Uuel aastal uue hooga


Eelmisest postitusest on tükk aega möödas ning üritan siis teha lühikokkuvõtte kahe kuu tegemistest. Selle aja jooksul jõudsin käia ka kaks korda Eestis, ükskord siis tarkusehamba opil ja teine kord jõulude paiku. Tänu Estonian Airi pakrotile võttis SAS marsuudi üle ning sain odavad noortehinnaga piletid jõuludeks, muidu arvatavasti ei olekski tulnud. Kõik eksamid on mul ilusti tehtud ning olen oma töö korstaja/lapsehoidja upgrade'nud student analystiks Pandoras. Kõigist neist jõulupidudest ning muust põnevast saab siis järgnevalt natuke täpsemalt lugeda.

Vanad võlad - zumba ja presidendi vastuvõtul
Zumbast tegelikult väga midagi kirjutada pole. Ühes fitnessklubis oli avatud uste päev ning ma siis külastasin zumbat. Seal sattus minu kõrvale üks veits shabi meesterahvas, kelle sheikimine tegi nii mõnelegi kaastreeningkaaslasele (v.a minule :D) silmad ette. Käisin ka detsembris avatud uste päeval, kuid siis jäin nats hiljaks ja enam zuba trenni ei jõudnud. Kuna siin enamik kohalikke ei vaheta trenniriideid, siis ma ei saanud töötaja teejuhistest aru ning sattusin hoopis meeste riietusruumi, mis oli ujulaga seotud, õnneks sain sealt ennem sääred tehtud, kui keegi mulle kallale oleks tulnud :D Kuna ma olin selles hoones juba küllalt aega raisanud riietusruumi otsimisel, siis otsustasin hoopis ühte teise sama keti jõusaali minna.

Üks paljudest jõuluturgudest Kopenhaagenis
Need kaunistused võib vabalt sõbrapäevani jätta
 Presidendi vastuvõtule olid oodatud kõik Taanis resideeruvad eestlased. Ilves oli siin visiidil ja ju siis tahtis kohalikke näha. Vastuvõtt toimus Marriotti hotellis, mis oli päris fäänsi, ning sai veini ja muud juu ning veits snäkke. President pidas kõne ning pärast oli võimalik siis teda tervitada ning pilti teha ja selle juhuse kasutasime korterikaaslasega ära. tegelikult oli päris tore näha, kui palju siin Taanis eestlasi on, sest igapäevaselt ma väga eestlastega kokku ei puutu, va siis oma korterikaaslasega. Pärast läksime osade eestlastega edasi ühte paari ning hiljem ühines meiega ka Eesti suursaadik Kopenhaagenis. Samal õhtul hakati ka jõuluõlut baarides pakkuma, mille tellimisel said endale sinise mütsikese. Ma küll sain selle mütsi alles möödunud reedel kui ühe kursaõega väljas käisin ning baarmenilt küsisin, kui too mulle jõuluõlut pakkus.

Meie ja president
Eestis
Kui elu Taanis juba liiga tavaliselks muutub, siis arvatavasti hakkan kirjutama hoopis oma Eesti reisidest. Hetkel lisan ainult mõned pildid. Nagu ikka nautisin põhiliselt ome Eesti sõprade seltskonda ning odavat elu (juuksurist, sushi ja SPAni), sai ka jõusaalis hoolega viheldud.
Novembris suvilat külastamas
Sead olid ka ilusti jõulude ajal Võrus rüütatud
Kui novembris valisin säästumarsuudi läbi Helsingi Tallinna ning läbi Riia tagasi Kopenhaageni, siis detsembris sain nautida otselennu mõnusid. Lennujaamas kostitasin end Starbucksi kohviga, kuid kahjuks avastasin oma Sturbucksi austaja meistritöö alles hiljem nii, et ei saanudki tänada, vb siis teine kord :D

