Trip to Southern Spain!

Augusti keskpaigast oli mul võimalik minna koos miss JP ja 9 kutiga Lõuna Hispaaniasse Costa del Soli reisile. Lennuk maandus Malagas ja meie elamine paiknes Fuengiroulas (u20min autoga sõita). Soolisest tasakaalutusest hoolimata oli reis tore, sia palju päevitatud, ringi tripitud, ujutud ja mis kõige tähtsam – puhatud. Järgnevalt saab siis veits põhjalikumalt lugeda reisist.

1. laupäev: Tallinn – Helsingi – Malaga
Lennuk väljus Helsingist laupäeva õhtul, kuid laev Soome läks juba hommikul kell 8. Kuna ma olin SEB kevadjooksultsaanud kinkekaardi, milega üks ots inimese kohta oli 5 eurot, siis ei saanud väga kellaaega valida. Koos minuga olid ka JP ning ungarlne P. Alguses lootsin oma soomlasest sõbranna Iinaga aega veeta enne lendu, kuid kahjuks ta pidi kodulinna minema nii veetsimegi enamust päevast rongijaama juures pargis päevitades, küüsi lakkides, süües ja end puhkuse meeleollu viies (loe mitte midagi tehes) :D Vahepeal kiikasime ka kaubanduskeskusesse ja söögipoodi. Alkoholi ja eriti siidrite hindu vaadates jõudis mulle täielikult kohale, miks soomlased Eestist alkoturismireisil köivad. Purk siidrit on nimelt ligikaudu 2 eurot Soomes kallim. Väljakul istudes saime ka poismeesteõhtu osaliseks. Nimelt tuli üks punases liibuvas pikas trikoos purjus mees meie juurde ja müüs, kas kondoome või tamboone :D Tüüb tagumiku peale oli kirjutatud “I’m homo” ja ette “Suck me” vmt. Lennujaama otsustasime minna rongiga, mis oli päris mugav ja pilet oli 5 eurot (sama palju kui ühe otsa praamipilet :D). Samas jäid meil need piletid augustamata, kuna arvasime, et rongis tuleb neid keegi kontrollima, kuid tegelikult oli ukse juures mingi aparaat, mis lõi sinna kellaaja ja kuupäeva peale. See rongiliin oli suhteliselt uus ja nii oli ka lennujaama peatus kusagil äärmiselt sügaval maa all, kust pidi kusagil 5 eskalaatoriga üles tulema. Terminal viis rongijaama juurest eraldi tasuta buss. Check-in oli väga automatiseeritud. Nimelt oli meil võimalik ise check-in tädisid mängida ja välja printida pagasi kleeps, selle külge panna ning siis lindile saata. Väga mugav ja kiire. Lennuvärava juures saime ka teiste kuttidega kokku, kes olid hilisema laevaga tulnud. Lennukis sattusin keskmise varuväljapääsu juurde istuma alguses üksinda akna alla, kuid Taavi saatis oma kaks sõpra minu kõrvale istuma ja nii ma ei saanudki üksi mõnusat jalaruumi ära kasutada :D Suhteliselt üllatunud olen ikka kui kohtan aeg-ajalt veel omaealisi, kes ei ole lennukiga kunagi lennanud =) Lend kestis kusagil 4.5 tundi. Pagasi saime ilusti kätte, kuigi mina suht viimasena. Osad said ööbimiskohta ühe rendiautoga ja ülejäänutele tuli Yolanda (korteriomaniku tütar järgi). Alguses oli mul muidugi tükk tegu, et teda üles leida parklast. Siinkohal pean tunnistama, et kuni selle hetkeni, kui me korteri lävelt üle astusme arvasin, et tegemist on skämmiga ja me satume palmialla magama. Siiski oli kõik ok ning ka deposiidi saime kenasti lõpus tagasi. Ma vist olen skämmide suhtes väga tundlikuks muutunud seoses Kopenhaageni korteriotsingutega :D ja samas ega ma väga võõraid ei kipu ka usaldama. Õhtul või pigem öösel korteri jõudes sain veel väikse supluse basseinis teha, mis oli mega mõnus.

2. pühapäev: kohaliku rajooniga tutvumine.
Korter oli meil kahe korruseline. Esimesel korrusel oli avatud elutuba ja köök, kus oli igasugused nõud ja masinad olemas, samuti saime kasutada eelnevate kasutajate toidujääke (salatikastmeid, vorste, friikartuleid, jääd :D), ka üks magamituba vannitoaga, WC ja rõdu, kus said 2 tüüpi magada ning neile meeldis seal väidetavalt. Teisel korrusel oli 3 magamistuba (ühe võtsime mina ja JP endale) ja 2 vannituba ning suur rõdu. Tegemist oli kortermajaga, millel oli oma sisebassein, mida saime kasutada. Alt sisse saamiseks pidi kella helistama ning kaamerast oli näha, kes helistaja on. Kohtasin sellist süsteemi esimest korda USAs mõni aasta tagasi, kus oli suht naljakas läbi kaamera inimest approachida :D

