Pulmad Kopenhaagenis 🙌

 Ja ongi aeg siinmaale, et saan kirjutada oma pulmadest. Ikka on harjumatu mĂ”elda, et ma olen nĂŒĂŒd abielunaine 😀 See ikka lisab aastaid otsa, "girlfriend" kĂ”lab ju palju nooruslikumalt. Samas keegi hĂ€sti mainis ka, et kui juba peres on laps, siis vb "girlfriend" kĂ”labki kuidagi vÔÔralt. Ega see otsus, et nĂŒĂŒd teeme pulmad ei tulndki lihtsalt, kuigi me olime juba pulmapĂ€eva ajaks kusagil 2,5 aastat kihlatud olnud. Nii, et oligi aeg juba paberitele all kirjutada.

KÔik need pulma pildid on tehtud by Photographer Viktoria Shabalina

OTSUS

Otsus, et davai, teeme see aasta pulmad tuli tegelikult juba aasta alguses. Teoorias oleks ikka tahtnud ikka mingi peo korraldada, kuid nĂ€gime, et koroona reeglitega ei ole midagi lihtne planeerida ja kui rahvas kahest eri riigist, siis ka kohe keerulisem. Kui peoks oleks lĂ€inud, siis sihtkoht olkski Eesti olnud. Samas ei tahnud ka, et pulmapeol on ainult hunnik minu sĂ”pru kohal ja nii jĂ€igi otsus pere ringis registreerimine. Asukohaks sai ka Kopenhaagen, kuna sellega on meil mĂ”lemal tugevam side. Paljud paarid tegelikult reisivadki Kopenhaageni, et siin abielluda nii, et kui me siin juba elame, siis pidi juhust kasutama 😀. Peo osas me ei ole veel lĂ”plikku otsust teinud kuid eks ta nii ole, et mida vanemaks saad seda ratsionaalsemalt suhtud rahasse.

Üks meie lemmikpilte 😍

KÜLALISED

Nagu eelnevalt mainitud, siis pidu ja sĂ”brad lendasid nimekirjast vĂ€lja. MĂ”ned nĂ€dalad enne registreerimist ma tegelikult veits kahetsesin, et oleks vĂ”inud ikka Taani sĂ”psid registreerimisele kutsuda, kuid samas siis oleks ikka pidanud mingi söögi ja joogi ka neile orgunnima, sest muidu oleks veits nĂ”me olnud. Perega me ikka lĂ€ksime Ă”htust sööma restorani, kuid vĂ€ljas söömine Kopenhaagenis suht kallis. Me arvestasime 10 000 Taani krooniga, see mingi 1400 eur. KokkuvĂ”ttes lĂ€ks kĂŒll veits vĂ€hem. Ja inimesi oli meil 9 tĂ€iskasvanut ja 3 last - mina, Kevin, mu vend naise ja 2 lapsega, mu vanemad, Kevini ema ja ta 2 poolvenda. 

Siin pilt vanematega

Kevini poolvennad

VĂ€ikese Rasmusega pildil đŸ„°

SÖÖK

Söögikohaks oli paadirestoran meie kodu juurest ĂŒle silla. Alguses meil ei Ă”nnestunud seda broneerida, kuna see oli juba broneeritud, kuid Ă”nneks siis ikka vabanes. Ja broneerimisega tegelesin juba 3 kuud varem. Tahtsime meie kodule vĂ”imalikult lĂ€hedal, sest siis saavad vĂ€sinud vĂ€iksed lapsed varem tuttu minna. Me broneerisime ainult laua, mitte terver kohta. Alguses olime ainult meie, kuid mida Ă”htu poole, seda rohkem inimesi tuli ja teenindus venis. Me ootasime kooki ikka pĂ€ris tĂŒkk aega, et ma juba mĂ”tlesin, et savi, vĂ”tame koju kaasa, sest ma tahtsin juba hotelli pulmaööks puhkama minna. 😀 Toit oli muidu 3 kĂ€iguline ja mul sai loomulikult juba pĂ€rast esimest kĂ€iku kĂ”ht tĂ€is. KokkuvĂ”ttes jĂ€id teadvamad toiduarmastajad söögiga rahule. Ja veniva teeninduse pĂ€rast tegid meile veits allahindlust ka. 

