Maltal D-vitamiini kogumas

Mu klassiõde teatas Jaanuris, et läheb Maltale praktikale kolmeks kuuks. Ilm oli väga halb Taanis ja ma ei uskunud, et suudan suve ära oodata ja ostsingi lennupiletid Aprilli lõpuks. Tegemist oli siis pika nädalavahetusega, neljapäev oli Taanis riigipüha ja reede ning esmaspäev võtsin vabaks. Mul oli augustist kuni aprilli lõpuni ainult 3 tasustatud puhkuse päeva ette nähtud nii, et tuli nautida. Kui mina planeerisin reisi juba pea 3 kuud varem siis osad mu klassikaaslased otsustasid vad mõned nädalad enne reisi, et tulevad ka. Seltsis oligi segasem. Nad ainult olid juba varem kohal ja matkasid saare teises osas ringi.

Päev 1: Teekond läbi Istanbuli Maltale
Kopenhaagenist Maltale lendab ainult Norwegian ja mulle need kuupäevad ei istunud, nii saigi Turkish Airlinesinga läbi Istanbuli lennata. Lennufirma oli väga viks ja viiisakas, mõlemal lennul sai ilusti sooja toitu ja tasuta veini juua. Lendude vahel oli ainult tund, kuid jõudis ilusti. Tagasitulles sai ka isegi mõnes poes ringi vaadata. Pidi ainult meeles olema, et pass kaasa saab, sest Türgi pole ELis. Lennul oli ka päris palju moslemeid ja üks oleks peaaegu ühele valgele mehele kallale läinud. Ma ei saanud täpselt aru, milles asi oli, aga see valge mees vist lasi enda tooli alla ja see ajas moslemi närvi?! Stjuard pani siis valge mehe mujale istuma. Endal tuli küll veits hirm peale, et äkki mingi põuepommar lennule sattunud. 💣See moslem ümises mingit usulaulu valjult ka kogu aeg.  Õnneks sai ikka ühes tükis kohale. Lennukis olid ka ekraanid nii, et igav ei hakanud.

Üks jaht ilusam kui teine

Because I can 😁

Maltal liikusime ringi ühistranspordiga, kuid soovitan kindlasti auto rentida, sest need bussid ei käi just graafiku alusel ja kui kohale jüuavad petusesse, siis võivad juba nii täis olla inimesi, et enam rohkem peale ei lasta. Muidu saab ühistranspordia igale poole. Tipphooajal võib muidugi ka autoga robleeme olla, ummikus istuda ja parkida ole kusagile, sest teed on kitsad ja saar on turistide hordide jaoks liiga väike.

Valletta tänavad

Valletta tänavad vol 2

Päev 2: Marsaxlokk ja St. Peter's Pool
Esimese öö olin hostelis, mis asus Silemas. Ei tea, kas ma olen vanaks jäänud, kuid hostelid mulle enam ei istu. Järgmisel hommikul sõitsin praamiga Vallettasse. See oli mingi 5 minutit sõitu. Ma ütleks, et Valletta ei ole mitte linn, vaid linnaosa ja kõik need linnad Maltal on üksteise külge sulanud. Vallettas sain veits ringi kõndida ja siis bussiga Marsaxlokki minna. Teepeal sai ka väikse peatuse tehtud ühes vägevas sadamas, kus oli sellised jahid, millel katusel helikopterid ja lehvimas Araabia lipud. Marsaxlokkis sain ka teiste reisikaaslastega kokku. Tegemist on ühe nummi kalurikülaga ja soovitan soojalt seda külastada. Sealt kõndisime jala St. Perer's Pooli juurde. See võttis kusagil 25 minutit. Tegemist on siis ujumiskohaga kaljude vahel, mis meenutas basseini. Ujuma me ei läinud, sest tuul ja lainetus oli vägev, kuid see eest sai veits päikest.

St Peters Pool

Marsaxxlokk

Õhtul läksime uude hotelli, mis asus mu klassiõe elukoha lähedal. Teepeal sai ka veits veine mekkida kaasa haarata. See hotell asus Bugibbas. Suht ok oli, kuid meenutas odavat 90ndate kuurordi hotelli ja klientuur oli ka vastav. Bassein oli ka olemas, kuid sinna me ei jõudnud. Hommikusöök oli hinnaklassi arvestades ok.

Päev 3: Dingli Cliffide juures matkamas
Sinna läksime ka bussiga, mis oli mega täis ja siis keegi pressis oma kehaosaga stop nupu peale ilma, et sellest aru saaks ning terve tee läbi ummikute see ainult undas. Me naljatasime, et raudselt kellegi suur pepu ahistas seda stop nuppu ja see nupp saatis morse koodiga abipalvet edasi. 😂

Dingli Gliffide taustal poosetamas

Kohvipaus koopas Dingli Cliffid taustaks

Matka vaade

Dingli Cliffid on siis nagu kõrge pankrannik. Päris tore nägi välja, kuid midagi erilist seal lähedal ei olnud. Nii me matkasime mööda ranniku äärt Hagar Qim templite juurde. Enamik teest kõndisime autotee ääres, kuid matke lõpus sai ka ise short cuti teha. Viimases tsivilisatsiooni kohas sõime lõunat. Tegemist oli suht kõrvalises kohas asuva kohaliku tavernaga, kuid rahvast oli siiski palju.

Blondile üks Blonde😇

Taverna paatide vahel

Päev 4: Golden Sand rand ja Troonida mängu võttepaigad Rabatis
Päeva esimeses pooles peesitasime Golden Sand rannas ja sai isegi ujumas käidud. Vesi oli küll veel külma võitu, kuid päike ikka nats põletas nahka. Rabatti võtsime takso, sest bussi ei tulnud kusagilt ümberistumise kohas ja ttaxifyiga tellitud takso ei olnudki kallis. Rabat oli Malta pealinn sajandeid tagasi. See on selline lahe väikeste tänavate ja müüriga ümbritsetud linn. Seal sõime ühes restoranis kooki ja pildistasime Troonide mängu võttepaiku. Õhtul kõndisime mööda Bugibba promenaadi, mis oli täitsa ilus ja siis jõime veits kokteile ühes baaris. Neid söögi ja pidutsemiskohti tundus seal päris palju olevat.
Golden Sand rand
Game of Thrones

Kooki söömas 💕

Rabati sissepääs
Little Fingers baar on taustaks
Päev 5: Seiklus lennujaama
Kõigi teiste lennud läksid hommikul vara ja nii pidin ise veits hiljem lennujaama saama. Ma läksin õige bussi peale, kuid see ei viinud päris lennujaama ette, vaid peatusest pidi veits kõndima. Ning googel maps juhatas mind vales suunas kõndima. Ja ma kõndisin ikka päris palju, vasakul nägi lennujama, kuid kuidagi ei saanud ligi. Siis jõudis mulle kohale, et olin vales suunas kõndinud. Kell oli juba päris palju ja nii võtsingi takso, et lennust maha ei jääks. Veits blond minust, kuid vähemalt sai ilusa autoga sõita. 😀

Hotelli bassein

Kokkuvõttes oli Maltal täitsa tore ja läheks teine kordki tagasi. Nädal aega on piisav ja võib olla varasügisel on vähem turiste ja vesi on ikka veel soe.

Comments

Popular posts from this blog