Nolan 4 - iseseisvumise aasta! đŸ’Ș

 Ma siin tegelikult hakkasin ĂŒks pĂ€ev mĂ”tlema, et kui ma kirjutan posituse eesti keeles, et kas mu lapsed ĂŒldse saavad aru kunagi tulevikus, mis ma siia kirjutanud olen! 😀 No vĂ€hemalt saan ise oma eesti keele kirjaoskust veel harjutada, kuigi tundub, et inglise keeles kirjutamine on mul juba rohkem mugavusstoon. Mitte, et ma oleks osav kummaski keeles!😅

NĂ”ia naeru immiteerimas 😀

Postituse teema juurde tagasi tulles, olen ma ikka mĂ”ned kuud sĂŒnnipĂ€evast maast. Esimestel eluaastatel ikka on palju rohkem lapse arengu koha pealt kirjutada, kuid vaatame, mis ma siin vĂ€lja vĂ”lun. NĂŒĂŒd ka on pildis vĂ€ikevend, kelle areng saab rohkem tĂ€helepanu, kuid alustaksi siis suureks vennaks olemisest.

Hambaarsti juures

SUUR VEND

Nii vĂ€iksed lapsed juba edutatakse suureks ja vĂ€ikeseks vennaks/Ă”eks. Eks see esimene aasta suure vennana on möödunud lĂ€bi kivide ja kĂ€ndude. Alguses oli pigem vĂ”itlus tĂ€helepanu eest ja suuremaid tundepuhanguid esines tihedamalt, siis viimasel ajal on ikka juba lootusekiiri nĂ€ha ja lapsed saavad juba natuke omavahel mĂ€ngida. See siis sai rohkem alguse siis, kui Logan mobiilsemaks muutus. NĂŒĂŒd kĂŒll ka uus probleem, kuna vĂ€ikevend ulatab ka kĂ”rgemal laual olevaid ehitisi pikali lĂŒĂŒa. 🙈

4a pildistamine, ĂŒksi pilti ei tahnud

Üldiselt tundub, et Nolan on oma suure venna ametiga juba vaikselt Ă€ra harjunud. Natuke ikka oli arengus tagasilööke beebi tulekuga. Üheks suuremaks oli see, et kui me juba pĂ”himĂ”tteliselt 2,5 aastaselt enam kĂ€ru ei kasutanud, kuna ta tahtis ise kĂ”ndida, siis beebi tulekuga kotas Nolan ka osalisel "oskuse" ise kĂ”ndida ja tahtis ka kĂ€rus istuda. Ma alguses kĂŒll lootsin, et see lĂ€heb ĂŒle, kuid kui need lasteaiast koju tarmised ikka lĂ”ppesid sellega, et ma tassisin teda sĂŒles ja teise kĂ€ega lĂŒkkasin kĂ€ru, siis sai ostetud kĂ€rule lisa tool vanema lapse jaoks ja ta oli sellega rahul.

Loganiga minisĂŒnna pilti tegemas

Mingi periood oli Nolani missiooniks aidata Loganil pahandust teha. Tundus, et talle valmistas palju nalja, kui ma ka vahelduseks Loganiga pahandasin ja Logan oli mega Ă”nnelik, et sai suurema vennaga koerust teha.😀

RattasÔpsid

HUVID

Üheks suuremaks Nolani saavutuseks 3 eluaasta juures oli see, et ta Ă”ppis jalgrattaga sĂ”itma. Taani mĂ”istes on see vist ikka elllujÀÀmisoskus omaette!😅 Me siin kĂŒll alguses kaalusime, et kas peaks jaögrattale ikka abiratta vaatama, kuid ta Ă”ppis ennem vuramise selgeks, kui me jĂ”udsime varurattad Ă€ra osta. Abiks kindlasti ka see, et rattal olid pĂ€ris paksud kummid all.

RattasĂ”it selge 😊

Ma siin omalt poolt tahtsin, et Nolan hakkaks ka lasteaia vĂ€liselt midagi sportlikku tegema. Ta nii vĂ”i naa satub tĂ€nu Kevinile jalgpallki trenni varem vĂ”i hiljem, siis ma tahtsin, et ta ka vĂ”imlemist prooviks. Tundus sobiv, kuna talle meeldib tohutult ronida ja turnida ja Ă€blikmeest mĂ€ngida! 😀 Sai siis kord nĂ€dala trenni pandud. Talle meeldib, kuid pĂ€ris kirves summa - pea 20 euorot ĂŒks kord. Maksad kĂŒll 10 korra eest kuid see raha ikka motiveerib lapse kohale viima!😀 Samas on nĂ€ha, et Nolan ei ole just kĂ”ige treenerisĂ”nakuulelikum laps ja talle meedib rohkem omi asju teha, vahest saab ta teiste sappa takistusrada lĂ€bima, kuid oli nĂ€ha ka, et ta fĂŒĂŒsiliselt vĂ”imekam. Nii kaua kui treenerid ei kurda, et Ă€rge palun teda tundi toodega nii, kua vast ta seal kĂ€ib ja kui talle endale ka meeldib. Äkki ĂŒkskord kĂ€ib click Ă€ra ja hakkab sĂ”nakuulelikus pailapseks nagu mina omal olin!😅 Samas lasteaiakasvatajad ei kurda, et ta kaasa ei tee nii, et eks see oleneb ka Ă”petajast ja kaaslastest. VĂ”ib olla jĂ€rgmine aasta on mul sel teemal edusamme jagada!😀