Osa snÀkkidest ja meie lemmik ƥampus

Siis kui kĂ”ik veel söögilaua taga olid 😀

Enne restorani sööma minekut olime ka koju veits snĂ€kke tellnud ja siis saime ka kihisevat juua. Me olime Keviniga pĂ€rast registreerimist pildistamas ja teised kĂ€isid Tivolis nii, et kĂ”hud olid kĂ”igil juba veits tĂŒhjad. Ma jĂ€in nende tellitud snĂ€kkidega tĂ€itsa rahule ja need olid ka ĂŒks pĂ”hjus, miks ma tegelikult restoranis ei jĂ”udnud palju sĂŒĂŒa. 🙄 SnĂ€kkidega ka see nali, et Kevin kĂ€is neil pĂ€ev varem meie kargo rattaga jĂ€rel ja unustas ĂŒhe taldriku ratta peale istme alla. Selle avastasin ma mingi 3 nĂ€dalat hiljem, kuna ratta juures haises kahtlaselt kala jĂ€rgi. Saada veel mees söökide jĂ€rgi. 😅

Kook lÔpuks saabus! Tellisin ka topperi mÀlestuseks!

PILDISTAMINE

Fotograafi ledmine oli ikka tĂ€itsa pimesi, kuna ma ei teadnud Taanis mitte ĂŒhtegi forograafi. Kui Eestis on mu sĂ”bralistis pm 10 eri fotograafi ja teist sama palju tean sotsiaalmeedias fotosessioonide piltide postitamise jĂ€rgi, siis Taanis sellist kultuuri ei ole. Peamiseks pĂ”hjuseks ka see, et fotograafiga pildistamine on suht kallis lĂ”bu. See tegi ka otsimise keerulisemaks. Ma lĂ”puks leidisin googeldades ĂŒhe ukrainlanna, kelle pildid veebilehel tundusid tĂ€itsa ok ja hind ei olnud ka kĂ”ige hullem. 3 tundi pildistamist ja siis kusagil 83 töödeldud pilti ja sama palju töötlemata lĂ€ks kusagil 600 eurot maksma. Enne pildistamist oli meil ka vĂ€ike telefonivestlus meie soovide kohta. Me tahtsime Frederiksbergi pargis pilte teha, kuid natuke arutasime ka varuplaani, et kui vihma peaks sadama. Ta soovitas mulle ka mĂ”nda jumestajat ja juuksurit ning sealt leidsingi endale ĂŒhe. 

Siin on pildistaja veebileht: https://www.shabalina.dk/

Alguses tegime mĂ”ned pildid registreerimisel koos perega ja siis lĂ€ksime Frederiksbergi parki. Sinna lĂ€ksime taksoga ja muidu liikusime ka taksodega ringi. Oleks kĂŒll olnud mĂ”eldav ka auto rentimine, kuid kuna parkimise on suht keeruline, siis taksoga mugavam. Õnneks olid kĂ”ik sihtkohad kesklinna piires nii, et 4 taksosĂ”itu lĂ€ksid veits ĂŒle 100 eur maksma. Perekond otsustas bussiga liigelda, kuna meil turvatoole lastele ei olnud. Samas bussiga on mugav meie juurest linna ja tagasi saada. Kui just palju teisi kĂ€rusid ees ei ole. 😬

Mu vend ja ta naine 😊

Frederiksbergi pargis olime siis pea 2 tundi. LĂ”pu poole olime juba suht vĂ€sinud nii, et lĂ”petasimegi mingi 15 mintsa varem Ă€ra. Oli juba ka pĂ€ris palju hĂ€id pilte saanud. Me tegime pilte kĂ”rvalisemas pargi osas, kus ma tegelikult ei olnudki varem kĂ€inud. TĂ€iega ilus koht ja seal oli laupĂ€eva kohta vĂ€he inimesi nii, et ei pidanud pĂ”dema, et keegi fotobombib pildil 😀. Samas nĂ€gime 2 teist pruutpaari samal ajal seal pargis ringi liikumas ja pilte tegemas. Ühes pargi osas oli isegi pulmapidu. NĂŒĂŒd pilte vaadates vĂ”ib tĂ€itsa rahule jÀÀda. Ma veits pĂ”desin, et Kevin raudselt pooltel piltidel silmad kinni, kuid tegelikult ikka enamikel tal silmad lahti. Ei tea, kas see on see asiaadi geen, mis tal automaatselt piltide peal silmad pilukile tĂ”mbad, ta kĂŒll ise sĂŒĂŒdistab eredat valgust 😁

