Ema"puhkus" Taani moodi vol2

 "Puhkus" sai küll juba pea poolteist kuud tagasi läbi, kuid samas Eesti keskmise emapuhkuse järgi on just pool möödas ja pool veel jäänud. Tagasi tööle läksin siis, kui Logan sai 7 kuuseks. Kokku olin töölt eemal 7,5 kuud, kuna Logan sündis veits enne tähtaega. Minu teine emapuhkus läks beebi eest hoolitsemise mõttes lihtsamalt, kuid samas olin ma vähem sotsiaalsem kui esimese lapsega. Tuleks veel märkida, et pool emapuhkusest esimese lapsega oli koroona ehk 0 sotsiaalsust! 😁 Kokkuvõtlikult saan oma emapuhkuse aja jagada 3 etappi - esimesed 2 kuud ehk kultuurne emapuhkus, 2-5 kuud - sportlik emapuhkus, 5-7 kuud - reisimine. 

Mina ja mu boss🥰 by Familiis

TAANI REEGLID

Kokku on emapuhkus Taanis 48 nädalat, millest 11 nädalat peab mees võtma ja seda ei saa oma kaaslasele üle kanda. See suht hiljutine reegel, nüüd vist juba 1 aastat vana. Eesmärk siis naised tööjõuturule varem tagasi saada ja mehed rohkem kodus. Varem sai ka tegelikult isa ja ema puhkust võrdeslt poolitada, kuid tavaliselt naistele maksis tööandja täispalka, kuid mehed said ainult riiklikku raha nö töötuabiraha. 

Minu sünna brunch 

Mulle maksis tööandja 24 nädalat täis palka ja siis ülejäänud nädalad kasutasin ma oma kogunenud puhkust ja kui see otsa sai, siis läksingi tööle tagasi. Ma oleks arvatavasti kuu või kaks kauem kodus olnud, kui mu mehe tööandja ei oleks talle ka 24 nädalat täis palka maksnud. Töötu abiraha on vähemalt 3 korda madalam kui mu mehe palk ja ta ise oli suht õnnelik, et saab nii kaua beebiga kodus olla nii, et ma ei kurda. Esimese lapse kogemusest teadsin ka, et ta saab hakkama ning naudib seda aega. Ma ka väike feminist ja seega pooldan võrdset vanemapuhkuse poliitikat. Me küll olime koos kodus 7 nädalat kui reisisime ja see aeg oli tegelikult kõige nautitavam aeg emapuhkuse ajal.😊

Veel üks brunch Keviniga ja Logan tudus

ESIMESED 2 KUUD - "Kultuurne emapuhkus"

Võib olla kultuurne ei ole just kõige õigem pealkiri, kuid sai tõesti selle ajal korra kunstimuusemis käidud.😁 See oli see age, kui veel ei võinud otseselt trenni teha, kuna vaja sünnitusest taastuda. Ma üldiselt taastusin päris kiiresti, oleksin isegi võinud kohe järgmine päev jalgrattaga sõitma minna. Tegelikult tegin seda nädal pärast sünnitust, kuna oli vaja ühel pakil järel käia. 

Selfisid sai ka ikka üks jagu tehtud 😀

Siis tuli mulle ka mõte, et äkki saan beebiga rattaga ringi sõita, kui autotool ratta kasti mahub ja mahtuski. See andis meeletu vabaduse ja ma sõitsin ikka esimesed 4 kuud pigem rattaga kui kasutasin ühistransporti. Nii oli kiirem ja mugavam.

