Värske "liha" Taanis

Ja olengi omadega Taani jõudnud. Plaanis siis Copenhagen Business Schoolis endale MSc kraad International Business and Politics soetada. Esimene nädal on päris kiirelt läinud. Kahjuks ei ole jõunud väga pilte teha, kuigi siinne arhitektuur on päris lahe.

Reis Taani
Minu reis sai alguse Tartu bussijaamast. Ostsin bussipileti ikka soodsamale bussile, kuna oli ikka vaja igat eurot kokku hoida, et siin Kopenhaagenis ellu jääda. Buss pidi täpselt jõudma 20 minutit enne pagasi check-in lõppu. Aga oh seda üllatust, bussijuhiks satus üks tüdruk, kes minumeelest tegi nö praktikasõitu ja ta oli mega ettevaatlik, lasi kõik inimesed üle sebra jms nii, et Tartust sõitsime 15 minutit välja. Õnneks suutis ta maanteel ikka ennast kokku võtta ning buss jäi kõigest 5-10 minutit hiljaks :D

Pagasit ära andes selgus, et mul on kusagil 2 ülekilo, mille eest oleksin pidanud maksma 40 eurot. Siis küsisin, et kus siin prügikast on, et saaks asju ära visata ja eiu letist ei osanudki kuhugile juhatada. Läksin siis prügikasti juurde ja asusin asju ära viskama ja ümber pakkima. Kuigi mu käsipagas oli ka juba ülekaalus, siis ikkagi panin osad asjad sinna. Äraviskamisele läks esialgu viinapudel, shampoon ja palsam. Läksin siis kontrollima kaalu ja mul oli kusagil 22kg (23kg võis olla). Läksin siis prügikasti juurde tagasi ja võtsin viinapudeli välja ning panin kohvrisse tagasi :D See oli ilusti kilekoti sees ja prügikast ei olnud väga orgaanilise sisuga, muidu ma ei oleks seda teinud ja no kahju oli ka, ikkagi 7 eurot XD Lõpuks neile sobis ja õnneks käsipagasit ei kaalutud. Ma olin muidu padja kaasa võtnud ja siina padjapüüri sisse pakkinud tekikoti ja õhukese pleedi :D Edasi viis tee siis turvakontrolli ja oh seda üllatus, osutusin lõhkeaine vedeliku testi katsejäneseks ning naine katsus ikka kõik värvli vahed ära ning paberiribaga tõmmati kõik mu asjad üle. Ja nagu arvata oli, sain testist läbi.

Lennukis sattusin istuma ühe suurema mehe kõrvale, kuid õnneks kestis lend ainult natuke üle tunni. Ma ei saanud ainult täpselt aru, kas oleksin saanud tasuta teed või kohvi, kuna mehike minu kõrval keeldus ja siis minult enam ei küsitud :D Õnneks sain ma tasuta kommi ;) Kopenhaageni kohale jõudes pidi hiiglasliku tee maha kõmpima ennem, kui pagsi juurde jõudsin. Päris raske on ikka seigelda ringi, kui sul on kaks kohvrit (üks oli siis käsipagasi kohver), millest üks on kusagil 25kg. Õnneks ma suutsin kuidagi ennast korteri juurde kohale vedada ning rongijaamades olid liftid või skalaatorid, muidu ma oleks küll oma kohvrite otsa ära kärvanud. Rongipilet maksis kusagil 35 DKK.

Uus kodu
Korter on kolme toaline, millest saame kasutada kahte tuba, kuna üks tuba on omaniku oma, kus ta ööbib aegajalt, kui tööasjad ta Kopenhaageni toovad. Tegemist on kusagil kolmekümnendates Türgi rahvusest naisega, kes on terve elu Taanis elanud ning ametilt on ta advokaat. Seetõttu oli ka leping päris põhjalikult kokku pandud ja ette valmistatud. Korteri leping on hetkel veebruarini ja eks siis näis, kas saab pikendada või mitte. Muidu siis ühes toas magame ja teine on nn elutuba. Köök on ka kõigi vajalike atribuutidega olemas ning köögi tasapind on ikka tunduvalt kõrgemal, kui Eestis kombeks nii, et ma alguses mõtlesin, et kas mina olen vahepeal kokku kuivanud :D Korter on muidu korralik ja mõnus, mulle meeldivad eriti täispuidust põrndad ja kõrged laed. Samas ei ole meil siin kardinaid nii, et loodan, et naabermajas mingid pervod ei ela XD

Sattusin loomaaist mööduma - elevandid!