Nimi on õigesti kirjutatud
Kuna lend veits hilines, siis jõudsin Tallinna natuke pärast südaööd. Algselt oli plaan ühistransport võtta ning sellise sihiga marssisin lennujaamast välja, kuid nagu ikka, enam ei liikunud ükski buss ega tramm. Tagasi ka ei hakanud minema ning siis otsustasin takso võtta, taxifys ei olnud ühtegi taksot kätte saada ning hiljem õnnestus elektri takso tellida, mida pidi kusagil 20 mintsa ootama ja ka siis oli taksojuht suutnud valesse kohta sõita. Lõpuks jõudsin ilusti sihtkohta. Alguses mõtlesin ebaprofessionaalse teeninduse eest allahindlust küsida, kuid kui kuulsin, kui vähe ma pean maksa, siis mul oli juba piinlik.

Aastavahetuse ilutulestik Tallinnas

Aastavahetuse veetsin Tallinnas ja tagasi Kopenhaageni tulin 1. jaanuaril. Lennujaamas oli meil mini gümnaasiumi kokkutulek, kuna kohtasin kolme oma kungist gümnaasiumikaaslast, kes on ka hetkel välismaal elamas.

1. jaanuar lennujaamas :D
Taani kodu
Meil õnnestus pikendada üürilepingud aasta võrra nii, et loodetavasti on meil peavari järgmise aasta veebruarini ja kui ma alguses kartsin, et pean jälle pooleteisttuhandese deposiidi maksma, siis õnneks seda ei juhtunud. Omanik ainult soovitas meil rohkem koristada. Mitte, et me räpakollid oleksime, kuid kiire elu juures ei jää just palju aega kodu läikima lüüa ning kui ma niigi olen nö poolekohaga korsitaja, siis väga kodus enam küürima ei hakka, kui otsest vajadust ei ole. Siiski soetasime endale ilusa tolmuimeja lõpuks ning muud puhasusvahendid nii, et koristus võib alata. Tolmuimeja on ühe portaali kaudu ostetud ning käisime sel endise omaniku kodus järel. Tagasi tulles sai tolmuime töökorda testitud ka rongis, kus purjus kodanik kohe meiega juttu üritas teha, algul taani kuid hiljem inglise keeles. Aga juhust tuli kasutada, sest kuna sa ikka jälle juhtmevaba tolmuimejaga rongi satud?! :D

Uus juhtmevaba tolmuimeja
Korterikaaslase poolt kujundatud lugemisnurk
Kool - eksamid ja taani keel
Eksamid on selleks korraks läbi ja kõik (v.a International Economic Law) eksami tulemused on teada. Kaks eksamit olid suulised. Ühe tegin täpselt enne Novembris Eestisse põrutamist. Teine põhines grupitööl, mida kokku pannes veetsime pärias tükk aega oma jõuluvaheajast google hang outis ja google docis koostades. Selle aine mini oli International Case Based course, kus meil hommikul oli seminar, kus arutasime koos ja grupiti mingit juhtumit ning siis pärastlõunal oli loeng. Vahepealse aja jooksul pidime koostama grupis esitluse. Üks päev oli ka läbirääkimiste work shop, kus nn hummer läbirääkijad tulid meile läbirääkimiste tehnikast rääkima. Need tüübid lendavad mööda maailma ringi ning sõlmivad lepinguid oma firma jaoks soodsamatel tingimustel. Päris põnev oli.

International Economic Law oli ainuke kirjalik eksam, kuid kõiki materjal võis kasutada. Eksam toimus arvutis ning aega oli neli tundi. Vahepeal sai ka vetsus käia, kui soov oli. Lõpus prinditi su eksam kolmes eksemplaris välja ning pidin need erinevatesse ümbrikutesse panema, kuhu peale kirjutasin enda andmed. Sellest eksamist õppisin, et avatud materjalidega eksamile tasub ka sõnaraamat kaasa võtta, sest ma ei teadnud kahe küsimuses olulisel kohal oleva sõna tähendust, õnneks aimasin enam-vähem täppi tähenduse. Sama probleem oli ka Tinal nii, et asi ei saa ainult minu puudulikus inglise keeles olla :D

