MSc koristamises


Oktoober möödus lennutiivul. Kuna ma hakkasin ühes tudengiorganisatsioonis blogijaks, siis ei ole mul enda blogi kirjutamiseks nii palju aega jäänud. Oktoobrisse jäi Kopenhaageni Kultuuriõhtu, minu uus lapsehoidmise töö, ühes aines essee kirjutamine (selline kodueksam), palju karjääriüritusi jms.
Jahid sõidavad koju
Sõbra korterist vaade
Järgmine kord kirjutan siis Presidendiga kohtumisest ja oma zumba trennist.

Kopenhaageni Kultuuriõhtu
Võtsin koos oma kursõega International Student Ambassadoride (ISA) poolt korraldatud ekskursioonist osa sellel õhtul. Tegemist on õhtuga, kus kõik muuseumid ja muud kultuuriga seotud asutused on südaööni lahti ja korraldavad külastajatele erinevaid üritusi. Me sattusime sellisele tuurile, mis viis meid parlamendihoonesse ja pärast UN hoonesse Kopenhaagenis. Parlamendihoonesse saamiseks pidime kusagil tund aega väljas järjekorras seisma. Sisse saades olid erinevates ruumides erinevad poliitilised parteid, kus sa igast nänni - lagritsa kommidest, porgandi ja muffiniteni. Ka Taani peaminister sattus seal olema ja seda kuuldes tormasime sinna ruumi tagasi (ma tänaval küll ära ei oleks tundnud teda) ja lihtsalt lendasin peale - Hi, my name is Marie and this is my friend Tina, we are international students at CBS. Tuli välja, et ta poeg õpib sama eriala bakalaureuses, mis mina, kuid ta praegu vahetusüliõpilane kusagil. Ja siis sai ikka kohustuslik pilt ka tehtud. Botaanikaajas oli ka valgus show.

Taani peaminister
  
UNi esindaja Genfist kõnet pidamas  


UNis sai sellistele küsimustele vastuseid otsida
Parlament seest poolt
Tasuta õhusöök Ericsson management counsultinguga
Ma registreerisin ennast sellele üritusele ja sain kinnituse, et olen oodatud. Kohale minnes selgus, et see on mõeldud ainult rootslastele. Ma olin küll üllatunud, et miks ma siis kutse sain. Korraldajad küsisid Ericssoni inimestelt ning nii tehtigi terve üritus minu pärast inglise keeles :D Meid oli kusagil 20 ja tegelikult oli üks nede töötaja ka Hiinast, kellel oli parem ka inglise keeles suhelda. Kõigepealt siis tutvustati meile ettevõtet ja osakonda ning kanideerimisprotsessi. Siis jagati gruppidesse ja lahendasime ühte case study. Õhtu lõppes kolmekäigulise õhtusöögiga Itaalia restorani - tasuta söök on ikka hea :D Ja üritus ning inimesed olid väga toredad, kuigi ma ainuke mitte rootslane :D

Marie the nanny
Kuna vaja ikka natuke tööd teha, siis sattusin ühe taani pere lapsi hoidma ja nende korterit paar korda nädalas koristamas. Tunnihind on Eestiga võrreldes täitsa korralik, kuid siin suht miinimum. Naljakas mõelda, et mulle makstakse ala koristamise eest tunnis rohkem kui ärinõustjana Eestis :D Peres on 3 tüdrukut - 2, 5 ja 7 aastane. Kahe aastasel on ikka veel mähkmed ja lutt, siin pidavat see tavaline olema. Lapsed on muidu toredad ja vanemad ka. Ega lapsed inglise keelt ei oska, kuid nad käivad saksa-taani erakoolis ehk suhtlen nendega taani-saksa-keha keeles. Käin mõned korrad nädalas neile koolis vastas ja toon koju ning kui nad haiged, siis olen nendega kodus. Õnneks nende korter asub mu kooli lähedal ning neil ainult 4 tuba. Nad on endale maja ostnud, kuid seda vaja veel renoveerida. Ema on muidu graphic designer ja isa kinnisvara advikaat vmt. 