Surnuaia juures oli ükspäev limu =)


Ülikool
Eelmine laupäev oli meil rahvusvaheliste täiskohaga CBSis õppivate tudengitele mõeldud tutvustavad loengud. Kuna ma väga kedagi ei tundnud, siis mõtlesin kohustuslikus korras ikka kellekagi juttu minna rääkima, et ma ikka väga eestlane ei tunduks. Valisin siis ühe ohvri välja ja oh seda üllatust, tegemist oli Polinaga Eestist, siiski Eesti venelane, kes osaks eesti keelt ka arusaadaval tasemel. Ta siin bakas esimest aastat, kuid väga jutulembene ei olnud nii, et vaikselt läksid meie teed lahku. Ametliku osa juures sattusin ühe soomlanna kõrvale istuma, kelle oh üllatust parim sõbranna on Eestist pärit :D Päeva jooksul saime ka tasuta suupisteid ehk võileibu.

Ma sattusin siis lõpuks kokku oma kursuse inimestega, kellega eelmine õhtu sai tutvutud. Mul lennuk nimelt maandus reede õhtul ja meie kursuse nn mitteametlik tutvumisõhtu oli ka ühe kursakaaslase juures. Ma siis vedasin ennast kohustuslikus korras sinna ka, et ikka algusest peale sotsiaalne näida. Muidugi olin üks viimaseid, kes kohale jõudis. Sinna jõudmiseks kasutasin nokia here offline kaarti, mis juhtis mind läbi surnuaia (sain seda järgmine päev teada, kui reede õhtu oli juba pime ning ma ei näinud midagi :D). Tutvumisüritus oli päris tore ja sain oma esimese Taani õlle Carlsbergi ka ära joodud.

Kui nüüd võileibade juurde tagasi tulla, siis üks mainis, et huvitav, kas võib veel ühe võtta, siis ma tahtsin öelda, et ma olen juba 2 tükki ära söönud, kuid vastasin, et vast ikka võib ja läksin võtsin koos temaga kolmanda. Tasuta toit siiski :D Pärast sai ka torti, mis oli päris hea.

Tordike


Sisseseadmine - IKEA ja jalgratas
Kuna meil on uus korter, siis nagu ikka ei võtnud ma Eestist potte, panne ja muid nõusid kaasa ning ka tekk ei mahtunud mulle kohvrisse. Niis siis tuli sammud IKEAsse seada. Sinna läksin koos oma korterikaaslase ja ta sõbraga. Ma pidin nendega Kopenhaageni keskjaamas kokku saama ning kuna ma kohaliku süsteemiga veel päris kursis ei ole, siis ostsin kolme tsooni pileti (4 tsooni oli lihtsalt nii kallis juba). Kokku saades tuli siiski välja, et ma oleks pidanud 4 tsooni oma ostma, kuid keegi ei olnud päris kindel kuni kontrolör sisse sadas. Ma siis talt küsisin süütult, et kas mul ikka õige pilet ning ta seletas, et ei ole. Ma vabandasin, et ma siin turist ja alles saabusin, kui ta mult dokumenti küsis. Lõpuks küsis minult, et mis ma siis järgmine kord teen, kui ühte peatusesse (ma ei mäleta, mis see nimi on, kui mingi tuntud nimi oli ala Balti jaam Tallinnas) lähen ja selle peale ma küsisin, et mis see veel on. Nii sai ta vist täpselt aru, et ma ei jaga ikka mitte mõhkugi ja lasi meil minna. Väljusime siis üks peatus enne, kui vaja oleks olnud ja korterikaaslase sõber viskas meid IKEAsse ära ning tuli meiega kaasa. Suht üllatunud oli, kui nägi, et ma ostan ainult ühe taldriku ja kausi :D Me eestlased ikka rotid ju - rohkem ei ole ju hetkel vaja ning milleks raha kulutada. IKEA pann on küll päris hea olnud siia maani. Korterikaaslane seletas talle, et tavaliselt ostetakse nõusid rohkem juurde, kui esimene töökoht leitakse ja ise ostis oma madratsile lõpuks jalad alla. :D

Jalgratast oli ka mulle vaja, kuna ühistransport on päris kallis ning enamik sõidavad kogu aeg rattaga ringi, kuigi ilm on kohati ikka väga hektiline (tuuline ja sajab). Põhiline argument on ikka see, et rattaga jõuab kohati kiiremini kui ühistranspordiga. Ma siis kõndisin ühe pärapõrgus asuva second hand rattapoe juurde, kes saavad oma rattad politsei jaoskonnast ning teevad need korda. Ma sattusin täpselt õigel ajal sinna, kuna neil oli ainult 3 naiste ratast alles ning kuna ma olin nii palju kõndinud ja mul oli sellest kõrini, siis ostsin kõige odavama ära. Suht ok on, kuigi see mingi täiskasvanu ja lapse ratta vahepealne, kuid sadula sai parajaks pandud ning korv oli ka olemas, second had asemel võib see ka nn fifth hand olla :D Ma küll ei taha väga oma läpakat sinna panna, kuna endise korteriasuka sõnul läks ta mac p****** sellest rappumisest, kuigi ratta teed on päris head. Ma küll pean kusagile uude kohta minnes suht tihti kaarti tšekkama, kuhu keerata, kuid muidu on täitsa mõnus sõita. Kooli esimene päev rattaga minnes ei osanud ma ainult sellega arvestada, et kõik kohad võivad täis pargitud olla ehk peab ikka veits varem kodust välja ronima :D Kortermaja juures saab siin vähemalt hoovipeal varjualla markida.