Jaanuarist alustasin intensiivse taani keele kursusega ehk mul on ühe korra asemel kaks korda nädalas taani keel. See on ikka palju produktiivsem ning on isegi tunne, et midagi jääb külge. Taani keele õppimisest on midagi isegi kasu, mulle on hakanud isegi vene keel meeldima, sest seda on lihtsam hääldada ja kõlab paremini :D

Jõulupeod
Kursuse jõulupidu toimus ühe kursaõe ühikas olevas peosaalis. Sinna olid lauad kaetud ning eelnevalt olime kokku leppinud, kes mida süüa kaasa võtab. Mina võtsin poest kaneelirulle. Päris lahe oli. Üks kursaõde tegi viktoriini, mille küsimusteks olid meie kursakaaslaste FB staatused kunagi kauges minevikus ning me pidime ära arvama, kellele see kuulus. Sai ka limbot tantsitud, ma kahjuks küll ei võtnud, mul oli liiga lühike kleit :D Kuidagi suutsin sinna enam vähem lõpuni jääda ning aitasin veits koristada ja nii avanes mul võimalus ka toidujääke kaasa haarata. Suurt juustu sõin oma kolm nädalat, ise ei raatsi kunagi osta :D Järgmine päev oli küll päris rõve olla, ma ei olnud enne jooma hakkamist eriti söönud ning see Taani snaps (pm pipraviin) oli ka arvatavasti oma töö teinud. Ma pidin koristama minema, kuid ma suutsin ainult poolteist tundi seda teha, kui käega lõin ja saatsin sõnumi, et ma haige. Õnneks nad mõistev pere ning järgmine kord koristasin selle võrra suurema hoolega ;)

Columbia, Eesti, Itaalia
Meie püha sööming
International Student Ambassadoride lõuna oli pigem suur söögiorgja. Süüa oli palju. Üks taanlane rääkis mulle, et söömist tuleb alustada kalast, siis lihast ning lõpetada rohelisega, järjekord siis sellest, kui kaugelt vanasti sööki hangiti. Siin ka kombeks kartulisalatit ning heeringat koores süüa, mis mulle muidugi ei meeldi. Meil oli ka tiimides võistlused, kus pidime erinevate materjalidega jõulukuuske kaunistama ning meie tiim võitis. Sai ka erinevaid Taani jõulukaunistusi valmistada.

Sööki sai pärast kaasa ka haarata, ma võtsin lõhe ;)
Kogu ISA jõulupeo seltskond
Häid jõule eri keeltes
Meie võidukas kuusekaunistustiim
Väike jõuluistumine/meisterdamine oli ka meil ühe tiimiga, mis on tegelikult mõeldud väljastpoolt EUd olevatele välistudengitele. Sai siis glögi joodud, piparkooke söödud ning meisterdatud.

Meisterdamine täies hoos
Õppisin sellist slehvi voltima ja kingitustel näeb kena välja
5* töö - meesmodelli riietamine
Mul avanes siin ka võimalus ühe moeshow raames teha natuke altuuratööd. Tööks oli siis meesmodelli isiklik riietaja ning mulle maksti selle eest 20 EUR tunnis. Kokku siis neli tundi. Tegemist oli ühe teksabrändi salajase moeshowga ning ma pidin vaatam, et mu modellile õiged riided ja õiget moodi (pilt oli olemas) selga saaksid õigeks ajaks. Kui show käima läks, siis pakkusid päris mõnedki meesmodellid bokserite väel simailu :D Minu oma nägi küll lahe välja, kuna oli suuresti tätoveeringutega kaetud ja oli muidu tore vestluskaaslane, kuid liiga kõhna :D