Bassein ülalt rõdult
Elutuba ja köök
Üks välismagalatest
Meie tuba
Trepp teisele korrusele
Teise korruse rõdu
Hommikul sai siis rendiautoga söögipoes käidud. Meie korteri lähedal oli ka mõnus pagaripood, kust aegajalt ostsin maitsvaid värskeid crossante ja ekleeri. Kõik saida ja koogid olid mega suured. Pärast hommikust söömist läksime kõik koos randa, mis asus kusagil 15 minutilise jalutuskäigu kaugusel. Tuleb tõdeda, et selle puhkuse jooksul mina ja JP osaliselt mehistusime nimelt päevitamiskohta rannas valisid kutid ikka selle järgi, kus kõige ilusamad paljaste rindadega piffid, kuna seal rannas oli tavaline, et naised päevitasid rinnahoidjata. Pole veel jõudnud googeldada, kas see suurendab rinnavähi ohtu või mitte. Kuti muretsesid endale ka Ameerika jalgpalli, mida nad loopisid ja kohati täpselt kaldal jalutavate ilusate piffide ninaall nii, et üks kutt saaks täpselt nii muuseas piffide nina alt läbi joosta ja palli kinni püüda ;D Samal ajal on muidu kuttidel päikseprillid eest ja nillivad nende varjus erlu eest piffe – ei üldsegi pole läbinähtav :D Kuid ei saa kurta Fuengiroula ja teiste Costa del Soli rannajoonel paiknevad rannad pakkusid ka meie reisiseltskonna naisperele silmarõõme lihaseliste šokolaadipoiste näol. Kahjuks kohtas neid rohkem ainult siis, kui mööda promenaadi jooksmas käia. Turistide rahakulutamise eest hoolitsesid kohalikud tumedanahalised pagulased, kes müüsid nii päikseprille, kõrvaklappe, riideid kui ka firmakotte. Ma sain ka endale kauaigatsetud Ray Banid 7.5 euro eest. Pärast poest vaatasin, et originaalid maksavad kuasgil 100 eurot. Mõned ostsid endale ka beatsi kõrvaklapid vist 10-15 euro eest. Õhtu poole läksime kõrvallinna Torremolinosse. Kuna meil oli ainult üks rendiauto, siis osad viidi ennem ära ja siis teised. Samuti oli autos sageli kohti vähem kui reisijaid, mis sundis olema loominguline reisijate paigutamise osas. Torremolinos oli natuke suurem kui Fueringourla ja seal jalutasime mööda ranna promenaadi, kus kiikasime aegaejalt poodidesse.

Liivaloss, mille eest sai raha anda

Sattusime õhtustama ühte hiinakasse, kus kolmekäigulise õhtusöögi sai 9 euro eest. Suhteliselt OK söök oli. Sain ka mõne sõnaga oma hiina keelt praktiseerida. Kuna suhteliselt kaua pidi ootama, siis loomulikult leidsid mitte just kainemad kutid endale kommenteerimise näol ajaviitmise. Enamjaolt küll eesti keeles tänu taevale, aga kui asi läks ungarlasele inglise keeles seletamiseks, siis oli hea, et kõik ei mahtunud ühe laua taha ära ja saime teha näo nagu mei ei tunneks neid :D Eine lõpus anti minule ja JP’le kingituseks hiina lehvikud ja saime mingi õunalikööri shotid teha. Kui kõhud täis, siis liikusime sadama poole jahte imetlema. Kuna päris pime oli juba siis, väga mingeid erilisi “veelosse” ei näinud.

Lõpuks jõudsime peoplatsile, kus olid erinevad klubid ja pubid, millesse nii mustad kui ka valged promoterid meid meelitasid. Ühes kohas sai ka karaoket laulda ja keegi geniaalne kutt kirjutas sedelile Koit Toome “Valged ööd”. Loomulikult ei olnud neil seda lugu. Päris hea diili saime ka seal 10 euroga 4 pudelit õlut ja 4 shotti. Kui kutid läksid rohelise taimega lähemalt tutvuma (ülejäänud vastavad green wonderland ekskursioonid jätan edapidi mainimata), siis sattusime mina ja JP ühte kluppi jalga keerutama.

3. esmaspäev: Malaga
Hommiul läksin siis JP eeskujul jooksma. Kuna ma olin alles värske veri selles piirkonnas, siis jooks venis planeeritust veits pikemaks, kuna ma eksisin veits ära. Kõige palavam isegi ei olnud joosta, kuid pinnas oli promenaadil kõva. Samas oli ikka mega mõnus pärast jooksmist basseini hüpata. Pärast hommikusööki läksid osad rongiga ja teised autoga Malagasse. Autoga minnes tegime vahepeal peatuse Torremolinoses, kus viis cable car mäkke, kuid see oli suht kallis ja nii me sõitsime edasi Malagasse. Malagas matkasime mööda linna ringi. Terve nädal toimus mingi kohalik festival ja nii oli palju rahvast.

Me matkasime üles kindluse tippu, kust avanes ilus vaade Malagale. Retk üles oli päris palav.

Alla tulles põikasime läbi ka ühest härjavõitluse areenilt.

Kuna kõik olid nii üle kuumenenud, siis läksime randa end jahutama. Kohalikes randades oli tegelikult vesi üllatavalt külm, mis võis olla võimendatud ka sellest, et väljas oli 30+ kraadi sooja. Samas mingites väigestes lahesoppides oli vesi soojem.