Muuseumis kunsti uudistamas

Esimese lapse pealt mäletasin, et esimesed kuud kõige paremad selles mõttes, et beebid magavad palju ja üldiselt ikka mitmetunniseid uinakuid päeval. Seda kasutasin ma ära nii, et käisin pea iga nädal kinos esimese 2 kuu jooksul. See ikka sõltus ka, mis film parasjagu oli, iga filmi eest raha ei raatsi ka maksta (kinopilet siiski pea 20 eurot Taanis). Iga kolmapäev või neljapäev oli beebikino, kus sai beebi kaasa võtta ja muusika ja valgus ei olnud nii valjud. Ükskord tuli isegi mul mees kaasa, sest meil jäi Avatar nägemata, kuna Logan otsustas ennem sündida, kui me kinno jõudisme. Kinopiletid olid juba ostetud, kuid need sai õnneks tagastatud. Üllataval kombel pidasid kõik beebid end alati viisakalt üleval ja ei olnud mingit kisakoori ja sai filmi isegi nauditavalt vaadata. Logan oli nii tubli, et magas enamjaolt terve filmi ajal, vahel andisin korra tissi ka. 

Beebikinos

2-5 KUUD - "Sportlik emapuhkus"

Pärast seda, kui 8 nädala läbivaatus läbitud sain trennis hakata käima. Ma alguses ei olnud kindel, et kas peaksin liituma regulaarse ema ja beebi joogaga ehk kord nädalas sama seltskond või siis vabama graafikuga trennid koos beebida. Valituks osutus soodsam variant! 😁 Tagant järgi mõeldes oleks ikka võinud mingi sama seltskonnaga ema-beebi trenni valida, et äkki oleks siis rohkem beebisõpse saanud. 

Pool emapuhkust sai nii rattaga ringi vuratud

Ma siis liitusin Yo stuudioga. Neil oli iga päev mitu ema ja beebi trenni ja need olid erineva raskusastmega. Ma alustasin pilatesega ja lõpu poole tegin rohkem barret ja fit trenni. Mul oli siiski bikiinireis Taisse ees ootamas ja see motiveeris liigutama. Ma pean ütlema, et 5 kuu lõpuks olin ikka päris heas vormis tänu nendele trennidele. See muidugi kadus reisides ja kõike-paremat süües. 😂

Alguses magas Logan enamik trennid maha

Mul oli eesmärk 2 korda nädalas trenni jõuda, kuid sageli jõudsin 3 korda. Mu emapuhkus oli jaanuar kuni juuli keskpaik ja kuni mai keskpaigani oli ilm suht nutune ehk nii või naa väljas polnud mõnus jalutada. Päeval oli hea trenni teha ka, sest õhtul tuli Nolan lasteaiast ja siis enam polnud aega. Esimese lapsega käisin pigem õhtuti trennis ja isa vaatas last, kuid teisega üritasin kõik oma tegevused päeval ära teha ja õhtu pere teeninduses olla. 😀 Pärast trenni sain isegi dušši all käidud nii, et Logan oli beebi bounceris. 

Päikeseprille testimas

Seekord sai ka beebi ujumises kord nädalas käidud. See oli taani keeles. Beebiga ujumiseks oli kõik mega mugav ja sai basseini uures beebi riided ära vahetada ja puhtaks pesta ning seal oli ruumi mitmele beebile korraga. Loganile tundus ka meeldivat. Veits ajastamist oli, et väsinud ja näljase lapsega basseini ei hüppaks, kuid kõik tunnid oli ta rõõmsas tujus. Pärast tundi võis veits jourata kui mul enda pesemine ja sättimine liiga kaua aega võttis. 😁

Beebiujumine

Minu kõige suurem hirm emapuhkuse ajal oli, et lapsed jäävad haigeks. Õnneks vedas, et Nolan oli kodus ainult mõne päeva selle 5 kuu jooksul. Palju lihtsam on kodus olla beebiga kui mõlema lapsega. 

See emapuhkus oli minu põhieesmärgiks puhata nii palju kui võimalik. Sain isegi harrastatud seda kuulsat väidet, et maga kui beebi magab. 😀 Samas jätkus ka aega mõne raamatu läbi lugemiseks. Seda luksust pärast tööle naasmist enam ei ole. 🙈

Üks selfidest

5-7 KUUD: Reisimine

Mu emapuhkuse viimased 2 kuud olime Keviniga mõlemad kodus ja Nolan oli ka lasteaiast kodus. Ma alguses arvasin, et käin beebiga kahekesi ka reisil oma emapuhkuse ajal, kuid reaalsuses olin ma nii sõltuv Kevini abist, et ei tahtnud endale üksi reisimise stressi tekitada. 😀 Ja no raha hoidsin siis pikemaks Tai reisiks.