Tööintervjuud - lõpuks naeratas tunneli lõpus valgus
Käisin ka ühte konsultatsioonifirmat tutvustaval üritusel, kuhu said ainult valitud. Mina siis nende hulgas. Firma nimeks oli Qvartz. Seal alguses oli väike esitlus firmast ning siis esitluse tehnikatest, mis oli ürituse teemaks. Siis jagati meid gruppidesse ning me pidime panema ühe esitluse kokku. Slaidi olid olemas, kuid pidime sealt välja valima 5 kõige relevantsemat ning pärast esitlema. Ning üllataval kombel minu meeskond võitis ning igaüks meist sai pudeli šampust. Ma kodus tšekkasin, et see pudel maksab kusagil paarkümment eurot. See on mul siia maani külmkapis ootamas :D Varsi peaks ikka ära jooma, sest ta võtab päris palju ruumi. Plaanisin Eesti aastavahetuseks kaasa võtta, kuid kartsin, et kallis jook võib kohvris katki minna, kuna läksin jälle pooltühja kohviga :D

Ühe eestlase soovitusel kandideerisin Abrcrombie & Fitch riidepoodi tööle. Selleks pidi netis avalduse täitma ning neil pm kogu aeg kaks korda nädalas tööintervjuud. Tegemist oli grupiintervjuuga kus peale minu oli veel üks tüdruk ning siis 4 kutti, kõik olid välismaalased. Manager jõudis siis tunni aja jooksul meilt kõigilt küsida 3 küsimust ning tegi ise samal ajal märkmeid. Nad vist otsisid rohkem lattu töölisi jõuludeks ning seetõttu keegi mulle ei helistanud. Vb oli asi ka selles, et ma olin Novembri lõpus Eestis ning siis mu Taan nr väljas. Ühesõnaga seda tööd ma ei saanud, kuigi oleksin kindlasti võrratu müügimees olnud ;)

Teine töökoht, kus sain intervjuule oli seotud minu ülikooli CBSiga ning töö kujutas endast potesnsiaalsete uute tudengite meilidele vastamist. See naine, kes mind intervjueeris oli minust tema enda sõnul vaimustuses, kuid lõpuks valisid ikkagi ühe teise kandidaadi, keda nad (meeskond) rohkem tundsid. See töökuulutus edastati otse meie ISA listi ning seetõttu arvatavasti oli see isik, kes valituks osutus seal aktiivsemalt ja pikaaegsemalt tegutsenud.

Oma põhimõtetele järgi andes otsustasin uuesti ka Maerski kandideerida. Ma nimelt tavaliselt ei kandideeri samasse firmasse rohkem kui üks kord, aga kuna Maersk on nii suur ning seal HR inimesed vahelduvad kiiresi ning neid on palju, siis otsustasin ikkagi uuesti kandideerida teisle ametikohale. Seekord otsiti student analysti Transformation meeskonda. Esimene voor oli telefoniintervjuu Poolas pesitseva HR inimesega, kes küsis igasuguseid küsimusi ning palju oli ka seotud konkreetse positsiooniga ehk eelnev erinevate majandusmõistete googeldamine tuli tugevasti kasuks. Üllataval kombel õnnestus mul ka järgmisse vooru saada. Tegemist oli üllatavlt viimase vooruga ning kuulsin, et sinna oli kokku kandideerinud kusagil 90 ringis ning viimasesse vooru valiti kolm ja mina olin üks nendest. Kõigepealt vestles minuga HR üldisematel küsimustel ning siis hireing manager. See mees oli tõeline driver, ta oli vist juba peas välja mõelnud, mida ma vastata võin igale küsimusel ning tundus, et ega ta väga minu vastuseid ei kuulanud, tahtis ise rohkem rääkida :D Temaga oli ka case study lahedamine, milleks ma küll väga valmis ei olnud, lootsin rohkem üldisemale case studile kuid see põhines majandusnäitajate arvutamisel ning sellest järelduste tegemisel. Ma olin suht lost, sest ma ei ole viimased neli kuud väga arvudega tegelenud, õnneks see mees aitas mind ning vaikselt imbusid ka õiges vastused kusagil aju tagasopist minu baka esimestest aastatest pinnale. Härra lubas enne jõule otsuse teha, kuid ma sain alles jaanuari keskel teada, et ei osutunud valituks. Tegelikult olin ma juba Pandorale jah sõna öelnud enne viimasele intervjuule minekut, kuna aimasin, et Maerskis võivad asjad venida. Kuigi ametikoht oleks päris põnev olnud.