Pärast väikest jahutust hakkasime tagasi auto poole liikuma, teel hüppasime ka läbi ühest festivalitelgist, kus kohalikud erinevas vanuses spanicud sangriiat jõid ja live bändi saatel puusi hõõrutasid. Õhtu kodus möödus rahulikult grillides.

4. teisipäev: mägedes
Kaugemale ringi trippimiseks muretsesime kolmeks päevaks ühe rendiauto lisaks. Suhteliselt raske oli leida vaba rendiautot, kuna kõik olid välja renditud. Õnneks ühest kohast saime ühe Fordi, mis vaevu pidas mägedes vastu :D Esimeses rendiautos istusime taga neljakesi. Teekonna sihtmärk oli mägedes asuv järv. Alguses me küll kartsime, et äkki kõik kaardil märgitud järved on ära kuivanud, sest kohalikud jõed olid ikka täitsa kuivad. Tee viis meid läbi ühe mägiküla, kus kitsastest ja järskudest mägiteedest üles sõites hoidsime hinge kinni, et Ford ikka välja veaks. Lõpuks me jõudisme ühe kaljuni, kus matkasime natuke.

Puuaja selfie stick

Peavaatamisväärsust (äkki mingi kaljudel paiknev sild) ei olnud meil võimalik külastada, kuna kuni septembrini oli kõik kinni broneeritud. Tagasitulles otsustasid kaks kutti teha väikse shortcuti mäest alla jõeni ja siis teiselt kaldalt üles, meie pidime nad teisel pool teed peale võtma. Sinna jõudes neid loomulikult seal ei olnud ja kummalgi ei olnud telefoni kaasas :D Nii viskas Taavi meid järve äärde ära ja läks ise teisi otsima. Õnneks nad olid ikka ühes tükis tagasi üles jõudnud. Väiksest vahepealsest segadusest hoolimata jõudsime mega ilusa järve äärde, kus ma pm ujusin end ogaraks, sest nii mõnus vesi oli ja palju soojem kui meres :D

Osad tegid kaljult vettehüppeid ka oma go-proga ning veest sai imetleda ka pikaaegsemate kogemustega segaseid kaljult hüppajaid. Enne tagasi koju liikumist tegime ka väikse söömingu lähedal olevas restoranis, kust avanes mega ilus vaade helesinise veega järvele. Ma küll sain oma tellitust salatist punase pabrika üledoosi. Pole väga kindel, kas see oli pabrikas või tomat või mõlemad :D

Teel tagasi tegime ka ekspromt heinapalli shootingu. Nimelt keegi nägi teeääres heinapalli (pigem hiiglaslik ristkülik) ja kohe tuli jutuks, kuidas kõik piffid nendega kogu aeg pilte teevad ja nii tuli ka kohe paremale põlluteele keerata ning pilti tegema minna. Sinna üles ronimisega oli muidu veits tegu, kuna heinakõrred kriipisid täiega jalgu. Samas vaade kuhja otsast oli ilus. Alla tulla oli sama põnev kui üles minna.

Samas näitas Mihkel oma jõunumbreid ja võttis nii minu kui ka JP endale õlale. Kui me kusagil pärapõrgus heinakuhja otsas olime, siis arvatavasti selle põllumees oli oma autoga keeranud samma teeotsa, kust me sisse sõitsime, aga kui ta nägi, et me hakkame ära liikuma, siis ta sõitis minema. Huvitav, kas ta kartis, et me viime ta heinaplokid minema :D Õhtul lebotasime nii sama kodus ja teised valmistusid välja minema, ma väga ei viitsinud, kuid lõpuks andsin järgi. Jõime Sangriat ja lõime end üles. Osad läksid rongiga Torremolinosesse ja meie saime autoga. Seal kolasime alguses nii sama mööda linna ringi. Üks iirlane tiris meid pubisse, kus ta töötas ja tegi meile õuna ja tekiila shotid. Siis me hakkasime jälle edasi kolama peotänava suunas ja lambist vajusid kõik kuidagi laiali. Ma jäin kuidagi ühe kutiga hängima. Pärast klubitamist oli aeg sammud kodupoole seada, mis asus kusagil 13km kaugusel. Kuna 13km platvormidel kõndida ei oleks just meeldiv tegevus, siis hääletasin. Esimene ettejuhtuv auto võttis kohe peale. Seal sees olid 3 itaallast, kes ei oskanud just kõige paremini inglise keelt. Alguses arvasin, et nad hispaanlased ja seletasin oma vigases hispaania keeles, et nad viskaks meid Fueringoulasse ära. Nad alguses küll lubasid, kuid olid tegelikult teel Malagasse ja seetõttu jäi meie linna vastas suunas. Nii nad siis tiirutasid meiega mööda linna ringi ja vahepeal tegime “rohelise teelehe” peatuse, mis hakkas ühele meist kuidagi väga mõjuma :D Lõpuks viskasid nad meid rongijaama lähedusse randa. Kuna üks meist oli omadega juba suht sooda, siis palvetele vastu tulles jäime rannatoolidele natukeseks puhkama. Ma küll pigem eelistasin mitte tukastada, sest oleksin siis kindlasti magama jäänud ja alles ei tea mis kell ärkanud, kuna mu mobla aku oli tühjaks saanud, siis ei saanud ka äratuskella panna. Tahtsin kindlasti hommikuks koju jõuda, sest järgmine hommik pidime Gibraltarile startima. Lõpuks asusime siis rongipeatuse otsingutele. Teed sai küsitud hommikul kell 5-6 tervisejooksu harrastajatelt. Lõpuks leidsime rongipeatuse üles ja jõudsime kusagil päikesetõusu ajaks ehk poole kaheksaks koju :D Nii juhtub, kui alguses ei taha ja ei viitsi üldse välja minna.