Sai ka ĂŒhe pildi, kus Nolan naerab

Fotograaf oli ka tore ja ei kĂ€skinud mingeid imalaid poose vĂ”tta, kuid samas ikka juhendas ja lasi meil ka lollitada.😀 Kevin tegelikult vĂ€ga ei hoolinud sellest pildistamisest ja arvas, et lihtsalt pildid perega on piisav, kuid Ă”nneks sain ta ĂŒmber veenda. Veits olen teda ka treeninud, kuna Eestis on saanud pĂ€rast Nolani sĂŒndi 2 korda pildistamas kĂ€idud ja lĂ”puks on ta olnud ikkagi rahul piltidega ja hea meel. Seega oli tore, et Kevin ei hĂ€daldanud pildistamise ajal ja tundis sellest ka rÔÔmu. 😊

KINGAD

Ma kartsin ka, et Kevin on piltidel minust lĂŒhem, sest ma ikkagi ostsin tĂ€itsa kĂ”rge kontsaga kingad kuna need lihtsalt olid ilusad. Need olid muidu Tartu kaubamajast. KĂ€isin ka Kopenhaagenis veits ringi, kuid ei midagi. Suht suur kiusatus oli Jimmy Choo kingi osta, kuid Ă”nneks leidsin ka odavast hinnaklassist ilusad. Maksin siis kusagil 120 eurot kingade eest. Ma ei mĂ€letagi, mis see tĂ€ishind olid. Kingad tĂ€itsa jĂ€id ellu, ainult kontsa plekk tuleb Ă€ra vahetada, kuid Ă”nneks oli varu kaasas. Konts oli suht peen ja tundub, et see ei elanud siinseid kodutĂ€navaid ja paadirestorani puiduvahesid ĂŒle. 😃

VĂ€iksed jalahood 😀

KLEIT

Kleidi leidsin endale Tartust. PĂ”himĂ”tteliselt esimene ja viimane kelidipood mida kĂŒlastasin. Ma surfasin kĂŒll ka Taani veebilehtedel, kuid siin olid hinnad pĂ€ris krĂ”bedad. Alguses mĂ”tlesin ka, et osta selline kleit, mida saab ka edaspidi kanda kuna mul nii vĂ”i naa ei olnud suurt pidu plaanis, kuid lĂ”puks jĂ€i otsus ikka korraliku valge kleidi kasuks. Soov oli leidi midagi lihtsat ja mitte liiga avatud ĂŒlevalt, sest esialgu oli plaan oktoobri alguses abielluda. Kleit istus mega hĂ€sti ja seetĂ”ttu ostsingi Ă€ra. Hind oli ka suht ok, 670 eurot koos lĂŒhemaks tegemisega. Taanist oleks selle hinna eest ainult kasutatud vĂ”i turuka leidnud. Kleit elas pulmapĂ€eva ka ĂŒle, ainult ĂŒks auk tuli alumisse ÀÀrde kuna ma koperdasin sinna otsa oma kingadega 😕

JUUKSED JA MEIK JA LILLEKIMP

Nagu eelnevalt mainitud, siis teenuse pakkuja leidsin fotograafi kontaktide kaudu. See oli kĂŒll veits pimesi valik, sest sellel naisel ei olnud sotsiaalmeedias ĂŒhtegi jalajĂ€lge. Ta kĂŒll saatis mulle oma töödest portfolio. Selle eeliseks oli see, et ma sain kĂ”ik alla turu hinna. Kokku lĂ€ksi siis nii proovi kui ka pulmapĂ€eva meik ja juuksed ja lillekimp kusagil 400 eurot maksma. 