Ning siis sain intervjuule Pandoras. Kuna ma olin Novembri lõpus Eestis, siis sain esimese intervjuu teha kontoriväliselt ühes kohvikus pühapäeva pärastlõunal. Enne teist intervjuud saateti mulle isiksuse test ja numbriline test teha. See kord põhinesid numbrilise testi küsimused sinu enda eelmise küsimuse vastusest ehk muutusid päris raskeks. Õnneks kutsuti mind ikka kontorisse viimasele intervjuule. See toimus hommikul kell 8 ning ma oma targa peaga otsustasin rattaga minna. Vihma küll ei sadanud, kuid tuul oli rämedalt vastu nii, et 30 min asemel kulus 45 mintsa ning ma olin suht punane näost. Õnneks jäin ainult paar mintsa hiljaks. Intervjuu põhines minu testi tulemuste üksikasjalikul lahkamisel, et miks ma käitun mõnes olukorras nii või naa ning pidin näiteid tooma. Üllataval kombel peegeldasid vastused päris hästi mind, kuigi ma tavaliselt neisse testidesse väga ei usu, sest vastused sõltuvad situatsioonist. Kuid tundub, et minu isiksus sobis neile ning sain selle töö. Ma viimasel intervjuul piiksatasin, et olen ka Maerskis kandideerimisvoorus ning vb see mõjus positiivselt =)

Pandoras tööl
Firma tegeleb ehete müümisega, mis on käsitsi Tais valmistatud. Ma olen student analyst category management meeskonnas ehk siis hakkan erinevate toodete müügiandmenid analüüsima ning aruandeid koostama jms. Esimesel tööpäeval sai hiiglasliku lillekimbu. Loodan, et see ei olnud vihjeks, et ma pean palju ületunde tegema, kuid sellise lillekimbu nimel ma oleks isegi valmis :D Pärast oli tükk tegu kimbu rattakorvi mahutamisega ning koju väntamisega.

Lillekimp
Teisel päeval sain endale ka arvuti. Kui tavaliselt õpilastöölised saavad ikka need vanemad arvutid, siis ma sain endale uhiuue :D Ning sain ka juba ühte esitlust korrigeerida. Eelmisel päeval palus mu juhendaja teha soovitusi aruande parandamiseks, loodan, et ta väga ei pahanda, et ma neid päris palju tegin, kuna sattusin hoogu :D Esimesed päevad muidu lihtsalt kuulasin pealt telefonikõnesid erinevate turgudega (Hong Kong, Saksamaa, UK jm) ning käisin koosolekutel kaasas. Loodan, et kui juurdepääsud korda saavad, siis saan ka rohkem kasulikku tööd hakata tegema. Tundub, et exceliga hakkab mul nalja saama. Ma arvan, et olen üks vähestest kellel on vahetusjalanõud, kuid ma lihtsalt ei taha oma talvesaabastega terve päeva seal istuda.

Tööle pean rattaga pool tundi vurama või siis ühistranspordiga kusagil 40 mintsa. Eelmine nädal läksingi üks päev ühistranspordga, kuna öösel oli palju lund sadanud ning teed polnud veel korras. Alguses rongiga ning lõpus pidin ka paar peatust bussiga minema, kuid pärast kümmet minutit ootamist lõin käega ning vurasin jooksujalu tööle, et mitte hiljaks jääda. Talviste ilmastikuolude tõttu oleksin arvatavasti tund aega seda bussi oodanud, kuna põhimaantee oli täiega ummikus. Siit moraal, tuleb ikka jalgratast usaldada. Mu juhendaja jäi ise ka hiljaks kuna tal olid endal transpordiprobleemid.