5. kolmapäev: Gibraltar
Kuna kõigil oli olnud suhteliselt meeleolukas ja väsitav öö, siis sain isegi hea 2-3h magada ennem, kui pandi fakti ette, et kohe hakkame sõitma. Minu öine reisikaaslane õnneks-kahjuks otsustas siiski koju puhkama jääda ja meid oli igas autos võrdne arv. Ma võtsin padja autoreisile kaasa, kuid ega väga magada ei saanud, kuigi sõit Gibraltarile võttis kusagil 2h aega. Hispaania ja Gibraltari piiril tervitas meid hiiglaslik autode rivi, mis kinnitas fakti, et oleksime pidanud varakult sõitu alustama :D Alguses passisime järjekorras, kuid siis otsustasime auto ära parkida ja jala minna. See oligi kõige mõistlikum otsus, kuna seal Gibraltaril ei oleks väga olnud kusagile parkida.

Vaade Hispaaniast Gibraltarile
Piiripunkt oli nagu piiripunt ikka, kui õnneks kontrollisid ainult dokumente. Üks meist suutis nii blond olla, et unustas oma ID kaardi/passi korterisse ja nii veetis päeva rannas päikest kummardades :D Ühine soov oli siis minna Gibraltaril ülesse ahvikesi kaema ja vaadet imetlema. Alguses mõtlesime tõstukiga üles minna, kuid meile äris kohalik giid maha autovariandi, mis kokkuvõttes tuli summalt kusagil sama, kuid palju mugavam oli. Kuna ma olin suht väsinud ja jalad lõid juba nii sama ringi kolamisest tuld, siis see oli parim variant. Maksma läks kusagil 30 eurot näkku ja väikses mersu mikrobussis saime oma seltskonnaga mööda kitsaid tänavaid ringi sõita. Kaks meist muidugi otsustasid jala ülesse minna, mis puhanud ja ettevalmistunud olekus oleks päris mõnus ja isegi ei võta väga kaua aega. Giidi juhtimisel siis külastasime kõigepealt ühte tuletorni, kust paistis väin ja Aafrika manner ilusti kätte.

Aafrika
 Üleval saime külastada karstikoobast stalaktiitide ja stalakmiitidega, mis olid valgustatud.

Pärdikuid nägi ka ja giid hoiatas, et neid väga näppida pole mõtet ja kotid ning värvilised asjad tasub enda ligi hoida.

Külastasime ka ühte variendit, äkki 2 maailmasõja aegne, kust siis sõjaväelased elasid ja varitsesid vaenlasi. Gibraltaril on põnev lennuki maandumisrada, kus piloot ei saa lõpmatuseni pidurdada, sest vesi tuleb vastu. Kahjuks jäime lennuki maanudmise imetlemisele mõne minuti hiljaks.

Lennuväli kahe vee vahel
Varjend
Lennuväljal lendamas
 Muidu nägi Gibraltar välja nagu Inglismaa – sarnased olid nii postkastid, prügikastid, punased telefoniputkad kui ka üldine atmosfäär. Samuti olid hinnad meeletud. Ma pole kunagi vist nii palju Burger Kingi burgeri eest maksnud. Seal muidu naelad ka. Inimesed olid ka kuidagi rohkem eurooplased ja vähem hispaanlased.

Kohustuslik =)
Autod olid pargitud mingi sellise poe juurde, kus müüdi Ida-Euroopa kaupa ning riiulil terendas Riia balsam :D

Kuna me juba nii kaugele omadega olime jõudnud, siis pidime ikka Atlandi ookeani suplema ka minema. Sattusime lohesurfarite randa, kus oli mega palju lohesurfareid, kuid see ei takistanud meid sinna ujuma minemast. Vesi oli muidugi suht külm, kuid lainetus mõnus.

Kuna autotee läks ookeani lähedalt ja vaade oli ilus, siis kõik sõitsid mega aeglaselt ja olid pksteises kinni nii, et suht raske oli üle tee auto juurde tagasi saada. Pidi lihtsalt pm tee peale hüppama, kui just ei tahtnud 2h sobivat momenti oodata. Tagasi koju sõites tegime ka ühe Aafrika vaatega peatuse.