Kursus
Kursus tundub päris tore olevat. Kokku on meid vist vast 90 ja neist kusagil üle poole on taanlased, kes üllataval kombel on ikka päris sõbralikud ning räägivad meelsasti meiega inglise keeles ning hängivad ringi. Kusagil 1/4 on siis mujalt. Ma olen ainuke eestlane ja üks soome kutt on ka, kuid ta nö Soome rootslane. Selgus, et rootslased, norrakad ja taanlased saavad pm üksteisest aru, kui nad oma keeltes räägivad. Teistest rahvustest on siin veel nii mõnigi sakslane, üks rumeenlane, Portugalist, Itaaliast, Kanadast, Columbiast, Poolast, Leedust, Indiast ja hetkel rohkem meelde ei tule. Meil oli ka 2 päeva nn tutvumisüritused, kus saime üksteise nimesid selgeks õppida, pargis taarat tekitada kohalikele korjajatele ning bowlingud mängida (ma sain 2 korda järjest kõik maha :D). Enamik meist on vanuselt kusagil 22-25 aasta kandis ehk ma ei olegi kõige vanem. Pidime ka end teiste eest paari sõnaga iseloomustama ning ma siis mainisin, et olen cheerleadinguga veits tegelenud ja kui keegi vajab, siis "I can cheer you up", mille peale kõik naerma hakkasid - kukkus vist kuidagi vasakule välja :D Eestist oldi ikka kuulnud ja üks Taani neiu oli oma emaga juunis käinud nn baka lõpetamise puhul Tallinnas ning ta oli enamjaolt vanalinnas ainult olnud, sest sealt välja minne oli tema sõnul selline ilme, nagu Putin oleks just lahkunud :D Ma sain neile juba selgeks ka õpetatud, kuidas eestlased "terviseks" ütlevad, kui nad joovad ning mida see inglise keeles tähendab. Üks kutt selle peale küsis, et kas seks saab ka ebatervislik olla :D

Meil oli ka siin juba ülikooli uue aasta alguspidu peahoones, kuhu väidetavalt kõik sisse ei saa. Nii siis jõid kõik hoone ümber. Ma oleks tahtnud seal ise neid pudeleid korjata, sest oleks raudselt oma ühe kuu rendi raha kokku saanud :D Kui väljas külmaks läks, siis me ikka otsustasime üritada sisse saada ning oh seda üllatust, seisime ainult 10 mintsa järjekorras ja saime sisse. Meil joppas ka turvamehega, kes kotte läbi ei otsinud ning saime mõned õlled sisse smuugeldada. Sees siis oli kolm erineva muusika ja DJga ruumi, kus sai tantsu vihtuda. Mega hea muusika oli. Järgmine hommik ainult seal peahoones kõndides kleepus veits põrand veel :D Üks välisõpilane hakkas minuga ka rääkima. Ta oli Inglismaalt ja baka kolmandal aastal. Ma üldse ei imestanud, et ta alles 20-21a vana.

Siis kui pidu polnud veel alanud

Must on ikka "must" riietuses


Käisime ka kursusega üks õhtu ühes Itaalia restoranis söömas. Sõin oma elu kõige kallima lasanje (13 EUR), mis oli muidu päris hea. Eile õhtu käisime ka ühes nn suures sisehallis, kus müüdi erinevatest putkades erinevate maade nn tänavatoite. Ma ikka ei saanud, kui pidin hiina nuudlid võtma, mis olid mega head ning pulkadega oli ka tore süüa. Ma võtsin ka ginger õlle, kuna üks tüdruk soovitas mulle seda ning ta ise hullult säras, et seal alkohol sees. Pärast sain alles aru, et miks ta nii säras, kuna see mis ma ostsin, oli alkohoolita ning seda oleks pidanud eraldi pidanud küsima, et sinna alkoholi sisse valataks. Ma ei osanud selle peale tullagi, et kui kirjas, et õlu, et siis võib see olla ka alkohoolita :D Pärast siis liikusime kahte teisse baari edasi. Siin muidu osades paarides suitsetatkse ka sees, mis ei ole just kõige toredam. Sinna kohale jõudmisel eksisin ma mitu korda ära, kuna mu kaart juhatas mind üle ühe silla, mis ei olnud tegelikult veel valmis ning siis pidin suure ringi sisse tegema.

