Lihavõtted Islandil

Kevini suureks sooviks oli minna Islandile ja nii saiki üksteisele jõulukingiks lennupiletid Islandile ostetud. Ma ise küll nii suures vaimustuses ei olnud, kuna tahtsin märtsis kusagile soojemasse kohta minna, kuid Islandis pettuma ei pea. Loodus on väga ilus ja meil vedas ilmaga ka, vihma ei sadanud peaaegu üldse ja tuul oli ka nõrgem kui Taanis.

Viikingi laev
Majutus
Me peatusime kõik 5 ööd City Center hotellis. See asus linna peatänaval, kus on enamik poodidest ja baaridest. Majutus ei ole Islandil just kõige odavam ja palju on selliseid hosteli tüüpi kohti, kus peab vannituba jagama. Kui ma ei eksi, siis üks öö kaheses toas oli kusagil 115 eurot. Kuna me olime ainult kahekesi ja ainult 4,5 päeva Islandil, siis otsustasime mitte autot rentida, vaid pigem lõõgastuda ning ekskursioonidel käia. Kõik ekskursioonid ja transferid võtsime Reykjavik Excursionist.

Kurikuulsad kampsunid, mis me ostsime suveks 😹

Hotellituba oli päris pisike ja alguses veits võõras (ma harjunud põrandaküttega 😀). Kuum vesi veits haiseb, kuid see on sellepärast, et nad kasutavad geothermal vett. Külm vesi kõlbab täitsa juua. Lennujaamast Reykjaviki on kusagil 50 minutit bussisõitu ja kui autot ei rendi, siis saab transferi osta, kas varem juba internetist või siis lennujaamast.

Söök
Hinnatase on enam vähem sama, mis Kopenhaagenis, kuid Kopenhaagenis ei käi just iga päev väljas söömas nii, et söögi peale ikka kulub raha. Vahest sai ikka hommikuks poest jogurt ja puuvili ostetud ja midagi näksida ekskursiooni peale, kuid õhtuti käisime ikka väljas midagi toekamat söömas. Reykjavikis on palju häid söögikohti ning tasub kindlasti mingit kalarooga proovida. Ma sõin üks päev lõhet, mis oli väga maitsev. Kevin võttis kreveti supi ja see oli üks parimaid, mida ma saanud olen. Pearoog maksab keskmiselt kusagil 25 eurot, klaas veini 10 eurot ja kohvi näiteks 5 eurot. Pizza võib saada 18 euroga. Ja kui on kindel lemmik restoran, siis peaks õhtuks laua broneerima. Netis on ka selline app nagu Icelandic coupons, millega saab mõnes kohas soodsamalt süüa.

Valik erinevaid Islandi øllesid
Blue Lagoon
Lemmik koht Islandil. Osad küll ütlevad, et see nii turistikas, kuid see piisavalt suur, et igaüks leiab endale vaikse sopikesed kuumas vees. Me võtsime economic comfort pileti, mis maksis kusagil 75 eurot. Selle see oli lisaks sissepääsule käterätt, mudamask ja üks tasuta jook omal valikul (ma võtsin kõige kallima, champaign). Ja kui endal autot ei ole, siis tuleb osta ekskursiooni firma kaudu transfer. Ühistransport sinna ei vii. Riietusruumid olid meestel ja naistel eraldi. Enne vette minekut pidi end ära pesema kabiinis. Kõik šampoon, duššikreem ja kehakreem on seal olemas ning päris hea. Blue Lagoon firma, mis poes maksab päris palju. Kõigile antakse valge käterätt nii, et tõenäosus, et keegi sinu oma pihta paneb on väga suur ja käterätik tuleb pesuruumi kaasa võtta, kuna tädikesed kontrollivad, kas oled ikka enda kuivatanud enne riietumisruumi sisenemist. Järgmine kord ma arvatavasti paneksin käterätti kilekotti ja siis riiulisse või siis võtaks lisaks oma käteräti kaasa. Föönid on ka ilusti olemas. Ma võtsin oma plätud kaasa. Kui osta kallim pilet, siis saab plätud ja hommikumantli. Kuid siin sama lugu, kõigil on ühesugused.