Kogu reisiseltskond (üks kutt on puudu)

6. neljapäev: Kaljult vettehüpped
Neljapäeval olid meil viimast päeva 2 autot ja nii otsustasime teisel pool Malagat randadesse kolama minna. Seal pool soppides oli vesi natuke soojem. Teise ranna juures läksime ka ühte Itaalia restorani einestama, kus saime kusagil 9 euro eest 3 käigulise eine – tomatid mozrellaga, grill lõhe, jäätis. Odavam oli terve komplekt võtta, kui eraldmi midagi tellima hakata. Pärast einestamist hakkasime kodu poole tagasi liikuma ja jäime ekspromt seisma rannas nr 3. Heast ujumiskohast andsid märku mägitee äärde lambist pargitud autod. Alla kaljude vahel olevasse randa pidi natuke turnima ehk sandaalid tulid igati kasuks ;)

Vaade ülevalt
Vettehüppamise kaljunukk (väikest inimest on näha)

Siin sai siis jälle testida ostetud ujumisprille ja snorgeldamismaski ning oli juba midagi rohkem näha kaljude vahel. Veits kaugemale ujudes sain mingilt kalat või millimallikalt kõrvetada. Tunne oleks nagu mitmekordselt nõgese käest kõrvetada saades ehk see kõrvetuse tunne kestis mingi paar minutit. Ma alguses kujutasin ette, et nüüd saan mingi rõveda punase lataka kõhule, mis läheb paistesse, kuid õnneks tekkis ainult kõrvetada saanud kohale punane lataks, mis on tegelikult siiani alles :D Kaljude pealt näitasid siis kutid vette hüpates oma jõu ja ilunumbreid ning lõpuks ei suutnud ka mina kiusatusele vastu panna ja sain oma kaljult vettehüppe ära tehtud :P Õigesse kohta saamiseks pidi natuke kaljude peal turnima, milleks ma jätsin sandaalid jalga. Seal kaljude peal turnimine oli tegelikult veits hirmsam isegi kui vette hüppamine. Ma siiski kohe kõige kõrgemale künkale ei panustanud. Ülevalt vette vaadates oli küll selline tunne, et hüppad kusagile kalju otsa, kuid vesi oli tegelikult ikka piisavalt sügav ja pete oli tingitud äärmiselt selgest veest. Vette hüpata oli täitsa tore. Ma küll olin valmis, et vajun sügavamale vee alla, kuid sattusin kuidagi väga kiiresti vee peale ja ka bikiinid tulevad tavaliselt peakat hüpates rohkem seljast ära kui kaljult vette hüpates tulid :D Pärast turnisime siis tagasi üles autode juurde. Ma ei viitsinud rannas riideid vahetada, kuna seal kabiine ei olnud ja mõtlesin, et me nii kui nii kohe koju, kuid üleval hängides olid kõik kuidagi juba riided ära vahetanud ja ma siis viimane hetk mõtlesin, et vahetaks ka ära. Kuna ma ei tahtnud, et minu järgi peaks ootama, siis jäi pesu seeliku alla panemata. Muidugi ka teadmises, et me kohe koju, kuid tegelikult tegime ikka hea mitu peatust, kus autost väljumisel pidi ikka kontrollima, kuidas ma sealt autost välja ronin :D Tahtsime ka ühtesid koopaid vaadata, kuid need olid kahjuks kinni. Õhtul siis hängisime nii sama kodus.

7. reede: shopingu päev
Reede oli siis kõigil vaba päev ehk võis teha, mida hing ihkas. Mina, miss J loomulikult eesotsas tormasime kohe poodlema. Näitasin miss J primarki kätte ennem, kui ta mujal jõuab oma raha laiaks luua. Ja nagu ikka, uued ohvrid ei pettu kunagi Primarkis ja vaaruvad sedalt hea mitme kotiga koju :D Samas see Primark ei olnud just kõige suurem kuid ajas asja ära. Kuna tuuled puhusid mind kallisse Kopenhaageni, siis mul väga soovi šopata ei olnud ja kolasin lihtsalt mõnes poes ringi. Pärast jalutasin ka mööda Fuengiroulat ja ostsin mõned suveniirid, magnetid. Sai ka kindluse juures väikse ringi teha ja loomulikult lähenesin sissepääsule valelt poolt nii, et pidin mingi hiiglasliku ringi peale tegema ;D Samas sain üleval fotograafiteenust pakkuda, kui üks mees tahtis, et ma tast pilti teekisn :D Sai ka postkontorist läbi hüpata täpselt enne siestat, et mõned margid osta. Kuna ma olin juba jalad soojaks kõndinud, siis otsustasin ka kohaliku sümboli ehk pulli/härja kuju juurde künka otsa sammud seda. See tundus päris lähedal olevat, kuid ligidale jõudes ei leidnud ma mitte ühtegi turisti teed ning kõik võimalikud esialgsed short cuti katsetused viisid kusagile võssa ning ma kartsin, et kohtan seal mingeid põnevaid ja vähempõnevaid maokesi. Nii ma siis läksin mööda sõidu teed suure ringiga üles ja tuli välja, et see ei olegi mingi laialt levinud ja hooldatud turistikas, vaid pigem heinamaal olev kujuke. Kuna ma olin juba nii palju kõndinud, siis alla ma kohe kuidagi ei viitsinud ringiga minna ja siis hakkasin muidu tallatuid radasid avastama. Üks tundus päris paljulubav, kuid ikkagi kuidagi kahtlane, õnneks vastutulev isa oma pojaga olid mulle tõestuseks, et sealt kaudu saab alla. Natuke võimlema pidi ja jalad said natuke heinadest kriibitud, kuid alla jõudsin ikka otsemat teed pidi.

