Nädal 9: kohtumine vana sõbraga ja Formula 1

Vahepeal oli päris kiire ja nii kirjutan siis tagantjärele. Nädala alguses andsin siis esimese inglise keele tunni, teisipäeval valmistasime rullbiskviiti Soome kultuuriõhtu jaoks, kolmapäeval sain oma Londonist leitud hiinlasest sõbraga kokku, neljapäeval oli siis eksam, reedel külastasin Hiina lasteaeda ja moslemite turgu ning nädalavahetus sai veedetud vormel 1 seltsis.

Inglise keele eraõpetaja
Nagu ikka juhatas google maps ja antud juhised mind valesse kohta. Õnneks suutsin säilitada külma närvi ja korravalvurite abiga jõudsin õige elamukompleksi juurde. Nii hea, et oskan juba paari hiinakeelset sõna, sest turvalt maja asukohta küsides uuris ta, kas lähen sõpra külastama ja ma tean, et hiina keeles on sõber “panjou”. Pere elab hiinlaste kohta väga ilusas korteris, kahekorruseline ja puha. Ema oli kodus ning ka vanaema. Mulle anti sussid jalga, pakuti teed ja juhatati kohe poisi tuppa, kelle nimi on Rex. Ta käib vist kusagil viiendas klassis ja ta inglise keel ei olegi hiinlase kohta just kõige kehvem. Kuna ta isa on vist suht tähtis ülemus mingis firmas, siis ta on reisinud USAsse mõned korrad ja ka puhkusel Itaalias käinud, mis on suht vip hiinlase kohta. Samuti tervitab laua peal teda Macbook air. Põhiliselt arendan siis tema suulise inglise keele oskust. Naljakas oli see, et ta ei teadnud mida tähendab blond ja minu juuksevärvi kohta ütles ta hall :D Kokkulangevustest veel nii palju, et sellel poisil on minuga samal päeval sünnipäev. Tunni lõppedes pani ta nagu kuul toast välja ning ma ka ruttu asjad kokku ning elutoas tervitas mind siis pereisa, kes hakkas kohe pärima poisi keeleoskuse kohta. Ma olin täitsa ära unustanud, et asiaadid on kõike äri puudutavates küsimustes äärmiselt konkreetsed ja tõsised. Sellepärast nad mulle USAs väga ei istunudki ja ma eelistasin afroameeriklasi ning mehhiklasi, kes on külalislahkemad. Täna õnneks olid ainult vanavanemad kodus.

Soome kultuuriõhtu
Teisipäeval valmistas siis Iina Soome filmi- ja kultuuriõhtuks. Hiina poisid aitasid tal karjala pirukaid valmistada juba esmaspäeval. Ma panustasin rullbiskviidi valmistamisse. Ma tegin kodust hangitud tarkuse järgi ehk eraldasin muna valged ja kollased, kuid selgus, et sommid on harjunud munasid koos vahustama. Eestlaste kiituseks võib öelda, et meie oma tuli parem. Samuti valmistasime munavõid, mida oli nii hea üle saja aasta jälle süüa. Tundsin ainult röstitud mustast leivast puudust :D Ma kutsusin ka oma jaapanlasest sõpsi ja ta oli sellest kultuurikeskusest nii vaimustuses, et tegi pilti igast lambist (seal on need ümmargused papist kuplid) ja puulauast (katusekorrusel on puidust põrand ja toolid). Söök läks kõigile hästi peale ja filmiks näidati peaaegu 18, mis oli nii ropp, et ma kogu aeg naersin. Hiinlastel oli muidugi kultuurilistest erinevustest tulenevalt palju raskem aru saada, kuid ühe hiinlanna sõnul pidi tegemist olema hea filmiga, kuna ma naersin kogu aeg, kuigi tegemist oli rohkem iroonilise naeruga :D Iina oli kohale meelitanud ka karja teises ülikoolis õppivaid soomlasi, nii et soome kultuuri jagus.

See pood avati Shanghais

Taaskohtumine Londonist leitud sõbraga
Kolmapäeval sain ma lõpuks kokku oma hiinlasest sõbraga, keda ma ei olnud üle aasta aja näinud. Me kohtusime, kui ma õppisin Londonis. Me mõlemad olime vabatahtlikud London night walki ajal ehk 21km kõndimist öösel Londoni südalinnas. Ta on Nanjinist pärit, mis on kusagil 1.5h kaugusel kiirrongiga. Ta sai oma magistri Londonist ja nüüd sai ka töö Pekingis ühte reisiteemalist veebilehte kirjutades. Londonis õppides reisis ta kusagil 27 erinevasse riiki, Eesti nende hulgas. Tema sõnul oli kõige igavam Helsingis :D Kuna esimestel aastatel töötades saab ta ainult kusagil 7 päeva puhkust, siis enne töö algust üritab ta veel võimalikult palju reisida ja nii tuligi Shanghaisse.