Lisaks mõnusas kuumas vees mõnulemise on seal kuumavee kosk, 2 aurusauna (üks on mega kuum) ja siis üks tavaline saun. Saunade juures on ka välidušš. Ma kartsin, et mu peal hakkab külm, kuna too päev kui me seal olime, siis oli päris tuuline, kuid tegelikult oli ok. Mõndadel oli ujumismüts peas. Kuskil kell 14 olime seal ja lahkusime 18 paiku. Vees sai ka seda mudamaski provida ja siis on päris naljaks näha kuidas kamp inimesi valgete nägudega vees ringi kollitavad. Pileti soovitan enne netist ära osta, sest neil piiratud arv inimesi, palju saab sisse lasta. Baarist saab lisaks ühele tasuta joogile ka ise jooke lisaks osta, pärast väljumist peab ainult maksma, kui käekiipi ära annad. Me võtsime veel icelandic skyr smuutid, mis olid täitsa head.

Våljas oli kusagil 4 kraadi sooja

Oleks pidanud påikseprillid kaasa vøtma 💑
Golden Circle
Ainuke tüütu asi ekskursioonide juures oli, et inimeste hotellidest peale korjamine ja hiljem maha viskamine võttis aega. Muidu oli parajalt aega iga vaatamisväärsuse juures ning vetsus sai ka alati tasuta käidud. Meil vedas täiega ilmaga, sest päike paistis ja oli tuulevaikne. Me kombineerisime selle reisi ka virmaliste vaatamisega õhtul, kuid kahjuks ei näinud. Pärast oli võimalik tasuta ümber broneerida mõnele teisele õhtule, kuid see aega, kui me Isalndil olime, siis oli õhtuti kahjuks pilves ja magneetiline tase nõrk (saab appist vaadata). Vähemalt saime teada, kuidas virmalisi pildi peale jäädvustada. 💥

1. Thingvellir National Park. See oli koht, kus Islandi esimene valitsus pidas oma istungeid kusagil 500-600 aastat tagasi (pole väga kindel täpselt millal, kuid ammu 😁). See nägi lihtsalt nummi välja, kivikünkad ja väiksed ojakesed. Giid sõnul valiti just see koht, kuna ligipääs sinna üle kogu Islandi oli parim ning jätkus ka küttepuid. Mõned siis kulutasid terve suvekuu sinna minekuks jatagasitulekuks. Seal lähedal on ka selline koht, kus Euroopa platoo läheb üle Ameerika platooks. Väga palju geograafilisi termineid sai korratud, oleks pidanud selle tripi Islandile tegema juba põhikooli geograafia tunni raames 😉).

2. Geysir Geyser. See oli siis koht, kus üks geiser purskab kusagil iga viia minuti tagant. See põhi geiser, kelle järgi on nimetatud kõik teised geisrit on viimased aastat olnud vaikuses, kuid üks teine geiser purskab mõnuga. Seal on tunda ka sama lõhna, kui käid kuuma dušši all Islandil. Tasub seda purset jälgida mitu korda, sest mõni kord on purse väiksem ja teine kord jälle suurem. Ning kui pärast märjaks ei taha saada, siis ei tasu väga lähedal olla ning tuule suunda tasuks ka jälgida. Seal juures on ka üks suurem söögikoht, kus saab nii sooja sööki kui ka rämpstoitu (friikaid) osta.