Härjaselfie

Tagasi jõudes läksime randa, kus olid mõnusad suured lained ja kutid said end välja elada ameerika jalgpalli paljaste tissidega neidude vaateväljas mängides. Rannas oli päris palju inimesi ja selles kohas pidas üks spanic ka oma rannatooli äri nii, et mõni kord pääsesid meie asjad napilt, et laine neid kaasa ei tiriks. Mul oli ka rõõm mõni kord Ameerika jalgpalli loopida ning nagu ikka suutsin ma selle ühe kohaliku tädikese pihta visata (Mikk ei püüdnud, kuid ma viskasin ka suht vihaga ikka suht kõvasti) :D Tädike võttis palli enda kätte ja Mikk pidi päris hoolega teda paluma, et ta palli tagasi annaks XD Üks kuttidest oli suure kummirõnga ka ostnud ja sellega oli päris mõnus lainetes nn wave tuubitada. Kuna ma olin nii s**** palju juba kõndinud, siis olin teadlikult randa minekuks potase jalga pannud nii, et sain koju joosta. Palju parem oli ning säästis mõnuga aega.

Kuna tegemist oli reede õhtuga, siis pidi ikka välja minema. Seekord läksime kõik koos rongiga kõigepealt Malagasse ja saime rongis mõnuga Sangriamärjukest nautida. Ennem olime muidugi strateegilised sildid pudelitelt eemaldanud :D Kesklinnas oli palju rahvast, kuid midagi otseselt ei toimunud ning meil soovitati üldse bussi peale minna ja kusagile Feriasse sõita. Nii me ka tegime. Ferias toimuski jõhker pidu kus oli kusagil paarkümmend tuhat inimest üle kogu Hispaania kohal.

Alguses vaatasime, et tegemist on lihtsalt mingi lõbustuspargiga, kuid ringi töllerdades sattusime peotänavale, kus oli erinevate muusikatega telgid üksteise kõrval real ning mida kaugemale keskpunktis, seda rohkem rahvast neis oli ning nooremad ka. Samas muusika jäi ikka kuidagi hispaani muusikaks, mille sekka visati ka meile tuntud hitte. Parematesse telkidesse juhatas väljas olev pikk järjekord, aga nagu ikka olid promoterid liikvel ja otsisid heledapäisemad ning välismaalaste moodi näivad isikud välja ning need said otse sisse. Üheski telgis minumeelest piletiraha otseselt ei küsitud. Kuigi tegemist oli ajutiste peotelkidega, siis kohale oli toodud ka konditsioneerid, et inimestel mõnus oleks. Ma sattusin ka lambist vipp tsooni mingite spanikute juurde vesipiipu tegema:D Kuna alguses ajastasime, et saame koju alles esimese rongiga kusagil kell 6 hommikul. Siis läksime lõbustuspargi poole peale aega parajaks tegema, kui pidutsemisest kõrini sai. Seal saime mega head hot dogi, mille arvatavasti tegi heaks sinna peale raputatud krõpsud. Miss J sai hilisest/varjasest kellaajast hoolimata oma shoppamisgeeni rahuldada :D Lõpuks otsustasime hakata rongipeatuse poole liikuma ja siis avastasime, et samast sissepääsu juurest läheb ka eribuss meie linna ehk me oleksime võinud juba samal ajal kodus olla ja magada :D Aga nagu ikka, parem hilja kui mitte kunagi ning nii läksime hoopis bussiga koju. Kõik olid mega väsinud, kuid kohalikel oli bussis ikka veel peotuju peal ning nad ei olnud kitsid end tagasi hoidmas ning lõugasid (enda arust nad vist laulsid) bussis terve tee. Buss viskas meid suht Fuengiroula keskele, kust oli jala päris arvestatav tee koju ning nii mina ja Mikk otsustasime ette võtta hommikujooksu koju kell 5 :D Joostes jõudis ikka päris kiiresti koju, kuigi mul olid suht plätud jalas ning nendega ei olnud kõige mugavam joosta.

8. laupäev: kohalik pidu
Kuna me jõudime päris hilja/vara koju, siis hommikul sai kaua põõnatud. Päeva peale vedasime end siiski randa. Mait tellis ka kohalikult hiinlaseselt massaaži ning see pidi suht ok olevat. Õhtu poole läksin jooksma. Soojas kliimas on mõnus joosta, kuigi veepudel peaks kaasas olema. Pärast jooksmist on jälle lihased nii mõnusalt lahti ja jalad tõusevad vabalt nina juurde. Eestis peab ikka tükk aega selle nimel kangutama :D Õhtul võtsime rahulikult. Miss J tõmbas endale Tinderi uuesti alla ning nagu ikka ilusad Eetsi naise, kohe läks telefon punaseks :D Tinderi tipptüübiks oli arvatavasti oma Ferrariga sõitma kutsuv keskealine mees, mis reisi jooksul õnneks/kahjuks ei saanud teoks. Õhtu poole otsustasime siiski Fuengiroula peod üle vaadata. Saime autoga lkeskinna ja siis kolasime seal ringi. Läksime ka vahepeal väiksesse pood joogivarusid täiendama ja välja tulles võttis politsei meid vahele. Me ei teinud midagi valesti, vaid tuli välja, et poed ei või alkohooli müüa pärast kella 22:00 kuid kell oli juba kusagil 1-2 paiku. Nii siis kontrolliti meie dokumente, et me ikka täisealised oleme ning küsiti aadressi, mis sai natuke valesti sõnastatud. Nii, et nüüd on meie ID kaartide pildid ilusti Hispaania politsei failide hulgas :D Lõpuks jõudsime ka kohalikule peaole. Ennem pidime veits väljas järjekorras seisma, sest see tantsupõrand oli ikka päris täis. Kohalikest tüpsulugudest hoolimata (mõned tuntud hitid ka sekka) oli väga tore ja sai hoolega tantsu vihutud.