Need pilvelõhkujad on päris kõrged

Taustal on 3 kõige kõrgemat hoonet Shanghais, seda parempoolset veel ehitatakse ja vasakpoolses olen ma käinud.

Me külastasime siis Shanghai muuseumi, kuhu on sissepääs tasuta. Passi pidi vist kaasa võtma, väga ei mäleta. Suht ok muuseum oli. Edasi sõime lõunat ja neil on see loll komme välja teha külas olevale sõbrale. Ma sain talt kingituseks ka ta ema õmmeldud võtmehoidja, mis oli üliarmas. Mul endal hakkavad juba varsti Eestist kohale veetud suveniirid otsa saama :D

Ristiusk ja Hiina arhitektuur

Nende kujukestega

Edasi külastasime ühte kultuuriinimeste rajooni, kus olid kultuuritegelaste kujud ja vanemat tüüpi majad. Õhtul kõndisime ringi Pudongi pilvelõhkujate vahel ja tegime pilti. Bundi vastaskallas on ka hullult mõnus ja seal on vähem rahvast. Kohati on isegi näha liivast kallast ehk täitsa võimalik, et lähitulevikus kasvab see jõgi reostuse tõttu täitsa kinni, kuid see oleks ikka suht katastroof. Loodetavasti kohtan teda kunagi tulevikus jälle. Kuid ta natuke ikka mõjutas minu otsust Hiina tulla ehk pani mulle selle mõtte teadmatult pähe.

Bund Pudongist pildistatud.

Operatinal management eksam
Tegemist oli nagu eelneva eksamiga. Rootslased andsid endast parima ja meil lubati eksami ajal telefoni kasutada arvutusteks, mida loomulikult kõik tegid. Väheke probleeme oli inglise keelsetest juhistest arusaamisega, kuna sõnastus oli veits vildakas nagu siin ikka.

Millist Ferrarit sina tahad, 320 km/h

Hiina lasteaias lapsi lõbustamas
Roomi ja Roni international trade professor tegi neile ettepaneku külastada Hiina lasteaeda ja ma mõtlesin, et läheks ka. Selle naise laps käib ise ka seal lasteaias. Lastead oli ülimalt lastesõbralik, värviline ja tundus suurem kui Eestis. Eraldi oli arsti õppimise mänguruum ja botaanikatuba. Meie lapsed, keda tund aega lõbustasime, olid kusagil vanuses 4 ja üliarmsad. Me kõigepealt tutvustasime ennast ja siis mängisime loomade äraarvamise mängu. Muidugi ei osanud nad inglise keelt, ainult mõnda üksikut sõna. Laulsime ka koos sepa poisse, meie eesti ja soome keeles, nemad hiina keeles. Lõpuks joonistasin ma tahvlile pildi ning õpetasin erinevaid maja osi (uks, aken, lill, päike, pilv jne) Väga põnev kogemus oli ja hiina lapsed on ikka üliarmsad. Roomi saatis ühispildi ka oma emale ja too ütles, et “Take as many you can with you” :D:D:D

Roosa lasteaia koridor

Moslemi turul
Mu jaapanlasest sõps kutsus Shanghai moslemi turule, mis toimub ainult reedeti. Vahelduseks sai seal siis natuke teistmoodi toitu ja isegi tiramisu kooki, mille eest maksin küll liiga palju :D Naljaks oli näha nii palju moslemeid koos ja eriti hiinlasi nende pearättidega ning mütsikestega.

Moslemi turg täies hoos

Lihavõtted
Hiinas lihavõtteid ei tähistata, kuid siinsed kultuurikeskused organiseerisid hiinlastele munade värvimise. Ma jõudsin kohale suht hilja ja kõik munad olid juba otsas, siiski pakkus üks hiinlanna oma muna mulle. Värvides avastasin, et värvipottide firma nimeks oli Marie :D Tutvustasin jaapanlasele oma campust ja me sattusime briti kultuurikeskusesse, kus ülemisel korrusel toimus arutelu teemal, kuidas leida enda tõeline armastus :D Luis sattus hiinlastega väideldes hoogu ja üritas neile selgeks teha, et nad peavad hakkama klubides käima, see olevat Luisi maailmavaadet muutnud. Hiinlased muidu enamjaolt ei käi klubides, vähemalt mitte need, kes ülikoolis hoolega õpivad.