Restoranisööming


Õppimine
Ülikooli hooned on mega mõnus arhitetuuriga ning hästi avarad ja kaasaegsed, mulle väga meeldivad. Loengud mul siis see semester International Business Strategy, International Political Economy, International Economic Law. Viimases aines ostsin endale elu esimese raamatu, kuna ei suutnud seda kusagilt raamatukogust üles leida ja seal neid oli vist ka ainult 2 eksemplari ning järgmiseks päevaks oli vaja sealt lugeda nii ma siis seadsin sammud poodi ja ostsin, kusagil 40 euro kandis. Tegelikult siin väga ei kontrollita, kas sa oled lugenud loenguks või mitte kuid luged on ikka päris palju. Ühes aines on meil suuline eksam ning eksamitele ei ole võimalik ise registreerida, vaid keegi kolmas teeb seda. Seee eksam on sama svahemikus, kui mul tarkusehamba operatsioon ning nii pidin eraldi ühele inimesele kirjutama, et kas oleks võimalik kahel kindlal päeval teha, kuna mulle ainult 2 päeva sobiksid. Õnneks ta lubas, et nii saab korraldada. Oma aja ja õppimise planeerimisel on Eestis ikka rohkem vabadust.

Graduate house'i avamine - tasuta vein ja suupisted


Üks päev jäin ma loengusse migi 20 minutit hiljaks, kuna alguses ei suutnud leida hoonet ja pärast õiget klassiruumi. Irooniline oli see, et mulle oli varem tuuri ajal näidatud seda klassiruumi. Seal hoonel ei olnud lihtsalt meie ülikooli nime peal ning ma arvasin, et tegemist on mingi gümnaasiumiga ning klassiruumi number oli väga ära peidetud nii, et tegin korrusel kaks ringi peale. Õnneks ei olnud väga hullu, et hiljaks jäin, kuna see loeng oli väga igav. Siin on muidu loengu (1,5h) keskel 10 minutiline paus.

Hobid - jooksmine ning väitlemine
Eile hommikul sattusin ühele jooksuüritusele, mis toimus ümber kanali äärt. Distantsiks valisin 12.7km. Üritusest sain teada ülikooli nn jooksuklubi kaudu ning neilt ka sooduskood, millega sain tasuta osa võtta. Sponsoriks oli Adidas ning numbrile järgi minnes sain endale ka tasuta Adidase särgi, peapaela ning randmesoojendid. Jooksu ajal oli ilm ikka väga hektiline. Pidime neli ringi jooksma. Esimesel kahel ringil paistis päike mõnusalt, kolmandal tuli räme padukas nii, et ma olin läbi märg. Sain teada, mis tunne on dušši all joosta ning see oli juba naljakas isegi. Viimasel ringil jäi siis vihm jälle järgi. Jooksu pani naiste arvestuses kinni üks tüdruk meie grupist, kes on vahetuüliõpilane semestriks Belgiast. Me väga ei imesta, sest temaga soojendusjooksu tehes oli mul juba keel vesti peal :D Auhinnaks oli 2500 DKK nii, et peaks ise kiiremas korras megaheaks jooksjaks hakkama, saaks nii oma elamisraha teenida XD

Jooksuvorm
Ülikooli jooksutrupp


Muidu on siin jooksmine populaarne ning päris palju parke on, kus saab mõnusalt mitte asfaldi peal joosta. Jooksjateks on ka kõik ilusad inimesed :D

Käisin ka siis väitlusringi avaüritusel. Ma olen juba 100 aastat väitlemist õppida, kuna see aitaks kaasa mu inglise keelsele eneseväljendusele ning seisukohtade kaitsmisele, mis tuleks kasuks suulise eksami juures. Ma siis võtsin julguse kokku ning osalesin prooviväitlemisel, me pidime väitma, et suhtlussaidi Ashley Madly infoleke oli õigustatud vmt. Päris tore oli, kuigi ikka arenguruumi on kõvasti. Sattusin ühte rühma ka ühe tüdrukuga Eestis, kes tundis mind aktsendi järgi ära. Pärast üks kutt samas küsis, et kas ma Norrast mu aktsendi pärast - oleks see vaid nii, raha oleks nagu muda siis :D

Meie seisukoha märkmed
Kirik väljast

Kirik seest

Mõnusad kaldad

Kohustuslik pildistamiskoht Kopenhaagenis

Disainimuusem - vanadest ajalehtedest diivan

Tervitused - mälestused Hispaania soojusest :)

Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Koh Samui with baby and toddler 🏝