MÀnguvÀljakul turnimas

Enamik 3ndast eluaastast möödus ikka Ă€blikmehe lainel, kuid siin aasta lĂ”pu poole hakkas ka teisi superkangelasi ilmuma. Hetke hittiks on ninjako, supersonic, pokemonid. Ma kardan, et need mĂ”jutused tulevad lasteaiast. 

Viimane vÔimlemistrenn

LASTEAED

Lasteaeda lĂ€heb Nolan Ă”nneks rÔÔmuga ja isegi nĂ€dalavahetusel kĂŒsib, et kas me homme (pĂŒhapĂ€eval) lĂ€hme lasteaeda. Tundub, et ta on hakkand ka rohkem teiste lastega mĂ€ngima ja nii oleme juba mĂ”ne playdate´i teinud. Mingi aeg tuli ta lasteaias alati vÔÔraste jalanĂ”ude vĂ”i sokkidega koju, see oli ikka vĂ€ga tĂŒĂŒtu, sest alati ei olnud seal nime sees. Me oleme talle Ă”petanud, et ei tohi teiste asju vĂ”tta ja igal lapsel oma nimi sees ja nii ta korrutabki meile, et seal ei olnud nime sees! Õnneks tundub, et see etap on vaikselt juba seljataha jÀÀnud!

NĂ€omaaling lasteaiast

KEELELINE ARENG

Keeleoskus on ikka tunduvalt arenenud selle viimase aasta jooksul ja hetkel meeldib tal mind korrata, mis on iseenesest tore, sest siis ta kordab eesti keelseid sĂ”nu.😀 Samas ma ĂŒtleks, et omavanuseliste laste seas on tal ikka nĂ”rgem keeleoskus. PĂ”hiliselts siis rÀÀgib ikka taani keeles, kuid saab ka eesti keelest aru ja mĂ”ne sĂ”na ikka Ă”tleb, eriti kui ma ei reageeri taani keelse sĂ”na peale. Loodetavasti see keeleoskus ikka ajaga lĂ€heb paremaks ja ka eesti keel saaks paremini suhu. Selleks pean ta tihedamalt vanaema juurde Eesti saatma ja Kevini eemale hoidma! 😀

Halloween

SÖÖK

Üheks kĂ”ige meelsamaks arenguks on see, et Nolani allergi on paremaks lĂ€inud. Me endiselt vĂ€ldime piima ja muna tooteid, kuid ta saab juba mĂ”ne ampsu vĂ”tta ilma, et peaks kiirabi kutsuma. Ja vahest ta organism ise vĂ”itleb allergiaga, kas siis lĂ€heb suu juurest punaseks vĂ”i lihtsalt oksendab vĂ€lja. Söögi poolest on ta ka natuke paremini hakanud sööma. Osaliselt ka see tĂ”ttu, et me lubame talle vahest pĂ€rast Ă”htusööki magusat preemiat. mis motiveerib teda. Kuid pĂ”hilised lemmikud on friikartulid, pizza, riis, popcorn, salaami. Ja magusast meeldivad talle pulgakommid, jÀÀtis, kummikommis (cola maitsega). 

SĂŒnna tĂ€histamine ja Logani kĂ€si haaramas koogi jĂ€rgi 😀

KokkuvĂ”tteks vĂ”ib öelda, et 4 aastasega on ikka palju lihtsam elada, kuna ta saab ise endaga hakkama ja ĂŒldiselt magab terve öö ilma ĂŒles Ă€rkamiseta. Naljakas mĂ”elda, et nolanil vĂ”ttis pm 4 aastat ennem, kui me saime segamatult terve öö magada. No ikka varem oli ka selliseid öid, kuid vĂ€hemalt paar korda nĂ€dalas Ă€rkas ta ikka millegi pĂ€rast ĂŒles ja pidi tema juurde minema. Ja tundub, et ta ikka kuulab veits paremini sĂ”na ja ei jookse pea ees lennujaamas Ă€ra nii, et lootust, et Nolanist saab ikka tsiviliseeritud inimene! 😀

Vanavanaemaga suvel VÔrus

VĂ€ike politseinik

Pulgakommi sĂ”ltlane 😅

Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Koh Samui with baby and toddler 🏝