Aastavahetus Sydneys

SYDNEY
Reisi olime planeerinud nii, et saakisme aastavahetuse Sydneys veeta. Kohale jõudsime mõned päevad enne aastavahetust ning kokku olime seal kusagil 4 päeva. Ööbimiskoht asus mõne minutilise jalutuskäigu kaugusel Bondi rannast ja Airbnb. Tädi rentis oma korteris tuba välja ja see asus vaiksel kõrvaltänaval. Väga mõnus Airbnb oli ja see tädi ei olnud ise väga sealgi, kuna ta tütar oli just kaksikud saanud ning käis tal abiks. Samas oli ta väga jutukas ja isegi helistas mulle vahepeal taani numbrile, et soovitada erinevaid külastuskohti. Soovitan soojalt seal kandis Sydnys ööbida, kui just ei ole soovi jõhkralt muuseumides ja kirikutes käia, siis kesklinn (oopermaja) lähedus parem. Bondi randa saab ühistransporidivahenditest ainult bussiga ja kui soov sinna minna, siis pigem hommikul kohe vara, sest need bussid on mega täis.

Kuna reis lähenes lõpule, siis me otsustasime pigem Sydneys rahulikult rannas lebotada. Samas sai ka ikkagi Sydney Harbouri sild ja ooperimaja üle vaadatud. Sisse ei hakanud minema. Bondi rannas ei olnud vesi just kõige soojem võrreldes meie eelnevate peatumiskohtadega idarannikul ja lainetus soosib ka surfamist. Kui võtta ette Bondi Coogee walk mööda rannaäärt, siis teepeale jääb ka rahulikumaid rannasoppe. Jalutuskäik võtab kusagil 2-3 tundi aega olenevalt sellest, palju vahepealt pilte teha ja puhata. Tagasi läksime siiski bussiga. Me olime ostnud kohaliku transpordi kaardi selleks.

Üks peatustest teel Bondist Cogee´sse

Bondi rand taustaks

BLUE MOUNTAINS
Nn sinimägede külastus Sydney kandis olles on kohustuslik ja nii me võtsime ka ühe ühepäevase turistireisi. Pakette on palju, kuid me otsustasime ühe väiksema grupi kasuks (ühe-mehe-firma), kuna seal sai ka ujumas käia. Paljud paketid sisaldasid ka koaalade külastamist, kuid me juba nägime neid Brisbanis. Pm saaks ka ise sinna kanti autoga sõita. kuid siis on rohkem kaardilugemist ning peab teadma kuna minna, sest parkimiskohti seal just väga palju pole.

Need Kolm õde

Esimese peatuse ajal nägime vabalt looduses olevaid kängurusid. Siis läksime väiksele jalutuskäigule Sinimägedes. Kui rohkem aega on, siis kindlasti tasub seal kauem ringi matkada kuna loodus on ilus erinevate koskedega. Nimi sinipäed tulevad sellest, et päikselise ilmaga kaugusesse vaadates on need mäed sinist värvi. Lõunaks grilliti vorste ja känguruliha. Ma isegi sõin täitsa mõnuga, kuid praegu sellele mõeldes tuleb küll okse maik suhu. 😃

Pärastlõunal sai Lincolni Rocki juures käidud. See on hiiglaslik kivi platoo ja näeb päris lahe välja. See küll asub suht pärapõrgus ja sinna otseselt korralikku turistiteed ei vii. Pärast nägime ka sellist kaljude seltskonda, mida kutsuti "Three Sisters". See oli eriline turistikas. Nimi tuleneb sellest, et kolm õde nõiuti kivideks, sest nad tegid midagi halba. Päeva lõpuks käisime kohalikus ojas ujumas ja see oli mega mõnus, sest ilm oli super palav.