9. pühapäeav: puhkepäev
Pühapäeva sai rahulikul võetud. Hommikul sai kaua põõnatud ning lõpuks ma vedasin enda ikka randa. Rannas kuulsin lambist esimest korda reisi jooksul eesti keelt. Nimelt oli üks Eesti pere enda minu lähedusse päevitam seadnud. Hiljem liitus ka Janely minuga ning saime natuke lähedal olevates poodides ringi kolada. Proovisime ka tapad ära. Üks tapa ja klaas veini maksid 1.30€. Tapa oli küll pigem väike saiaviil ja väikse kausikese täis lihalõike. Samas maitses hästi ning veinil ka polnud viga. Kuna rannas polnud me väga midagi söönud, siis hakkas kohe mõnuga päev. Telekast näidati ka Hispaania jalgratta tuuri, mida kutid olid vaatama läinud. Õhtul sai jälle basseinis mõnuletud (tunnen sellest praegu megalt puudust). Läks ka kaardimänguks ning sai ungarlasele potik ja valetamine selgeks õpetatud :D Õhtule pani kirsi tordi peale Erki, kes otsustas ikkagi rõdult basseini hüpata, kuigi omanik ütles, et viimati prrovides murdis keegi jalaluu. Kuna tal oli täis tervisekindlustus, siis ta ei hoolinud väga sellest (ma usun, et kui ka tervisekindlustust ei oleks olnud, siis ega see ei oleks hullu takistanud). Õnneks midagi ei juhtunud ning basseini jäi vesi alles. Ainult mõned närvirakud said pealtvaatajatel/ümberveenjatel kannatada.

10: esmaspäev: Marbella rannas viimased päiksevannid
Naljakal kombel läks mul esmaspäeva hommikul juba enne kaheksat uni ära ning ma otsustasin jalutama minna, et poest osta viinamarju. Oleksin jooksma läinud, kuid väga ei viitsinud kõval pinnasel joosta ning nii otsustasin vanainimese kombel klapid peas kõndida. Kuna pood tehti alles kell 9 lahti, siis sain päris mõnusa jalutuskäigu teha.

Hommikune Fuengiroula
Alguses oli lühikeste riietega päris kõhe – seepärast vist käiaksegi rohkem hommikul jooksmas. Osad läksid sukelduma ning enne Marbellasse startimist sai kodus rõdupäevitamist harrastatud. Kiirteel nõuti meilt maksu, kuid see viis kiiremini kohale, kuigi me vist võtsime vale raja. Marbellas maksis parkimine 0.056 €/min ehk kusagil 3€ tund, mis Tallinna mõistes on suht ok. Marbellasse läksime seetõttu, et seda reklaamitakse kui rikkurite paradiisi, kuid tegelikult ei jäänud sellest just kõige parem mulje. Rikkurite poolest nägin ainult ühte uhket kabriot, kus numbrimärgiks oli Rich C. Vesi oli väidetavalt veits naftane ja läikis ning rand oli kivine teatud osas. Hinnad olid ka kallimad, kui mujal Costa del Soli linnakestes.

Miss J sai ka endale lõpuks MK koti kohalikult mustalt diilerilt, kes rannas jalutas. Esimene sai kinga, sest ta ei olnud nõus 15€ müüma, pärast ostis miss J küll järgmiselt 20€, kuna kott jäi ikka kripeldama, kuid teine diiler oli ka usaldusväärsem ja ütles kohe ära, et ega see originaal pole ja tema ostuhind on juba 15€. Siiski üritasime vaikselt rannast ära haihtuda, et esimene diiler meid jahtima ei tuleks :D Miss J ja Toomas said ka oma hiinlanna massaaži neitsilikusest lahti ning mina sain paar sõna hiina keelt praktiseerida. See on ikka väga ära haihtunud. Massaaž oli väidetavalt päris hea nii, et win-win suhe. Ning Toomasel ja asiaatidel on juba pikaaegne ajalugu olnud :D

Enne koju minekut tahtsime tapasid ka osta, kuid söögikohas läks nii kaua aega, et kelner tellimusi tuleks võtma, et me otsustasime lihtsalt ära minna. Tagasi otsustasime minna mööda mere äärt, et maksma ei peaks (nokia Here-st on ikka kasu), kuid sattusime väiksesse ummikusse ehk koju jõudmine võttis planeeritust veits kauem aega. Kodus siis oli aeg pakkida ja koristada ning poes viimased shopingud teha. Õhtul tuli ka Yolanda, kes vaatas korteri üle ning saime deposiidi kenasti tagasi. Õhtul istusime siis kodus ning meid hariti erinevate mõistete tähendustega – kukest piraadi ja kompainijuhini :D Mõnel lõppes õhtu päris metsikult ehetepoes pärlikeesid ostes ja habemeajamisvahuga massaaži tehes.

