Nädal 14 - puhkus Shanghais


Tähelepanu, positus ei ole läbinud Martini poolset kontrolli, seega nõrganärvilistel, kes ei salli kirjavigu, palun mitte alljärgnevat teksti lugeda. 

Klaverikontsert
Reede toimus campuses üks klaverikontsert, mis oli organiseeritud Saksa kultuurikeskuse poolt ja ühed seal praktiat tegevad vahetusüliõpilased kutsusid mind sinna. Arvasin, et üritus toimub nende kultuurikeskuses ja selline väike kohalikele hiinlastele suunatud üritus, kuid mu üllatus oli suur, kui sinna jõudes sattusin silmitsi pidulikult riietatud sakslastega veiniklaas näpus. Tuli välja, et kontsert toimub üldse ühes suures saalis ja üks sakslane hakkas minuga saksa keeles rääkima, ma siis vabandasin saksa keeles, et ma ei räägi saksa keelt. Ta nimelt pakkus mulle tasuta piletit. Kõik välismaalased seal olid sakslased ja seetõttu arvas ta, et ma ka sakslane.
klaverikontsert

Esineja oli tegelikult Austriast ning päris hästi mängis, esitas siis enda väljamõeldud teoseid, improviseeris ning ka ühe Bachi teose. Kuna ma ei olnud klaverimuusikat tükk aega kuulnud, siis oli täitsa tore. Sattusin istuma ühe hiinlanna kõrvale, kes hakkas minuga rääkima ning ütles, et on mind varem kohanud campuses olevas põhjamaade kultuurikeskuses. Ma loomulikult ei mäletanud teda. Ta näitas mulle pilte oma sõbranna pulmast ja seletas, et Hiinas on kombeks abielluval paaril teha palju pilte erinevates kohtades ja riietega profesionaalse fotograafi ja stilistiga, see on andnud tuule tiibadesse mitmetele sellele pühendunud firmadele. Pidi ka päris kallis olema.

Pärast kontserti siis võtsime takso ja laksime linna ühte paari reede õhtut tähistama. Ma olin seal ka varem viibinud Christine sünnipäeval. Seal WC järjekorras juhtus jälle veider sündmus, nimelt minu kõrval olev neiu hakkas saksa keeles minuga rääkima ja tuli välja, et ta oli klaverikontserdi ajal minu kõrval istunud, sest mäletas minu kingi :D Shanghai on ikka liiga väike või ma olen siin juba liiga kaua olnud.

Hiljem sai ka külastatud ühte klubi nimega Pasul, kus välismaalastele eriti agaralt jagati tasuta alkoholi kuponge. Me ei viibinud seal just kaua ja kõndisime mööda Bundi. Panin lõpuks ka ise tähele, et pilvelõhkujate tuled kustutatakse pärast südaööd, mis on ka päris mõistlik.

Iisraelase sünnipäeval
Laupäeva õhtul olime kutsutud Omri sünnipäevale. Tore oli seal üle pika aja mõndasid tuttavaid nägusid näha, kuna enam meil ei ole ühiseid tunde. Enne sinna minekut külastasin ka ühte templit, mis näeb väga lahe pimedas välja. Seal juures oli ka Old Navy pood, mis lausa karjus rahakotiraudasid paotama :D
 
Tempel tuledes

Iina sõbra sõbrad olid neli päev Shanghais enne Philipiinidele minemist ja Iina tiris nad ka sünnipäeval kaasa. Päris naljakas oli üle pika aja soomlastega rääkida, sest Iinal ei ole üldse Soome aktsent juures. Pea aegu oli tunne nagu eestlastega räägiks :D Sõnnipäev oli päris lahe ja me liikusime edasi ühte kluppi, mille nime ma ei tea, igastahes oli seal ladina teemaline õhtu ja rahvast oli päris palju. Sünnipäevalaps sai oma tasuta tordi ja joogid. Ka seal klubis WC ukse juures olles hakkas üks kutt minuga rääkima ja ütles, et ta tunneb mind, me olevat ühel ameeriklaste korraldatud peol kohtunud, jap Shanghai on liiga väike juba :D
 
Omri sünna klubis

Fotosessioon campuses
Ma olin siis ennast lubanud ühele hiinlasele, kes õpib fotograafiat ja tahtis campuse eri kohtades pilte teha, modelliks. Võib olla mäletate varasemalt, tegemist oli selle sama kutiga, kes oli minuga lambist rääkima hakanud, kui ma sööklas sõin. Kuna ma ikka üritan ka siin veits kasulik olla ja mul midagi otseselt paremat teha ei olnud, siis olin nõus. Minu küsimuse peale, et mis riideid ma pean kandma, vastas ta, et oma lemmik riideid, kuid seelik oleks ka tore :D Loomulikult ei pannud ma seelikut selga. Kohale jõudes tuli välja, et tal oli ka sõber kaasas, kelle ülesandeks oli nn valgust suure rõnga abil suunata, kuid kuna päikest väga ei olnud, siis tal väga midagi teha ei olnud. Tuli välja, et Jack (ta nimi) tahtis, et ma roniksin puu otsa ja oli selle tarbeks redeli kaasa võtnud. Mul oli ikka koggu aeg irve näol. Ühesõnaga pilte sai siis tehtud kiigel, puu otsas, kahe hoone juures jne. Õnneks ma ütlesin kohe alguses, et mul ainult 1h aega ja seetõttu ei saanud ta mind terve päev erinevatesse kohtadesse vedada. Hiljem saatis ta ka mulle pildid ja tegi isegi mingi videklipi kokku kõigist minu piltidest ning pani nimeks “A girl named Marie! :D Lihtsalt üli naljakas, tal peab küll ikka palju vaba aega olema. Oleks varem teadnud, et ta oskab päris hästi pilte teha ja fotoshopida, ma oleks ta igale reisile kaasa võtnud minust pilte tegema ja enda vaeva säästma XD Õnneks saatis ta kõik pildid mulle ka, neid oli kusagil 500?!?!
  Jacki idee tulemus, miks ta tahtis mind puu otsa :D

