Septembrikuus, kõik on uus

Oktoober on saabunud ja on aeg teha vaheülevaade, mis siin Copenhaagenis vahepeal toimunud on. Koolis endiselt palju lugeda ja nii mõnedki ained on omadega poole peal juba. Tööotsingute rindel sain Maerski ja Carlsbergiga veits juttu aetud esimese intervjuu voorus, kuid õnneks/kahjuks ei osutunud valituks (intervjuu küsimusi võite alt poolt vaadata). Koolis jagatakse tasuta õlut ning üritatakse õpilasi erinevatesse organisatsoonidesse värvata. Algasid ka minu taani keele õpingud. Kord nädalas üritan ka midagi kultuurset teha. Eelmine nädalavahetus käis Iina mul Lundist külas ja viskasime väiksele merineitsile pilgu peale. Tema näitas muidugi teed, kuna teab Kopenhaagenit paremini kui mina :D Sain ka lõpuks endale panga konto ja kaardi ning Taani mobiilinumbri. Pangakontorites saab siin tasuta kohvi muidu ;) Täpsemalt siis järgnevalt.


Muuseumi talveaed

Vana-Kreeka kujud

Ny Carlsberg Glypotek oli muusemi nimi

Miks seostatakse surma vikatimehega? :D



Jalgratas
Mu jalgrattal läks ka üks päev kumm katki. Ma väntasin ülikooli poole hommikul ja tunnen, et kuidagi raske on vändata ning kõik sõidavad minust kiiremini. Ma arvasin, et ma ikka suht ok füüsilises vormis ja nii avastasingi, et kumm on tühi. Helistasin sinna, kust ratta olin ostnud ja nad parandasid selle tasuta ära. Kuigi neil ei olnud seda kohustust, sest olin ostnud kasutatud jalgratta ning kummid lähvad kogu aeg katki. Loodame, et selline olukord ei hakka tihti korduma, sest väidetavalt on see päris kallis lõbu ning siis tundub juba kuukaardi ostmine odavam :D

Minu jalgratas


Super Kuu Varjutus
Pühapäeva öösel vastu esmaspäeva panin siis kella neljaks hommikul endale äratuskella, et minna välja vaatama. Motivaatoriteks oli selge taevas, viimane varjutus oli 1982 ja järgmine 2033 (ei tea, kas pilves või mitte) ning ma olin liiga väsinud, et mõelda sellele, et ei viitsi välja minna. Kohtasin maja juures ka kahte teist vaatlejat. Üks mees näitas mulle, kus see kuu asub, kuna ma alguses ei taibanud, kuhu poole vaadata. Üks teine naine oli terve öö üleval olnud, sest pidi tööd tegema - järgmine päev tähtaeg. Kuu ei olnud küll ei tea mis suur, kuid nägi selle varjutuse tipphetke vähemalt ära ja sai linnukese kirja ;)

Leia pildilt kuu :D


Kool
Ma olen avastanud, et tegelikult, kui igaks loenguks korralikult valmistuda (kõik artiklid läbi lugeda), siis väga ei jõuagi muud teha. Ma registreerisin end ühe aine kvaliteedi hindajaks ka. Enda arust oli selleks aineks International Business Strategy, kuid tegelikult sattusin hoopis International Business Economy aine kvaliteeti hindama koos ühe tüdrukuga Columbiast. Kvaliteedi kontroll tähendab, et me oleme nö vahelüliks õpilaste ja professorite vahel ehk kui midagi ei meeldi õpilastele, siis meie peaksime selle professorile kommunikeeruma. See aine on suht igav kui aus olla. Kuigi kõik üppejõud on oma ala professionaalid, siis loengute anda nad väga ei oska ning teema on ka keeruline, kui ei ole just sama eriala varem õppinud. Kuna aine lõppeb ära juba novembris, siis pidid kõik õpilased süsteemis tegema mid-semester valuationi ning selles tulemused olid suht halvad ehk õpilased ei olnud ainega rahul. Ning kohe oli aine koordinaator loengu lõpus kohal ja küsis, mis meile ei meeldi. Ja siis said kõik südamelt ära rääkida ja soovitusi jagada.

