Eelmise aasta kokkuvõte

Ma pole tükk aega kirjutanud oma tegemistest Taanis, kuid nüüd ma üritan kõik kokku võtta nii kuis suudan.
Sünnipäeva õhtusöögil
1. Pandora – tsaupakaa
Nii, kes mäletab siis sain endale Student assistant töö ehetefirmas Pandora, kuid kahjuks ega mul seal kaua ei olnud võimalus olla. See aeg, mis ma olin, oli päris põnev. Oma esimesel tööpäeval teatati, et vallandatakse inimesi, kuna viiakse läbi firma struktuurne ümberkorraldamine. Ja selle kaela läks ka minu töö, kuid siis kusagil kuu aega hiljem. Kokkuvõtteks võiks öelda, et kui sa ikka inimest ei oska ja aega ei ole juhendada, siis arvata on, et ta ei tee nii nagu sa soovid. Aga palk oli hea ning sai ka rahvusvahelisest eheteärist nii mõndagi teada.

Ploomid õitsevad
Kevadine jalgrattaparkla
2. Juhutööd – Molo Kids & Bauhaus
Nii ma siis olin jälle tööta ning tegin erinevaid juhuotsi Bauhausis ja siis ka Molo Kidsis. Bauhausis korrastasin riiuleid ja sõitsin masinaga ringi ja täitsin riiuleid asjadega. Ükskord paluti mul ka kajaki hoidja kokku panna, mis oli tegelikult kaalult mega raske. Ja siis pidin ükskord mingi boileri riiuli pealt maha tõstma tõstukiga, kuid see kaalus mingi tonn nii, et ma kohe palusin abi ühelt Indialasest kaasjuhutööliselt. Päris loh pidi see taani töötaja ikka olema, et laseb naisel sellist asja teha. Aga lahe oli nende tööde juures see, et trehvab paljude välismaalastega ja just väljastpoolt Euroopat, kes muidu on kõrgelt haritud, kuid lihtsalt ei ole leidnud erialalist tööd ning kuulata siis nende elulugusid.
Molo Kidsis pidin ükskord pärast nädalavahetuse müüki hallis olevad riided kastidesse panema ja siis ükskord “Made in China” laadseid kleepse uutele riietele kleepima, mis läksid USAsse ja et siis tollis on vaja, et päritolumaa oleks nähtaval. Ning siis panin lihtsalt tellimusi kokku, mis oli päris põnev. Hea on selliseid töid teha nädalavahetusel või pärast kella 16:00, sest siis on tunniraha kõrgem.

3. Kool
Koolis said kõik ained ilusti tehtud. Economics of Global Strategy eksam toimus arvutis ja seal pidi arvutusi tegema, ning päris raske oli valemeid arvutis kirja panna, kuid sain ikka hakkama. Kolmas semester ei olnud mul ühtegi ainet, sest ma tegin praktikat ja saan selle eest 30 EAPd. Praktikaaruande kaitsmine peaks lähiajal toimuma.

Üks kooli hoonetest
4. Lundis
Viimase 12 kuu jooksul sai 3 korda Lndis käidud. Esimene kord oli ballil ja sai Lundi üliõpilasorganisatsioonidega tutvuda. Mina ja Kadri, kes oli Stocholimist kohale sõitnud esindasime oma korporatsiooni. Sa palju süüa ja juua ning tantsidud ja suheldud. Kolm järjest kõvat pidutsemist, joomist ja rääkimist on ikka päris koormav vanale inimesele :D