Taustak siis see geiser, mis purskas

3. Gullfoss waterfall. See on see kõige suurem kosk Islandil. Seda saab vaadata nii ülevalt kui ka altpoolt. Ainult soojal ajal on võimalik täitsa lähedale minna, sest külmal ajal on see tee kinni. Sinna taheti siis kunagi termoelektrijaama ehitada, kui üks naine marssis paljajalu Reykjaviki, et demonstreerida oma vastuseisu, nn esimene environmentalist.

Lõunarannik
See reis sai valitud selle pärast, et ma tahtsin seda musta liivaga randa näha. Kui päeva alustada väga vara ja igas kohas kiirelt pildid ära teha, siis saab kõik need vaatamisväärsused ühe päevaga ka ära näha. Bussireisil sai aknas näha ka seda vulkaani, mis lennuliiklused Euroopas sassi ajas 2010. Kui talvekuudel minna, siis ei pruugi ainult kõik teed läbi pääsetav olla ning kui on soov kusagile peateelt kõrvale minna, siis peab olema suurem auto renditud.

1. Liustik. Sellel liustikul oli nimi ka, kuid ma ei mäleta enam. Eraldi eksursiooniga on võimalik minna liustiku peale kõndima, sest selleks on vaja spetsiaalset varustust. Me lihtsalt saime liustiku taustal pilti teha. Giid rääkis, et liustikud on Islandil aegade jooksul nii suurenenud kui ka vähenenud ning praegune seis on sama, mis 17. sajandil. Enne seda põhimõtteliselt puudusid liustikud.

2. Viki küla. See on väike küla musta liivaga ranna ääres. Seal oli üks supermarket ja söögikohad. Rannas oli ilus vaaded. Kui oled seal külas ja vulkaan hakkab purskama, siis kogunemiskoht on kiriku juures. Just you know 🙈

3. Must rand. See põhiline musta ranna pildistamiskoht asub 15 mintsa kaugusel. Seal on ka need kiviklotside mood koopad.

4. Skogafoss. See on ka üks kosk, mis on 60m kõrge. Täitsa lahe nägi välja. Kui väga lähedale minna, siis saab märjaks. Pildistades tuleb ka sellega arvestada, et objektiiv võib uduseks minna.

5. Seljalandsfoss. Selle kose taha saab kõndida, kuid tuleb veits ettevaatlik olla, sest kivid on libedad. Samuti peab arvestama sellega, et saab märjaks. Ma panin endale vihmakeebi ümber, kuid kõige parem on kummikud ja veekindlad riided.

Uritasin kuivaks jååda 😛
Reykjavik
Täitsa mõnus väike linnake. Põhilised kohad käib poole päevaga läbi, kui just ei ole soov pikemalt muuseumites aega veeta. Me ei käinud mitte üheski muuseumis. Kirik näeb lahe välja ja kiriku torni on võimalik raha eest minna. Külastasime ka kontserdimaja, mis näeb arhitektuuriliselt nii seest kui ka väljast poolt lahe välja. Muidu jalutasime niisama ringi, käisime söömas ja poodides. Me ostsime endale Icelandic wareist pusad. Õigemini Kevin käis mulle pinda ja ma pidi endale ka ostma (et ta solvikas ei oleks), nüüd seisab kapis ja ootab talve 😂. Hea asi on see, et kui ostad tax free poest vähemalt 5000 isk eest, siis on võimalik käibemaks tagasi saada, äkki kusagil 15 protsenti. Peab lihtsalt poest saadud kupongi ära täitma lennujaamas tax return putka juurde minema. On võimalik raha arvele saada või siis sulas (eur, dollar, isk).

Kontserdimaja seest poolt
Huvitav kuju 👽

Tånavakunst

Kokkuvõttes jäin reisiga rahule, veits kalliks küll läks nii, et tuleb ikka kolmandates riikides ringi reisida. Võibolla järgmine kord rendin auto ja teen saarele ringi peale (suvel) või siis lendan USAsse läbi Islandi ja külastan blue loagooni uuesti.

Seeriast mina ja kirik 😀

Comments

Popular posts from this blog