Ei olegi nagu meiki 😀

Tegemist oli venelannaga, kes tegelikult vĂ€ga inglise keelt ei osanud. Nii me siis suhtlesime inglise, taani ja vene keeles segamini. 😀 Ma siin natuke uurisin ka teisi tegijaid ja ilma selle "fellow slavic discount" oleks mul kĂ”ik vĂ€hemal 2x rohkem maksma lĂ€inud. Ja kui tahad tegijat endale koju siis pead takso eraldi kinni maksma 🙄. Pruudikimbu hind oli tegelikult kĂ”ige suurem ĂŒllatus mulle. Lillepoest uurides algasid hinnad kusagil 120 eurost (ma sain 60 euroga) ja alghind siis mitte roosidele. 

Siin siis lillekimp ja sÔrmused

KokkuvĂ”ttes jĂ€in juuste ja meigiga rahule. Ma ka tahtsin pigem tagasihoidlikku meiki. Ta oleks mull arvatavasti ikka mingi slaavi versiooni muidu teinud. 😀 Ainuke miinus oli, et soengut tehes jĂ€in ma ikka pĂ€ris paljudest juustest ilma. Ta kĂŒll ahetas, et mul endiselt sĂŒnnitusjĂ€rgne juuste langemine, kuid tegelikult lihtsalt ikka teise juukseid raske tunnetada soengut tehes. Ma nĂŒĂŒd jĂ€tan siin mĂ”ned juuksuri kĂ€igud vahele, et juuksed saaksid kosuda. 😀

REGISTREERIMINE

Registreerimine on Taanis tasuta ja Kopenhaagenis toimub see Kopenhaageni raekojas, mis nĂ€eb vĂ€ga ilus vĂ€lja. Alguses ma broneerisingi aja sinna, kuid siis avastasin, et vĂ”imalik ka vĂ€ljas registreerimist teha. Selle eest pidi kĂŒll kusagil 120 eur vĂ€lja kĂ€ima. Mul ĂŒks töökaaslane abiellus raekoja siseaias ja sealt see mĂ”te tuligi. Ja nii nihkus pulma kuupĂ€ev esialgselt plaanitud 2.10.2021 18.09.2021. Esimene variant oleks kĂŒll palju ilusam kuupĂ€ev olnud, kuid tegelikult on mul hea meel, et sai nihutatud. Ilm oli siis veel soojem ja sai vĂ€ljas ka jakita pilte teha ilma, et kananahk ihule tuleks. Samas nii sama lĂŒhkaritega vĂ€ljas ikka ei kĂ€iks. Äkki oli kusagil 18 kraadi ringis. Veits pilves ja tuuline, kuid pĂ€ike piilus ikka ka aegajalt vĂ€lja. 

SĂ”rmuste vahetamine! Kevini ema fotobombib! 😃

Registreeriisega veel see nali, et ma pidin endale Taani pĂŒsivat elamisluba ennem taotlema vĂ”i tĂ”endit selle kohta, et mul on Ă”igus selleks. See on see mida hunnik immigrante siin taotleb, sest siis nad saavad riigilt pappi. Ma olin algul suht paanikas sellest, sest taotlemine vĂ”tab kusagil 3 kuud aega ja mul oli pulm plaanitud 4 kuu pĂ€rast. Ilma selle tĂ”endita ei saanud aega broneerida registreerimiseks. Mul muidu sellest tĂ”endist suht suva, samas osadele on see elu ja surma kĂŒsimus, et kas saavad Taani jÀÀda vĂ”i peavad nt tagasi Afganistaani minema. Õnneks sai helistades jutule ĂŒhe mega toreda tĂ€diga, kes lihtsalt palus mul saata oma 5 aasta maksu paberida ja saatis mulle tĂ”endi nĂ€dala ajaga Ă€ra.

Seal siseaias oli ilus purskkaev đŸ„°

VĂ€ljas registreerimise eelisaks oli ka see, et ajad oli veits mĂ”istlikumas. Meil oli registreerimine lauĂ€eval kell 13:30. Sees registreerimise kĂ”ige hilisem aeg oli 12 ja varasem 9. Ma ei tea, kas need pruudid siis tĂ”esti tĂ”usevad kell 5 hommikul oma pulmapĂ€eval ĂŒles, et meik ja juuksed valmis saada. Ma Ă€rkasin kusagil kell 9 ja juuksur tuli 10ks nii, et palju mĂ”istlikum aja kasutus.