Üks lahedatest klassiruumidest, pausi ajal saab rõdul päikest võtta


Taani keel osutus ka raskemaks kui ma arvata oskasin. Nimelt on tegemist kuuenda võõrkeelega, mida ma õppima hakkasin (vene, saksa, soome, prantsuse, hiina). Mitte et ma just kõiki peale inglise keele oskaksin :D Hetkel oskan veel paremini hiina kui taani keelt. Kirja pilt on natuke sarnane saksa keele, kuid hääldus on suht võssa. Taani keele tunnis on ka kaks hiinlannat, kellega saan oma hiina keelt praktiseerida. Veendusin selles, et kui öelda hiinlastele, et oled Eestist inglise keeles, siis nad ei saa päris täpselt aru, aga kui ütled hiina keeles aišania, siis saavad kohe aru :D

Kursus
Kursus on tore. Tavaliselt kord nädalas toimub ikka mingi ühisüritus. Eelmine laupäev oli ühe tüdruku juures nö soolaleivapidu. Korter oli väga vinks-vonks stuudio. Ma ainult pean harjuma veel sellega, et vähemalt pidudele minnes peaksin üleni musta riietuma, kui just ei taha värviline tähelepanuhunnik olla :D

Üks reede oli ka meie magistriprogrammi esimese aasta õliõpilastele korraldatud väike vastuvõtt programmijuhtide poolt ehk sain õppejõududega juttu vestelda ning juua-süüa tasuta. Nagu ikka venis see pikale ning pärast liikusime edasi ühte paari ja siis jälle teisse paari, kus meil oli nö tüdrukutele mõeldud õhtu, kuid meie kursuse kutid võtsime ka kaasa, kuna ühisüritus oli ennem olnud.

Sai ka klubis ära käidud, kui terve programmi (baka+magister) pidu oli. Alguses pidi olema rooftop party, kuid kuna meid oli palju, siis olime õnneks ikka sees. Tund aega sai ka tasuta baarist jooke. Kui tavaliselt taanlannad käivad suht koduste riietega ringi, siis klubi jaoks ikka löödi üles ning pandi kontsad jalga. Selle riietumiskultuuriga harjumine võtab ikka aega :D

Mulle on kohale jõudnud ka erinevatest allikatest, et see eriala, mida ma õpin on vist päris prestiišne siin. Ses suhtes, ma ei saa endiselt aru, miks mind vastu võeti, kui siis ainult rahvusvaheliste õpilaste arvu tõstmiseks antud programmis :D Bakasse pidi sisse saamise konkurssi poolest olema kolmandal kohal üle Taani ja kui sa juba bakas õpid üht eriala, siis ülikool peab tagama sulle ka võimaluse seda eriala magistris edasi õppida kui sa just aastat vahele ei jäta.

Huviringid
Meil oli siisn huviringide tutvustav päev, kus said tutvuda erinevate huviringidega ja registreeruda. Kõige põnevam oli veini huviring, kes käis kogu aeg veinikandikuga mööda suurt auditooriumi ringi ja sai mõnusalt mitu klaasi vahuveini alla luristatud :D Muidu on igasugused majandus, finansi, investeerimis, laulmise, kultuuri jne huviringid. Kuna ma inglismaal pm olin 10 huviringi liige, siis puht inimlikult ei jõua seda. Nii ma siis hetkel olen OIKOses ja International Business Ambassadori grupis. Pooleldi ka võrkpallis ja jooksmises.

