Tai vol 1: Bangkok

1. Laupäev: Lennureis
Reis Taisse algas Kopenhaagenist. Me olime lennupiletid ostnud juba jaanuaris kui olid allahindlused ja saime päris soodsalt Thai Airwaysi piletid. Tegemist oli otselennuga ja lend kestis kusagil 10-11 tundi. Lõuna paiku läksime Kopenhaagenist lennukile ja kusagil kell 6 hommikul olime Bangkokis. Lennukis sai ka süüa ja juua nii alkohoolset kui ka mittealkohoolset jooke. Ma olin endale võtnud taimetoitlase eine ja sain alati enne teisi söögi kätte. Täitsa normaalne oli ja palju puuvilju sai ka. Teenindus oli väga hea ja telekast sai filme või seriaale vaadata. Ma üritasin ka veits magada. Hea, et Kevin oli minu kõrval ja sain talle jalad sülla panna 😁  Taisse jõudes pidime läbima passikontrolli, mis võttis natuke aega. Kevin oli Kopenhaageni lennujaamas raha vahetanud, kuid mina võtsin Bangkoki lennujaamas raha välja. Soovitatav on võtta suurem summa raha välja, sest olenemata summast, teenustasu on kogu aeg 250 bathi. Ja enamjaolt toimub arveldamine sulas. Suuremates hotellides ja kallimates söögikohtades saab ikka kaardiga maksta, kuid võib juhtuda, et lisanudb mingi teenustasu protsent. Nii, et sularahata väga hakkama ei saa. Kevin võttis ka kohaliku kõnekaardi internetiga, kuna me plaanisime uberiga ringi sõita.

2. Pühapäev: Uberi juht sai trahvi
Bangkokis ei ole ühistransport väga arenenud, bussid küll liiguvad, kuid metroo liine on väga vähe. Samas lennujaamast saab airportlingiga linna ja see on päris odav, mingi 40 bathi lõpppeatusesse ja mõtekas ongi selle lähedale hotell võtta. Meie esimene hotell oli ainult rohkem vaatamisväärsuste lähedal ja nii pidime uber tellima. Kuna Kevin räägib tai keelt, siis ta kogu aeg lobises juhtidega ja ma lihtsalt vaatasin übrust ja ükskord isegi jäin tukkuma, kuna olime ummikus. Uber on odavam kui takso või tukituki, kuid Aasia versioon uberist nimega Grab on veel odavam, kuid seal peab sularahas maksma. Uber juhtide inglise keel vist ei olnud kõige parem ja vahepeal pidime päris kaua juhti ootama, kes ei suutnud õiges kohas pöörata.

Esimene hotell oli suht ok ja isegi basseiniga. Kuna me jõudsime hotelli enne check-ini, siis ma läksin kohe ujuma, kuid õnneks saime ikka tuppa hea mitu tundi ennem õiget aega. Esimene päev Bangkokis oli nats kultuurišokk, sest need kohalikud tänavad, kus inimesed sööki müüsid olid veits räpased ja kitsad, kuid hiljem harjus ära. Me tahtsime või pigem mina tahtsin minna templeid vaatama ennem kui šoppama lähme. Kuna Tai kuningas suri, siis Tai on aasta aega leinas ja kõik käivad Grand Palacis ja Wat Prakeawis leinamas. Seega seal kandis on palju kohalikke kuid ka turiste. Sissepääsemiseks on vaja ka dokumenti näidata ja läbida politseikontroll ning katta jalad ja õlad. Kuna me olime suht paljalt riides, siis otsustasime järgmine päev tagasi tulla. Kuna oli pühapäev, siis lootsime, et esmaspäeval on vähem rahvast ka, kuid seal on kogu aeg palju rahvast. Kuning leina puhul kannavad kõik musta (nagu oleks tagasi Taanis) ja kuninga pildid on igal pool tänavatel ja asutustes üleval.
Esimese hotelli bassein
Nii siis kutsusimegi Uberi, et minna MBKsse šoppama. Uber ei ole vist väga legaalne Tais ja kuna uberi juht passis tükk aega ühe kohapeal, et meid oodata, siis ta jäi politseile vahele. Nii siis ennem, kui ta meid MBKsse viis pidi ta trahvi minema politseijaoskonda maksma. MBK on siis suur kaubanduskeskus või pigem kooslus mitmest suurest kaubanduskeskusest ja ülemistel korrustelt saab osta võlts firma asju. Sinna me siis suundusimegi, kuna Kevin põhimõtteliselt vahetab terve karderoobi välja kui Tais käib 😂  No nii hull päris ei ole, kuid suht palju ta ikkagi šoppas. Võrreldes sarnaste poodidega Hiinas ei kaubeldub Tais hinda alla nii palju ja valik oli ka natuke kesisem ja vb kvaliteet parem, hinnad veits kallimad ka. Ühest poest tahtsin endale plätusid osta, kuid seal ei olnud müüadki. 😄  Kevin lasi endale ka smokingu õmmelda nii, et pidime üks õhtu proovi minema ja siis põhimõtteliselt õmblevad nad selle kahe päevaga valmis, kuid ma usun, et kui tahta, siis nad võivad ka ühe päevaga ära teha. Ja hinda oli ka päris soodne.
Lõpptulemus
MBKs saime süüa ka. Seal on selline söögikohtade kooslus, et laed elektroonilisele kaardile raha peale ja siis piiksutad erinevate lettide juures, kust süüa võtad ning pärast saad raha jäägi kassast tagasi. Seal pakutakse sarnast toitu mida tänavalt ka saab, kuid veits hügeenilisem ja kallim ning saab erinevate Tai regioonide toite proovida. Välismaalased saavad ka burksi ja friikaid osta.