See ka ĂŒks lemmikumaid pilte

Registreerijaks oli naine. Ma kahtlustan, et ta oli suht uus. Luges kĂŒll ilusad sĂ”nad ette inglise keeles, kuid unustas öelda lĂ”pus, et "You may kiss" 😀. Selle pulmavande kuulamine vĂ”ttis kĂŒll veits jala vĂ€risema, kuna kĂ€is peast lĂ€bi "This sh** is now real". 😅 

NOLAN

Nolan oli siis pulmapĂ€eval mu ema hoole all. Õhtusöögi ajal kĂ€isime temaga ringi nii mina kui ka Kevin, kuna ta ei tahnud vĂ€ga paigal pĂŒsida. Ainult lĂ”pu poole istus pea tund aega ilusti laua taga. Mul ema lĂ€ks temaga koju ka enne koogi kohalejĂ”udimis, sest ta enam ei suutnud koha peal istuda. Enne hotelli pulmaööks minnes kĂ€isime ka kodus asjade jĂ€rel ning viskasime pulma riided seljast. Ei viitsinud neid kaasa tirida. Muidu oli Nolan ok mu emaga, kuid meid lahkumas nĂ€hes hakkas siiski nutma. Õnneks rahunes ta ruttu pĂ€rast meie lahkumist maha mu ema sĂ”nul. Nii, et kokkuvĂ”ttes pidas Nolan end hĂ€sti ĂŒleval omavanuse kohta 😀

Siin siis "ekraanitagune" tegevus 😀

PULMAÖÖ

Pulmaööks broneerisin ma toa Villa Copenhagen´is. See suht uus viie tĂ€rni hotell, mis on tuntud katusel oleva basseini jĂ€rgi, mida soojendadakse mingi maja soojusĂŒlejÀÀkidest. See ei olnud just kĂ”ige odavam hotell ja selle pĂ€rast ma tahtsingi seal ka veits aega veeta 😀 Kohale jĂ”udsime tegelikult ĂŒpriski hilja, kell 21 Ă”htu ja kui aus olla olin ma pĂ€evast juba sooda. Ma ei tea, kuidas need, kes pĂ€ris pulma peo maha peavad jĂ”uavad Ă”htuni vĂ”i isegi vara hommikuni pidutseda. Nad vist mingi keelatud aine pealt lasevad vĂ”i siis arusaadav, et pĂ€rast pulmi minnakse otse pulmareisile sellest pulmatrallist toibuma. 😅

"Celebration package", kÀtekreem oli ka seal juures

 Ma ei hakanud sviiti broneerima, kuna teadsin, et ega meil pole seal aega terve pĂ€ev veeta nii, siis sai tuba king size voodi ja siis celebration pakett vĂ”etud. Pakett maksis 120 eur lisaks ja see sisaldas ĆĄampust, krĂ”pse, lillekimpu (mis oli vĂ€ga ilus) ja kĂ€tekreemi. Suht kallis, kuid ma hiljem googeldasin, et see oli ikka kallimast hinnaklassist ĆĄampus, kusagil 50 eurot, mitte mingi tavaline vahuvein. Me tegelikult ei jĂ”udnudki seda Ă€ra juua ja vĂ”tsime pooliku pudeli kaasa (ei raatsinud sinna jĂ€tta 😀), mille sai siis jĂ€rgmine pĂ€ev Ă€ra joodud.

Teel basseini kĂŒlastama

Hotellituba oli muidugi uus ja maitsekalt sisustatud. Suuruselt vĂ€iksema vĂ”itu tuba, kuid kĂ”ik vajalik oli olemas. Me jĂ”udsime Ă”htul veel basseinis sulistamas kĂ€ia. Selleks pidi aja eraldi broneerima ja ajalimiidiks oli 1 tund. Ilm ei olnud just enam kĂ”ige soojem ja tuuline oli ka nii, et vees oli mĂ”nus soe, kuid sealt vĂ€lja ei tahtnud tulla. Tuli siis ruttu sauna joosta. 😉

Pimedas tuledega nÀgi bassein tÀitsa cool vÀlja

Hommikusöök oli ka vĂ€ga hea. Mul kĂŒll oli pohmell ja vĂ€ga midagi alla ei lĂ€inud, millest oli veits kahju. Kevin kiitis hommikusööki. Pidid vĂ€ga kvaliteetsed koostisosad olema. Ma jĂ”in kĂ”ige rohkem seal vĂ€rsket apelsiini mahla. Haarasin ka 2 saiakest kaasa, sest nad olid nii isuĂ€ratavad ja siis lĂ”una ajal sĂ”in Ă€ra ja kahetsesin, et rohkem "tasku" ei pistnud. 😅 