2 lapsega reisides kotte juba jagub😀

Esimene reis sai tegelikult juba siis ette võetud kui Logan oli 3 kuune. Käisime siis Eestis. Ajaliselt oli see veits strateegiline valik, kuna mäletasin esimese lapse pealt, et 4 kuu uneregressioon oli mega hull. Tagant järgi tegelikult teise lapsega ma väga ei tajunudiki seda, kuna olin busy muude tegemistega. 😃

Eestis Keviniga laulupeol kui mu ema lapsi vaatas

Emapuhkuse põhi reisiks oli siis 3 nädalat Tais Koh Samuis. Sellest tuleb eraldi postitus. Kokkuvõtvalt oli mul hea meel, et selle ette võtsime, kuigi võttis ikka pea nädal aega, et uus režiim paika seada ja kuumusega paremini harjuda.

Üks pilt siia Koh Samui reisist 😍

 Teine pikem reis oli Eesti, kus olime ka veits rohkem kui 3 nädalat. Ma isegi ütleks, et Eesti oli rohkem puhkus, kuna saime mu ema lapsehoidmise teenust kasutada ja Keviniga õhtuti väljas käidud. Tais oli ikka kõik liikumine koos lastega või siis üksi, kuna teine vaatas lapsi. Eestis sai siis 4 korda kinos käidud ja nii mõnegi kokteili ära joodud. Tore oli ka nii pere kui ka sõpradega aega veeta. Ilm oleks ainult võinud parem olla. Tore oli ka see, et mu ema võttis hommikuti Logani ja nii saime kauem magada. 😊

Rattasõit rattatoolis

EMADEGRUPP

Nagu eelnevalt mainitud oli sotsiaalsuse poole pealt teine emaphkus vaiksem. Ühest küljest oleksin tahtnud rohkem teiste emadega kohvitada-kärutada, kuid samas nautisin rohkem ka lihtsalt beebiga kahekesi olemist, kuna vanem laps võttis kõik ülejäänud energia, kui ta lasteaiast tagasi tuli.

Pärnus jalutamas

Taanis pannakse samal ajal sündinud beebid samas piirkonnas emadegruppi, kusagil max 6 ema. Seekord ma otsustasin ka välismaalaste grupi kasuks. Erinevus oli selles, et kokku pandi need emad kellel oli juba 1 laps. Enamikel oligi 2 laps, ainult ühel oli 3 last. Mu esimese lapse kogemusest oli mega tore emade grupp, kellega me siiani suhtleme, kud see emade grupp lagunes kuidagi ära. Oli tunda, et ei ole emadel väga aega kokku saamiseks ja tegelikult asukoha mõttes elasime ikka veits kaugel. Samas need mõned korrad kui kokku saime olid toredad. Ühte ema ma tegelikult teadsin töölt ja temaga sai veits rohkem kokku, bestikad just ei ole, kuid sai mõnusalt aega veedetud. 

Üks sünna brunch emadega

Mu Taani tuttavate seas ka vaikselt on lapsi tekkinud nii, et sai korra ühe isaga ka jalutamas käidud. Tööl oli ka beebibuum, samal ajal just ei saanud lapsi, kuid mõne kuuse vahega nii, et sealt sai ka toredaid kohtumisi peetud. 😊 Nii, et kokkuvõttes sai ikka suheldud, kuid pigem nende emadega, keda teadsin enne teise lapse saamist ja vähem uusi bestikaid. Ema puhkusega jäin ikka rahule! :)

Koh Samui õhtune chill 🥰

Comments

Popular posts from this blog

The Birth Story vol 2 💞

Koh Samui with baby and toddler 🏝