Turisti mängimine Shanghais
Kuna Shanghais olemiseks ei ole enam palju aega järele jäänud, siis otsustasin ka mõned kohad üle vaadata, kus ma ei ole veel jõudnud käia. Põhiliseks sooviks oli siis French Consession East ja West osa, kus asus ka Fuxin park. Need on hoopis teistsugusemad osad Shanghais, kus on tänav alleega ääristatud ja pilvelõhkujate asemel on madalad vanad majad ning mõned üksikud privaatmajad ka. Tegemist on ka välismaalaste lemmik elamiskohaga Shanghais ja seetõttu nägi neid seal ringi liikumas nii mõndagi.
French concession

 
Huvitav leid

 
Fuxing pargis hunnik roose õitsemas

Vastukaaluks külastasin ka Century parki Pudongis, mis on üks suurimaid parke Shanghais. Ta ei ole nii rahvastatud, kui need kohalikud pargid, kus ma käinud olen, kuid seal on ka sissempääasuks vaja pilet osta. Kuna olin seal nädala sees, siis rahvast ei olnud palju ja ilm oli üli mõnus järve ääres ja puude vahel jalutamiseks.
 
Century pargi rohelus

Pilt 5: Century pargi järv, kõrghooned taustaks
Kuna Shanghais on päris harva selge taevas, siis ei saanud ma üks õhu juhust kasutamata jätta ja minna oriental pearl TV towerit külastama. Samal päeval oli ka Martini sünna ehk sai talle mõned pildid saadetud.
Oriental Pearl TV Tower

 
Palju Õnne Martinile kõige ülemiselt vaateplatvormilt

Kuna ma oli neid pilvelõhkujaid juba päeval kõrgustest näinud tv tornist, siis sinna Shanghai sümboolsesse pilvelõhkujasse otsustasin minna õhtu hämaruses. Nänin siis Shanghaid linnuvaatelt nii hämaruses ja siis pimeduses. Teisipäeva õhtu kohta oli päris palju rahvast. Hoone kõrgub 430m kõrgusele maksimaalselt vist ja seal on erinevad platvormid, kus saab pilte teha, ühel platvormil on ka klaasist põrand, kust paistab teede rägastik.

 
Klaasist põrandaga vaateplatvorm, all jalakäijate tee

Päris ilus vaade oli ning naljakas oli näha, kuidas pintsaklipslasest keskealine välismaalane endast selfit teeb :D Kõige kõrgemal on nn kosmoseteemaline vaateplatvorm.

 
Pilvelõhkujad hämaruses

pilvelõhkujad tuledesäras

Mulle meeldis tegelikult kõige rohkem Shanghai linna ajalugu tutvustav muuseum esimesel korrusel, kus sa põhimõtteliselt jalutad läbi Shanghai linna ajaloo ja ei pea igavaid eksponaatide kirjeldusi lugema, vaid eluolu on piltlikult sinu ümber ehitatud.

 
Muuseumis piltlikult näidatud oopiumi suitsetamise stseen

Külastasin ka veel kord IKEAt ja sõin üle pika aja lõhet. Üli hea oli vahelduseks magedat toitu süüa. Ma siin üks õhu küll arutlesin kahe India tüübiga, kellest üks õpib Saksamaal hiina toidu üle. Ta mainis, et Saksamaal kokab ta alati ise, sest kõik söök on nii mage, ma parem jätsin mainimata, et ma tavaliselt ei viitsi isegi riisi keetes soola lisada ning mulle meeldibki mage toit.

 
Ikea

Päevitasin vähiks
Peaks veel mainima, et üks päev ma siin päevitasin kusagil 2 tundi väljas ning põlesin ära nii, et kõht oli 5 päeva punane ja nüün ajan nahka. Siin päike ikka päris intensiivne ja päiksekreem on suht must, kui ei taha vähiks saada.

Jooksmas
Reede käisin ka metsapargis jooksmas kuna ei suutnud seda õhusaastet siin taluda. Täitsa mõnus oli, tunne nagu jooksekski päris metsas. Tegemist oli sama pargiga, kus ma oma kaktusesõbraga käisin tuulelohet lennutamas. Seal pargis saab muidu päris palju põnevaid asju teha, näiteks ratsutada ja rulluiskudega mõõda väljakut sõita.

Putin ja Hiina
Kolmapäeval toimus Shanghais mingi selle maailmajao riikide riigipeade kokkusaamine ning ka Putin oli nende hulgas. Et vähendada inimeste hulka tänaval anti kõigile koolist ja töölt vaba päev, mille eest pidi loomulikult pühapäeval tööle ja kooli minema :D Putinile oli väidetavalt broneeritud viis hotelli, et inimesed ei teaks, millises ta peatub. Samas sai metroojaamas ja metroos telekast jälgida riigipeade kätlemistseremooniat. Politsei oli muidu juba kõik tähtsamad kohad täis. Hea oli see, et metroos ja tänavatel oli vähem rahvast ja seetõttu oli mõnusam turisti mängida.

 
Sellisest vaatepildist metroos näeb muidu ainult und

Inglise keel
Oma inglise keele tundidest veel nii palju, et poiss on ikka üpriski ülemeelik, kuid vanemate silme all nagu püha sanktus isiklikult. Ta on nii tähelepanelik, et teab isegi mobla parooli :D

Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Koh Samui with baby and toddler 🏝