Chaiwatthanaram
Wat Phra Sri Sanphet
Buddha jälle magab

Comments

Popular posts from this blog