Hotell lĂ€ks siis kusagil 430 eurot maksma (hinnas siis ka hommikusöök ja tĂ€histamise pakett, tuba ainult oleks kusagil 200 eurot olnud). Kopenhaagenis suht kallis hotell, see peegeldab ka tegelikult siinset ĂŒldist kĂ”rget kinnisvarahindu. Ma olen vist juba maininud, et kevadel sai Tallinnas Radissonis (4* hotell) 2 inimest koos hommikusöögiga 40 eurot. See teeks kuu aega seal elamist odavam, kui ma ĂŒksi siin pangalaenu maksan (Kevin maksab teise poole). 😐 Ideeliselt oleks sama hinna eest saanud nĂ€dal aega Hispaanias olla, kuid no pulmaöö on loodetavasti kord elus nii, et vĂ”is siis veits lubada suuremat kulutust. 😀

TÖÖ

Me mĂ”lemad saime töölt pulmade puhul ĂŒhe vaba pĂ€eva, mida kasutasime reedel ehk pĂ€ev enne pulmi. Kevin sai töölt ka ĂŒhe kingi kolleegidelt ja siis 500 dkk (67 eurot) kinkekaardi. Ma sain 2x sama vÀÀrtusega kingi. Ei osanud midagi vĂ€ga soovida ja siis lihtsalt ĂŒtlesin, et restorani kinkekaart oleks tore. See tuleb siis Ă€ra kasutada, kui Kevini ema saab Nolanit hoida. 😀 Mul team korraldas ka hommikusöögi esmaspĂ€eval pĂ€rast pulmi ja sain siis veel suure kimbu roosa, mis hoidsid mega kaua ilusad. Me kĂŒll lĂ€ksime 5 pĂ€eva pĂ€rast Portugali puhkama ja tagasi tulles olid nad Ă€ra lĂ€inud. Perelt sai siis kingiks raha ja tĂ€itsa tore oli pulmakaarte saada ka. 😊

Lilled veel mÔni pÀev pÀrast pulmi

KOKKUVÕTE

Kuigi pidu polnud, siis tuli mul veits isu kodu kaunistada pulmateemaliselt. Ostin Ă”hupalle ja heeliumi, sest poes heelimu palli laskmine maksab siin mingi 5 eurot Ă”hupall 😅. NĂŒĂŒd saab seda heeliumi ka mujal kasutada. Ja siis loomulikuly "Just Married" silt seinal. See muidu siia maani ĂŒleval. Ma vast hoiangi nii kaua, kui Kevinil kopp ette viskab vĂ”i siis Nolani sĂŒnna saabub detsembris 😀. Ja siis Ă€kki saab iga aastapĂ€eva tĂ€histamise ajal jĂ€lle kasutusele vĂ”tta.

Veits showed ka 😀

Ja kokkuvĂ”ttes jĂ€in ma pulmadega rahule. Pere tuli kohale ja keegi polnud haiged, vihma ei sadanud ja tĂ€itsa ok pildid said. Kas ma nĂŒĂŒd ka ennast teist moodi tunnen? Ma arvan, et kui kaaslasega on juba koos laps saadud, siis pulmad ei ole enam nii suure tĂ€hendusega, kui veel ei olda nö pesa punuma hakatud. Kuid samas on ikka tore, et see etapp on nĂŒĂŒd koos lĂ€bitud ja ma saan muude asjade jaoks raha koguma hakata. 😀 

Kokku lĂ€ks siis see nali kusagil 4k eurot maksma. Ei olnud just kĂ”ige kallim ja ka mitte pĂ€ris sÀÀstu versioon. Kevinil oli smoking juba olemas nii, et sai sealt nats raha ka sÀÀstetud. NĂŒĂŒd siis vaja ainult mesinĂ€dalate planeerimine ette vĂ”tta. Ja siis nimevahetus on veel pooleli nii, et sellest siis kunagi hiljem. 😊

So happyly ever after vĂ”i kuni 80a vana 😀

Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Koh Samui with baby and toddler 🏝