Õhtul siis jalutasime hotellist Khao San Roadil, mis on see põhiline peotänav ja ostsime tänavalt erinevaid snäkke õhtusöögiks. 7/11 sai ka Tai õlu kaasa haaratud ja nii siis istusime basseini ääres ja jõime.

3. Esmaspäev: Templite ralli
Hommikul saime hotellis täiesti arvestatava hommikusöögi. Kui tavaliselt võib sattuda sellisess kohta kust saad ainult röstsaia moosiga, siis seal sai ikka praetud mune, tai nuudleid, pannkooki, jogurtit, puuvilju jne. nii, et valik oli suur. Kahju ainult, et kahel hommikul jäi meil hommikusöök vahele, kuna läksime varakult päevareisidele ja siis saime võikud kaasa. Päras hommikusööki mõnulesime basseini ääres ja siis läksime lähedal olevaid templeid kaema. Mõlemad panime ennem ikka pikad püksid jalga, et ei peaks ostma elevantidega pükse, mida iga teine turist kandis, kuna katmata jalgadeta sisse ei lasta. Tai kodanikutele on sissepääs enamikesse vaatamisväärsustesse tasuta. Vahepeal Kevinil õnnestus ka seda nautida, kuna ta suht Tai, kuid seal küsiti dokumenti ja kuna
Kevinil on nüüd Taani kodakondsus, siis pidi ka välismaalase pileti ostma. Ma olin kahjurõõmus 😆
Templid olid ikka väga kullased ja karrased ning sisse minemiseks pidi jalanõud jalas ära võtma. Ilm oli väga palav nii, et kaetud jalgadega hakkas kuum.
Wat Prakeaw
Wat Pho, seal asus hiiglaslik magav buddha
Wat Prakeaw (tegelikuslt pole mul õrna aimugi kuidas neid torne nimetatakse)
Õhtul läksime siis tagasi MBKsse smokingu proovi ja sõime seal. Minu soov oli ka kusagil SkyBaris käia, kust avaneks pilvelõhkuja katuselt ilus vaade öisele Bangkokile. Valituks osutus Red Sky Bar, mis asus ühe hotelli viimasel korrusel. See oli väljas ning vaade oli väga ilus ja hinnad samuti. Me ostsime pudeli veini, mis maksis kusagil 80 eurot 😐  Kuid, mis seal ikka, egas iga päev Taisse ei satu. Samas teenindus oli hea ning sai ka mingeid pähkleid kõrvale näksida ja atmosfäär oli ka tšill. Tahaks kindlast tagasi minna, kui rikkam olen ja šampust juua. 😜
Meie hirmkallist veini ja vaadet nautimas
4. Teisipäev ja kolmapäev: reisidel (järgnevas postituses)
Kolmapäeva õhtu oli Bangkokis viimane ennem, kui Kevini kodulinna läksime ja nii otsustasime minna Khao San Roadile istuma. Sattusime ühte toredasse baari jooma ja sööma. Seal mängis bänd, kuid siis tuli jõhker äike. Kuna osad kohad olid lageda taeva all, siis need inimesed pidid ümber istuma ja kui vetsu tahtsid minna, siis sai ka osaliselt märjaks ehk siis väga põnev. Meil oli jõhker õlle torn ostetud nii, et pidime seal istuma, mis oli täitsa lahe, kuid päris vara aeti välja, kusagil 1 paiku. See vist politsei pärast ja selline reegel oli. Õnneks enam ei sadanud nii palju ja jõudsime okey kuivalt tagasi hotelli.
Õlletorn, mida hävitasime
5. Neljapäev-Laupäev: Kevini kodulinnas (järgnevas postituses)

6. Pühapäev: Bangkok hotell 2
Enne Krabisse minekut ja Kevini kodukohast tagasi tulles peatusime ka Bangkokis ühes hotellis, mis asus lennujaama lähedal, kuna meil läks hommikul vara lennuk. Seal sai veits basseini ujutud ja kohalikult turul käidud.
Sai ka vannimõnusid nautida
Bassein, väga tšill nägi välja
7. Esmaspäev ja järgnevad 8 päeva: Krabi (järgnevas postituses)

8. Bangkok hotell 3
Viimase õhtu Tais veetsime 5* hotellis airportlingi läheduses, et oleks lihtne ja odavam lennujaama saada. Hotell oli päris tuus ja bassein ka lahe. Samas hoones asus ka kaubanduskeskus, kus ma sain jalamassaaši, mis oli mega mõnus. Siin võiks ka olla massaaš nii odav kui Tais 😁 Üks õhtu jalutasime MBKsse ja teisel päeval lähedal olevasse kaubanduskeskusess, et veel viimast raha laiaks lüüa. Hilisõhtul läks lennu tagasi Kopenhaageni nii, et meil oli aega ka basseini ääres tšillida, kuigi me olime juba check-outi teinud. Mõtlesime ka kusagil klubis ära käisa, kuid õhtu oli vihmane ja nii tšillisime hotellitoas, mille eest me olime ka nats rohkem maksnud, kui teiste hotellide eest Tais. Tagasilennul olin ma endale tellinud ainult puuviljad söögiks ja see oli päris hea otsus, sest lend läks Bangkokist kell 1 öösel ja siis ei tahagi süüa väga. Kopenhaagenisse jõudis lennuk hommikul kell 7 ja ma magasin peaaegu terve lennu.
Kevini hot-pot, kuhu viskad erinevaid sööke keevasse vette ja siis sööd
Hotellituba vanniga
Bassein asus kusagil 14 korrusel
Lobi
Sai ka juustu kooki söödud, ei jõudnudki kõike ära süüa
Tegime passikaaned

Comments

Popular posts from this blog