Ma olen korsitamise juba päris osav
Vilde (5a)
Nena (7a)
Sellise asjandusega käivad Taani vanemad oma erakoolis õppivatel võsukestel järel
Pere andis ka üks päev mulle oma auto, et ma saaks minna nende vanaisa korterit natuke korrastam, kuna nad selle välja üürivad. See korter asus Kopenhaagenist väljas, kusagil 17 km ning autoga oli sinna kõige mugavam minna. Alguses ma ei saanud käsipidurit maha, kuna see oli natuke teist sugune. Küsisin siis abi ühtedelt teetöölistelt, kes raudselt arvasin, et ma tahan seda atot varastada :D Üks neis siiski tuli ja aitas mind, kuigi ta ise ka alguses ei saanud pihta. Ülejäänud autoseiklus läks kõik hästi, kõik ratturid ja auto jäi ellu. Ma sain aru, miks kõik siin rattaga sõidavad, sest linnas ikka päris tükk aega pidi loivama ummikus teetööde pärast, kuid linnast väljas oli jälle mõnus mööde kiirteed kimada.
Vaip küll tuleks eemaldada, kuid vaade oli päris hea
Iinal Lundis külas
Üks reede õhtu ma lõpuks otsustasin Iinale Lundi külla minna. Siit rongiga sinna on vähem kui tund aega ning edasi-tagasi pilet ka ei ole tegelikult väga kallis, kusagil 25 eurot. Ööbisin Iina juures ühikas. Tal seal mõnus pesa. Sai ka tema ratta pakikal ringi sõita, vaene Iina pidi kõvasti trenni tegema :D Õhtul sõime tema ühikakaaslastega risottot, põhimõtteliselt 4 kutti küpsetasid seda, täitsa hea oli. Siis läksime Iina kursaõe soola leiva peole ning pärast kohalikku tudengi paari. Seal oli vanusepiirang 24 aastat - see on ülemine vanusepiir nii, et viimane aeg ja sain ära käidud :D Kes õpivad Lundis saavad ka oma õpilaspiletiga sisse, kui vanemad on. Iina kursakaaslased olid ka mega toredad. Ühikasse jõudes sai veel iina ühikakaaslastega hängida, nad meist nii mõned aastad nooremad ja enamik vahetusõliõpilased nii, et neil ikka seda energiat ja elurõõmu jagub :D Hommikul magasime ikka mõnuga. Enne tagasi Kopenhaageni tulekut sai ka Lundis ringi vaadata, kuid Iinal oli õigus, ega seal midagi erilist vaadata ei ole, pm 1h ja kõik nähtud. Ma ostsin ka poest geisha šokolaadi kaasa, kuna siin Fazeri tooteid ei müüda. Ühest riidepoest rottisime ka geisha komme (neid siiski pakuti seal tasuta, kuid me võtsime mitu tükki :D).

Lundi katedraal
Nunnu maja Lundis
Lundi ülikool

Sügis Kopenhaagenis
Sügis on ka lõpuks Kopenhaageni jõudnud ja täitsa tore on jooksmas käia ning jälgida, kuidas puulehed värvi muudavad. Kui ma jooksma lähen, siis liigu tavaliselt seda teed pidi rattaga ka kooli. Kuna ma olen selle teega nii ära harjunud, siis vahest automaatselt jooksen ratta tee peal ning siis avastan, et peaks kõnni tee peale minema :D

 
  
Jalg ka ikka tõuseb :D
Olen avastanud ka Kopenhaageni Royal raamatukogu Black Diamond kui uue õppimiskoha. See on arhitektuuriliselt väga lahe kuid õnneks lugemissaalis sellist lummavat vaadet ei avane, muidu ma ei saaks õppimisele keskenduda ja vahiksin aknast välja. Loomulikult tasub sinna minna ainult hommikul, sest muul ajal on kõik kohad juba täis.

Raamatukogu vaade

Ma lõpuks proovisin ka enne Halloweeni lõppu ära Starbucksi vastava teemalise latte. Täitsa hea oli ning kuna see hind oli äärmiselt krõbe, siis vaja oli ikkagi pilt ka teha. Kõige väiksem kohvitops maksis siis pea 6 eurot.
Muidugi oli mu nimi valest kirjutatud :D
Mu kursaõde kutsus mind James Bondi uut filmi ka vaatama. Tal olid tasuta piletid esilinastusele oma töö kaudu. Saime ka tasuta juua (õlut, veini, kokat, vett) ning popcorni. See toimus Imperial kinos, kus on kõige suurem ekraan Põhja-Euroopas, kusagil 1000 kohta. Täitsa suur oli jah ning sissepääs oli nagu teatris erinevatest ustest.
Kinosõbrad
Popcorni oli ikka mõnusalt

Tarku inimesi jagub meile kooli oma kogemusi jagama. Sattusin ka MacKinsey saksamaalt tulnud konsultante kuulama, kuigi kõigest päris täpselt aru ei saanud, sest see toimus saksa keeles :D


Veluxi CEO oma tarkust jagamas
Ma olen siin oikos Kopenhaageni liiga ning kirjutan koos ühe Leedu tüdrukuga blogipostitusi sinna. Eelmine pühapäev sai jälle Taani parlamendis ühel Start-up üritusel käia. Startup Borgen oli ürituse nimi ning tiimid olid 3 päeva oma projekte lihvinud ning esitlesid seda kohtunikele, kes valisid võitjad välja. Me saime ka seal siis tasuta süüa ja juua. Päris lihtne oli sisse saada :D Siin siis lingid blogipostitustele, kui keegi peaks tahtma minu inglise keelset sõnavara lugeda ;)

1. Green Technology:  https://oikoscopenhagenblog.wordpress.com/2015/11/06/oikos-academy-lecture-3-green-technology/
2. Startup Borgen:  https://oikoscopenhagenblog.wordpress.com/2015/11/01/oikos-at-startup-borgen/
3. Mu lemmik: https://oikoscopenhagenblog.wordpress.com/2015/10/23/making-the-s-taste-better-oikos-academy-fall-2015-lecture-2/
4. Urban sustainability: https://oikoscopenhagenblog.wordpress.com/2015/10/14/here-we-go-oikos-academy-fall-2015-urban-sustainability-in-copenhagen-introduction/

Startup Borgen



Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Rasedus vol 2 💙