Lincoln Rock

AASTAVAHETUS
Ilutulestiku vaatamiseks valisime Sydney Botaanikaaia. Põhiline ilutulestik lastakse Harbouri silla ja Ooperimaja juures ning seal lähedal olevatelt kanali peal olevatelt paatidelt. Sydneys on kindlad kohad, kust üldse näeb ilutulestikku ja need alad on aedadega eraldatud ning piiratud arv inimesi lastakse üldse sisse. Lisaks veel ei ole paljudes kohtades lubatud üldse alkohooli tarvitada. Kõige parem vaade on Ooperimaja juures, kuid netist lugesin, et eelmine aasta sai seal juba kell 12 rahvamass täis ja et sinna sisse saaks, peaks juba öösel kell 2 järjekorda minema. Kui ma peaks kunagi jälle aastavahetusel Sydneysse sattuma, siis ma tegelikult ostaksin pileti või rendiks laeva, siis ei pea terve 31. detsembri kusagil piknikku pidama. Need piletid tuleb ainult varakult ära osta ja ega nad just väga odavad ei ole.

Järjekorras

Me siis jõudsime järjekorda kusagil kell 9 hommikul ja inimesi hakati sisse laskma kell 10. Järjekorras sai nii hea 3 tundi lauskava päikese käes olla. Vähemalt olid seal veeautomaadi nii, et janusse ei jäänud. Koha valisin ka selle pärast, et seal sai alkohooli tarvitada, kuid kahjuks selgus turvakontrollis. et oma alohooli ja klaasitaarat ei vvõinud kaasa võtta nii, et meie toredad veinid konfiskeeriti kotivaatluse käigus. Mittealkohoolsetest jookidest võis ainult suletud pudelid kaasa võtta nii, et suht feil. 😂 Vähemalt seal kohapeal müüdi alksi ja peaaegu mõistliku hinnaga, kuid kindlasti jõin vähem kui muidu oleks.

Kui kontrollist läbi saime, siis pidi kohe endale hea koha otsima, sest Botaanikaaias oli päris palju puid nii, et pidi vaatama, et puu vaadet ei rikuks. Kõige paremad kohad olid muidugi juba võetud ja nii saimegi endale ühe murulapi, kus pidi teistega külg-külje kõrval istuma kuni ilutulestikuni. Irw, mida küll kõike selle nimel ei tehta 😅

Teiste hullude seas ilutulestikku ootamas

Päeval oli mega palav, kuid õnneks oli mul vihmavari kaasa, mis pakkus päiksevarju, muidu oleks küll pildi tasku pannud. Hiljem pakkus see sama vihmavari ka vihma eest kaitset, sest kusagil 18 paiku õhtul tuli mingi jõhker äikesetorm ja vihma kallas nagu oavarrest. Päris naljakas oli näha kuidas inimesed ikka truult oma kohta hoidsid, kui olid läbimärjad. Ka me saime suht läbimärjaks, sest algul arvasin, et raudselt läheb üle, kuid tegelt sadas mitu tundi jutti. Ma juba mõtlesin, et kas see ilutulestik on üldse väärt seal märjana (ning veits külmaks läks) passimist. Kevin moosis mind, et ma ostan sulle alkohooli ja küll siis parem on ning tegelikult ilutulestik oli vägev. Tegelikult oli kohe 2 ilutulesitikku, kell 21 oli nn laste ilutulestik (et lapsed saaksid tuttu minna 😊) ja siis südaööl põhi ilutulestik, kuid mõlemad olid vägevad. Hea, et ma ikka väga ei bitchinud selle vihma pärast, sest Kevinil oli plaanis mulle sõrmus kinkida ilutulestiku ajal. Muidu oleksin sellest ilma jäänud. 😁

Pärast ilutulestikku jõudis kusagil poole tunniga tagasi Bondi, sest aastavahetuseks olid lisaliinid tööl ja seega ei olnud ummikuid. Järgmisel pärastlõunal läks lend tagasi Kopenhaageni ja sellega saigi Austraalia seiklus läbi. Lendasime tagasi 1. jaanuaril, sest siis olid lennupiletid odavamad. Tegime õige otsuse, sest 2. jaanuaril enamik lendudest Sydneyst tühistati, sest oli jõhker udu.

Bondi rannas 🙈

Comments

Popular posts from this blog