Hiinlased mune värvimas

Uued klubid
Reede õhtul läksin välja oma afroameeriklastest tantsusõpradega. Nad on siin ülikoolis juba paar aastat õppinud. Kogesin esimest korda ka musta taksoga sõitmist ehk tegemist on mitteametliku taksoga ja politsei üritab neist lahti saada. Need neiud teadsid seda juhti ja seetõttu viis ta meid soodsama hinnaga ülikooli juurest otse klubini, kuid välja lasi kõrvaltänavas. Kõigepealt kiikasime Muse’i, kuhu ma olen juba ammu tahtnud minna. Kluppi pääseb kaubanduskeskuses oleva liftiga ehk siis all korrusel on kõik vaikne ja siis bummm, lifti uksed avanevad ja olemegi klubis. Muse meeldib paljudele, kuna seal on nö ilusad inimesed ehk suht palju rikkaid välismaalasi. Kuna millegipärast oli probleeme tasuta jookide saamisega, siis läksime teise lähedal olevasse klubisse, mille nimeks oli M18. Kontseptsioon oli eelmisega sama ehk liftiga üles ja selles klubis oli muide valge turvamees. Mõlemad klubid asuvad Bundis, jõe ääres. Kuna tegemist oli Formula 1 nädalavahetusega, siis oli ka see klubi täis välismaalasi, kes olid Shanghaisse nädalavahetuseks tulnud. Siin saime siis lõpuks ka tasuta juua ning nimekirjas oli ka šampus. Pidu meenutas välismaalaste tõttu rohkem tüüpilist euroopa klubi-läbu, kus enamik olid ülitäis. Kõige naljakam oli see, et ma ei olnud harjunud nii pikkade inimestega, sest tavaliselt siin klubides on enamik mulle silmakõrgusel. See meenutas mulle, et Euroopas ikka tuleb klubis kontsad alla panna :D Ja nagu ikka lõppes õhtu 7th flooris, kus mu afrosõbrad üllataval kombel ei olnud kunagi käinud.

Vormel 1
Esimene päev olid kvalifikatsioonid ja ilm oli suht halb. Sinna jõudmiseks kasutasime metrood, kuid ikkagi võttis kusagil 1.5h aega. Ma pidin ka piletid kohapealt üles korjama ning kõik oli hästi organiseeritud. Me ei vaevunud oma kohtadele minema ja jäime kurvi koha peale vaatama.

Ei lähe seenele, vaid vormelit vaatama

Tegemist oli kõige odavamate piletitega ehk istekohti polnud. Ilm oli sombune, kuid ma olin hästi ette valmistunud ehk kummikud jalas ja vihmamantel seljas. Täitsa põnev oli. Juba esimesel päeval torkas üllatavalt palju Soome lippe silma ehk hiinlased täiega fännavad Kimi Räikkoneni. Pärast vormelit toimus ka porše ralli. Autod ikka kimasid väga kiiresti. Õhtul mõtlesime ka Shanghais toimuvale õllefestivalile minna, kuid jõudsime sinna liiga hilja ning ilm oli tüüpiline Eesti simmani ilm ja päris väsinud juba ja nii jalutasime mööda jõe äärt bussipeatuseni. Siin on ka tehisrand, kus maksad 50 RMB ja saad seal päevitada, kuigi lamamistoole on max 15. Pigem peaks mulle peale maksma, et ma seal päevitaksin :D Ka on võimalik praamiga üle jõe minna, 2 RMBd. Ma pole päris kindel, kui kaua see aega võtab. Bussi ootasime 100 aastat ja sõit kestis ka kauem kui tavaliselt. Hiljem selgus, et see bussijuht lihtsalt sõitis üliaeglaselt nii, et järgmine buss oli tal kogu aeg sabas kinni. Tavaliselt siin bussijuhid ikka kimavad ja teevad äkilisi manöövreid nii, et kui sa seisad püsti ja millestki kinni ei hoia, siis ole valmis põrandaga kohtumiseks või kõrval oleva reisijaga. Me olime rattad metroojaama juurde jätnud ja nii pidime need sealt ära tooma. Täitsa tore oli üle pika aja jälle rattaga sõita, kuigi tegemist oli üli vana rattaga, millel oli väga kõrge raam ehk väga kukkuda ei tahtnud.

Vihmane esimene päev

Teisel päeval oli siis põhi ralli. Ilm oli ilusam ja nii me istusime värava juurde kurvis. Eelmisel päeval sõitsid päris paljud kurvist välja halva ilma tõttu, kuid nüüd mitte. Soome lippe oli veel enam ja ka päris palju välismaalasi oli kohal, vaatajaid oli rohkem kui eelmisel päeval. Enne ralli lõppu otsustasime sirge peale vaatama minna, kuid siis avastasin, et tribüüni juures olevad turvad väga pileteid ei kontrolli ja nii marssisimegi enesekindlalt tribüünile vaatama ning keegi ei küsinud meilt pileteid. Seal oli ikka hoopis teine vaade ja sai lähemalt vormeli möödakimamist vaadata, mis oli ülilahe. Oleks ma teadnud 12a tagasi, kui maal olles igavusest telekat vaatasin, et satun kunagi päris elus ka vormelit vaatama.

Teine päev kurvis


Ja tribüünil.

Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Koh Samui with baby and toddler 🏝