OIKOs tegeleb siis jätkusuutlikkuse ja keskkonnasäästliku ettevõtluse propageerimisega. Päris põnev tunudb ja nende eelarve 5 aastaks on 1 000 000 DKK ehk saab midagi korda ka selle raha eest saata ning tasuta süüa ja juua erinevatel üritustele - ma siiski nüüd õpilane ju. Tutvustaval üritusel olidki õlled ja pizza letis. Ma liitusin communication meeskonnaga ja naljakas on see, et Elena, kes seda juhib tunneb ühte minu sõpra Shanghaist, kes oli suvel Saksamaal suveülikoolis - väike maailm :D

Oikos intro day


Veiniklubiga sai ka veine degusteerimas käidud. Degusteerimine toimus veits linnast välja, kuhu saime kohale tellitud bussidega. 3h jooksul sai 150 erinevat veini üle kogu maailma proovida. Loomulikult kõike ei jõudnud. Õnneks sai ka välja sülitada ja vett, saia vahepeal süüa. Samuti erinevaid maitsevorste maitstud. Mulle ikka lähevad rohkem peale valged veinid ja meile (käisin ühe tüdrukuga Portugalist oma kursuselt) meeldis kõige rohem Uus-Meremaa ja LAVi veinid, Prantsusmaa Champanja vahuveinid olid ka päris head. Meil oli tutvustav voldike käes, kuhu sai veinide kohta märkmeid teha ja soovi korral tellida. Ma lähtusin vahepeal degusteerimisel veinide hinnast - ehk valisin selle veini maitsmiseks, mis kõige kallim. Samas kõige kallim ei olnud sageli just kõige parem :D Üritus maksis kuagil 7 eurot ehk suht odav.


Veini kaart ja hinnad




Jooksu huviring on päris lahe. Kord nädalas on tavaliselt intervallid ja kord jookseme pikemat maad (kusagil 10km). Sain jälle ükskord läbi märjaks, kuna täpselt jooksu ajal sõudis äike kohale oma paduka ja kohati isegi rahega :D Nüüd on käsil aktsioon "jookseme iga päev oktoobris", eks näis, kas suudan vastu pidada. Veits kopa viskab ette, kui iga päev joosta :D

Pärast intervalle CBSi taustal

Ja pärast järjekordset trepijooksu trenni


Töö
Maersk on siis üks suurimaid Taani ettevõteid, kes tegeleb konteineritega erinevate kaupade transportimisega üle maailma. Ma kandideerisin siis Student Assistandiks Sustainability Gruppi. Student Assistant on nö üliõpilane, kes poole kohaga käib tööl ning tööandja arvestab ka eksami graafikuga. Siin väga populaarne kohalike seas. Pm juba ülikooli esimesest aastast alates on kõik kohalikud pankades ja ei tea kus veel kooli kõrvalt normaalse raha eest töötanud, kui meil tavaliselt ollakse ettekandjad või tehakse tasuta praktikat. Ma olin suht üllatunud, et sinna intervjuule sain, sest paljud minu kursuselt, kes ka kandideerisid ja olid taanlased, ei saanud. Kokku siis kõigist kandideerijatest said 6 esimesse intervjuu vooru. Ennem pidi ka mingi online IQ testi lahendama ja pärast nende HQs kohapeal ka uuesti lahendama. See tuli mul kuidagi hästi välja. Ühesõnaga 12 minuti jooksul pidi 50 küsimusest võimalikult palju ära vastama ning kokkuvõttes luges õigete vastuste arv. Testi lahendasin Ipadis kohapeal ja eesti keeles sai lahendada. Üllataval kombel sain kohapeal sama testi lahendades isegi parema tulemuse. Siis küsitles mind HR tädi ja pärast konkreetse osakonna töötaja. Lõpuks lõin ka siis oma märkmiku lauale ja hakkasin neid küsitlema :D Töö muidu tundus päris põnev ja Maerski motivatsioonipaket (odav hommiku-lõunasöök, tasuta purjetamiskursus, korter Londonis soodus hinnaga, tasuta in-house treeningud jne) oli päris atraktiivne. Inimestena aga tundusid nad kuidagi väsinud ja energia oli puudu. Peakontor oli ka kuidagi väga vaikne ja konservatiivse atmosfääriga. Ma muidu randomly kohtasin jooksutrennis ka seda tüdrkut, kes selle töö endale sain. Üks saksa neiu, kes oli kahes väiksemas firmas Saksamaal töötanud CSR osakonnad. Siit siis valik küsimustest:
  • Räägi endast natuke.
  • Missuguse juhi alluvuses meeldib sul töötada?
  • Räägi mingist projektist, mis tuli hästi välja ja mis mitte nii hästi?
  • Miks sa tahad siin töötada (firmas, selles osakonnas)?
  • Kus sa näed end 5 aasta pärast?
Maerski HQ, kus intervjuu oli