11. teisipäeva: lennujaama veinihävitamine ja Soomes Iinaga tšillimine
Lennuk Helsinki läks meil hommikul kusagil kümne paiku ja nii pidime vara üles ärkima. Õnneks saime autoga lennujaama. Osad pidid küll rongiga minema. Miss J pagas oli veits ülekilodes, kuid koos check-in tehes ei pidanud õnneks juurde maksa, sest mul oli vähem kilosid. Pagas sai lihtsalt märgi “heavy” juurde. Kuna meil jäi üks vein kohvritesse paigutamata, siis enne check-in’i pidime selle kamba peale ära hävitama. Osavad näpud said korgi hambaharjaga sisse lükata. Alguses küll mõtlesime kusagilt söögikohast küsida avajat või nuga, kuid tagant järele mõeldes, oleks see kõlanud sama moodi nagu karjuks pomm üle lennujaama. Väiksel vaatlusel selgus ka, et kõik noad ja muud riistad on plastmassis ja puidust nendes kohikohtades nagu Starbucks. Lendu oodates sai kamba peale veel 2 veini ära hävitatud ning krõpsu peale süüa. Nii et lennule minnes oli päris mõnus meeleolu juba ning lend sujus päris kiiresti. Ma sain jälle akna all istuda ning minu kõrval istusid 2 keskealist soome härrat, kellest üks kõnetas, et kas ma Eestist, kui ma eesti keeles eelnevalt jutustades oma kohale läksin. Lennukis sain ka oma raamatu lõpuks läbi loetud. Reisi alguses ei kujutanud ma küll ette, et alles viimasel päeval raamatu lõpetan, ju siis oli ikkagi põnev puhkus =) Helsinki lennujaamast tahtsime rongiga kesklinna minna ja rongipeatusesse omakorda bussiga. Alguses sattusime vale bussi peale, mis oli teel tegelikult parklasse. Sealt oli mul enne väljumist tükk tegu välja saada, kuna inimesed olid mind oma kohvritega ümber piiranud. Õnneks sain välja ning ka õige bussi peale, mis rongijaama viis. Samas tuleb tõdeda, et neil on ikka suht halvasti need bussid märgistatud, et aru ei saa, kuhu buss viib. Võiks suurelt bussi peal kirjas olla – Train Station. Rongijaamas saime jälle eskalaatoritega alla sõita. All perroonil ei torganud mitte ühtegi piletiautomaati silma ja ka rongis ei müüda pileteid ja nii sattusimegi jänest sõitma.
Kutid läksid varasema laeva peale ja mina ning miss J jäime Iina hoolde, kes meiega veits aega veetis ning pärast sadamassa juhatas. Nii hea oli Iinat üle pika aja jälle näha. Me lihtsalt istusime ja sõime väljas ning vaatasime kohalikke salsat tantsimas väljakul (neil vist mingi tantsuõhtu). Pärast istusime veits ka kaubanduskeskuses, kus miss J oli viimased võimalused šoppamiseks :D Pärast jalutasime sadamassa ning Iina viipas mõnele hoonele, mille olemasolust me ei olnud varasemalt tedlikud. Sadamas alguses pandi meid fakti ette, et meil on vale kinkekaart ja sellega ostetud piletid ei kehti, ma pakkusin välja, et Tallinnas oli töötaja vale kinkekaardi ära võtnud ja nii see oligi olnud. Lõpp hea kõik hea. Sadamas jätsime Iinaga hüvasti ja läksime laeva. Laevas seadsime ennast jälle samadele mugavatele poe juures olevatele kohtadele. Minu kõrval istus üks Soome mammi, kes päris minu käest soome keeles, et kust ma oma nike potased olen saanud ning palju need maksid. Ma siis üritasin seletada, et ma nad USAst ostnud :D Sai ka kohalik poetiir tehtud ning seekord osutus õnnelikuks Elisabeth Ardeni 8h kätekreem, mis jättis käed päriselt ka tükiks ajaks pehmeks. Ja jõudsimegi ilusti Tallinna.

Kokkuvõttes oli reis toredam kui ma ootasin. Alguses ma isegi mõtlesin, vahet pole, jätan lennupiletid kasutamata ning hoian Kopenhaageni jaoks raha kokku, kuid mul on ikkagi hea meel, et otsustasin minna (no nii kaua, kui ma siin Taanis avastan, et näpud põhjas :D). Ja võõraste kuttidega reisimist ei tasu karta, kohati võib isegi parem olla kui piffidega, kuna draamasid vähem ning saab rohkem lollitada =D

Jõgi oli veest tühi

Comments

Popular posts from this blog