Balli selfi
Teine kord käisin Iinal külas ja tähistasime koos tema sõpradega 1. maid. Kui Eestis on põhiline pidupäev aprilli viimane päev, kui pidutsetakse öö läbi, siis Lundis algab pidu hoopis mai esimesel päeval vara hommikul. Me tõusime juba kell 6 hommikul üles, et hommikusöögi jaoks pannkooke teha. Siis võtsime toolid kaenlasse ja läksime Iina sõbra juurde hommikust sööma ja mimoosat jooma. Ühesõnaga joomine algas juba hommikul vara ning seal edasi liikusime parki, kus juba enne lõunalt oli maksult rahvast ja muss juba käis. Seal istumiseks meil olidki toolid kaasa. Hiljem pärastlõunal läksime üht ühikasse edasi ja grillisime seal. Naabertoas olid kutid suured kõlarid ja terve DJ komplekti rõdule vedanud nii, et ühika sisehoovis oli oma reiv käsil. Väga hoogsalt läks pidu kuni õhtuni kui me hakkasime kodu poole liikuma. Ma ei tahtnud Iinale koormaks olla ja kodus ikka parem magada nii, et ma läksin tagasi rongiga Kopenhaageni. Sellega sai ka omajagu nalja, nimelt on Rootsi ja Taani vahel sild kust rong üle sõidab ja täpselt silla peal jäi rong seisma ja pööras otsa ringi. Silla peal oli rong katki ja selle pärast ei olnud võimalik rongiga edasi minna. Meid visati siis Malmös maha ja öeldi, et bussid on tellitud kuid ei ole veel kinnitust saadud. Ma siis helistasin iinale, et tulen ikka tema juurde ööseks, kuid tagasi Lundi tema juurde minnes oli ta juba nii sügavalt magama jäänud, et ei vastanud enam telefonile ja ma täpselt ei mäletanud ka missugune ta ühika välisuks oli. Nii ma siis hakkasin tagasi rongijaama poole kõmpima ja küsisin teed kuna mul ei olnud netti ja buss enam ei käinud. Lõpuks ma jõudsingi varahommikul Kopenhaageni ja siis täpselt Iina helistas ka mulle. Arvata oli, et ta oli väga väsinud kogu päev joomisest ja pidutsemist ning oli sügavasse unne vajunud. Nii ma soos jõudsingi kella 12 asemel õhtul hommikul kell 8 hommikul magamata koju. Kopenhaageni keskjaamas oli veel paarkümmend mustanahalist valges rüüs kõik ühtselt jumalateenistusele minemas, kui ma neilt huvi pärast küsisin. Mingi usuriduaal.

Pargijooming
Ja kolmas kord käisin ma Iina lõpetamisel Lundis juuni kuus. Seal sai Iinale lilled üle antud ja ta lõpetamistseremooniat vaadatud. Pärast veetsin aega ka tema kursakaaslaste peol natuke ning siis sõitsin Kopenhaageni tagasi. Lundist Kopenhaageni rongiga on kusagil 1 tund ja vahepeal on immigratsiooni pärast ka dokumentide kontroll. Nüüd ei ole enam väga põhjust Lundi ekslemiseks, kuid Lund tundub väga mõnus üliõpilaslinn kui sa otsid sellist kokkuhoidavat seltskonda kellega koos õppida ja pidutseda, sest ega seal väga palju ahvatlusi ei ole.
Iina lõpetamine
5. Külalised
Mul käisid siin ka külalised vahepeal, kohe kolm paari inimesi. Heleniga sai isegi Rihanna kontserdil käidud ja Triinu ning Rauliga sattusime Tivolis Sara Larssonit kuulama suvel. 

Kohustuslik pilt väikse merineitsiga
Tivoli juuni lõpus
Jalka MM
Tivoli mai alguses
Nyhaven
Kronburgi loss
Raekoda
Peeglike seina peal
6. Praktika
Augustist jaanuari lõpuni olin ma Novo Nordiskis praktikal, mis oli üpriski põnev. Ainuke miinus oli see, et minu osakonna inimesed olid kogu aeg reisimas või koosolekutel nii, et ega neil väga minu jaoks aega ei olnud ja nad ei olnud eriti osavad praktikandi rakendamisel. Need ülesanded, mis mulle teha anti olid samas põnevad ja isegi arendasid mind natuke. Õppisin siis palju Supply Chain managementi ja Strategic Sourcingu kohta.

Esimene tööpäev
Praktikakohas olid sööklad nii, et ise ei pidanud sööki kaasa võtma ja summa läks ainult palgast maha. See ei olnud palju, kusagil 3 eurot ja laud oli lookas. Ka puuviljad, pähklid, kohvi ja tee olid tasuta. Reedeti oli ühine hommikusöök, kuis sai inimestega juttu rääkida ja värskeid pagaritooteid süüa. Samuti sai tihti kommi või kooki, kui kellelgi sünnipäev olid. Kokku oli osakonnas kusagil 50 töötajat, kellega oli koos jõulupidu, veini tekusteerimine, kokteilikoolitus, mystery room ja muud seminarid.

Tüütu oli ka see, et mul võttis kusagil 1h, et tööle jõuda. Hommikul haarasin hommikusöögi kaasa, et aega kokku hoida. Kõigepealt pidi metrooga kesklinna sõitma ja sealt rongi peale ümber istuma ning siis sai veel kusagil 10 mintsa jalutada. Nii, et ühistranspordist on mul siiber :D

Hetkel siis tegelen magistri töö kirjutamisega, tähtaeg on 15. mai nii, et peab ika hoolega trükkima.

Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Koh Samui with baby and toddler 🏝