Lõunasöök on kõigile töötajatele organiseeritud firma sööklas, kus on võimalik Rootsi laua stiilis endale sööki taldrikule ahnitseda ning see paneb mu silmad ikka kõvasti särama, kuna ma ise just kõige suurem kokk ei ole. Sümboolne summa arvutatakse kuupalgast maha, kusagil 2 eurot söögikord. Samas saab veel hommikusöök kontoris süüs (müsli vms) ning puuviljad ja kohv, tee on päev läbi saadaval. Pärast kella kuut on võimlik ka hilist snäkki saada. Üks töötaja pani end tutvustades juba äbri, kui küsis minult "You were from Russia, right?" - "Not really" :D Eks tal endal oli ka veits mark. 

Marie the nanny ja puhastustädi
Kuna ma alustan uue tööga, siis pean sellest vanast tööst loobuma. Koristuse annan üle ühele oma korterikaaslase sugulasele, kes tuli ka Kopenhaagei elama ning otsis tööd. Nii, et sain ka olla kasulik tutvus :D Detsembris käisin pere uut maja koristamas, mis meenutab rohkem väikest mõisa. Neil ei ole veel elamisluba, sest see maja oli konoritena varem kasutusel. Sealt sain endale Bacardi Razzi, kuna küsisin pereemalt, et mis ma sellega teen ning ta vastu, et viska ära, ning mu kohmetust nähes ütles, et kui tahad, siis võid endale võtta. Ja loomulikult seda ma ka tegin :D

Lapsehoidmisest nii palju, et vanematel lastel kooli jäel käies sain üks päev nende sisehoovis veits rõngastega trikke teha ning kõik lapsed vahtisid suu ammuli :D Ilmselt neil väga võimlemist ei ole. Noorem ka vaikselt enam ei nuta, kui ma talle lasteaeda vastu lähen. Muidu on selline tunne, et kõik teised lapsevanemad arvavad, et ma käin lapsi varastamas :D Tavliselt ta jätab nutmise järgi kui ma ta kärru panen, kuid eks need väiksed lapsed ole omamoodi manipulaatorid.

Federikkega sõbrapilt
Pildistamine on parim lapsehoidmise meelelahutus ;)
Üks kahest teslast mida näen iga kord kui koristama lähen
Rattajutud
Eile siis läks mul ratta kumm teist korda katki. Olin linnas Tina ja Serenaga kohvikus ning tagasi koju tulles avastasin kohe, et kuidagi imelik on sõita ning tagakumm oligi töss. Egas midagi, võtsin ratta käekõrvale ja hakkasin kodupoole jalutama. Alguses mõtlesin, et lähen ikka rongi peale, kuid siis meenus, et pean veel rattale lisapileti otma (täna taani keeles selgus, et rongis on ratas tasuta). Läksin siis jala ning aega kulus kusagil tunnike, rattaga oleks olnud kusagil 18 minutit. Kuna oli pühapäeva õhtu, siis kõik rattapoed olid ka kinni. Õnneks mu lähedal on üks rattapood, kus lasin kummi ära parandada ning üllatavl kombel mul läks ainuly 69 DKK (u 8 EUR). Alguses arvasin, et pean terve varanduse maksma selle eest :D Aga ilma rattata on ikka päris ebamugav siin olla, liikumine võtab nii kaua aega isegi, kui ühistranspordi piletit raatsid osta. Ma käisin eile väljas jooksmas ka üle pika aja ning nüüd on lihased valusad, vb osaliselt ka sellest kõndimisest. Siin väga palju lund ei ole, kuid üks keskealine paarike isegi suusatas :P

Järgmine nädal algab juba uus semester nii, et see nädal on mini koolivaheaeg. Samas ma juba nägin, kui palju seal lugeda on nii, et ei teagi kas minu plaanist mõni juturaamat kätte võtta ka midagi välja tuleb.

Comments

Popular posts from this blog

Ema"puhkus" Taani moodi vol2

The Birth Story vol 2 💞

Koh Samui with baby and toddler 🏝