Carlsbergis oleksin olnud Student Assistant Public Affairs osakonnas ehk mingeid turu-uuringuid teinud ja poliitika muudatustel silma peal hoidnud. Ka see naine ei olnud just kuidagi kõige energilisem. Töö oleks küll põnev olnud, kuid sama arvatavasti mu väärtustega veidi vastuolus. Kuigi motivatsioonipaketis on pakk Carlsbergi kuus, siis alkoholismi levikule ma ikka väga kaasa ei tahaks aidata. See tädi küsitles mind põhjalikult CVs olnud informatsiooni põhjal.

Siin ülikoolis oli ka lahe üritus, kus start-upis tutvustasid 4 minuti jooksul oma ettevõtet ja siis töökohti/praktikakohti õpilastele. See oli päris põnev kui just ei oleks vaja töö eest raha saada, sest enamikel võimalustel ei maksta palka või siis otsitakse taani või muud skandinaavia/saksa keelt kõnelevaid tudengeid. Üritus oli muidu igati lahe.

PwC muffinid olid päris head

Career Day

Goldman Sachs pidas ka oma networking ürituse siin ülikoolis, kus sai töötajatega juttu vestelda ning tasuta süüa-juua (põhiline siiski :D). Ma nimelt sain kunagi 2.5 aastat tagasi sinna intervjuu vooru, kui Inglismaal vahtusüliõpilane olin ehk põnev oli näha kuidas minu kui ka töötajate suhtumine oli muutunud. Kõik töötajad olid selle ürituse tarbeks Londonist kohale lennanud kuna Taanis ei ole neil kontorit.

Kokkuvõttes ei ole ma veel kindlat tööd leidnud. Erialast tööd saab enamjaolt vaid suurtest rahvusvahelistest firmades, mille kandideerimisprotsessid on äärmiselt pikad ning kanideerid lisaks kõigi Taani helgematele peadele ka ülejäänud inglise keelt kõnelevate helgete peadega ning sarnaste kogemustega kandidaatide puhul valitakse tavaliselt ikka taani või mõnd muud skandinaavia keelt kõnelevad talendid. Nii, et tuleb veel silmad lahti hoida. Linkedin on siis äärmiselt populaarne ning oodatakse, et CVs oleks kindlasti ka pilt.

Iina külas
Minu Shanghai roommate, kes on soomlane kuid õpib Lundis tuli siis pühapäeval Kopenhaageni. Nimelt ob Lundi ja Kopenhaageni vahe rongiga sõites kusagil 45 minutit. Kuna Iina on siin Kopenhaagenis rohkem ringi tiirutanud oma sõprade ja sugulastega, siis pigem näitas tema mulle ringi kui mina :D Ilm oli väga mõnus, arvatavasti parem kui suvel. Sõime kohaliku pudru kohas ja pärast Mehhiko natšosid. Sai parkides ringi tiirutatud ning ka väiksele merineitsile pilgu peale visata. Ma kujutasin ette, et see kuju on suurem või see lihtsalt tundus hiinlastest turistide piiramisrõngas kuidagi väikse võitu XD

Iina ja väike merineitsi

Purskkaev



Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Koh Samui with baby and toddler 🏝