Hervey Bay ja Fraseri saar

HERVEY BAY
Harvey Baysse saabusime pärastlõunal ja väikse raha eest tuli meile Airbnb tädi järgi ja viis majutuskohta. Seekord oli meie päralt üks tuba majas, mis oli ainult Airbnb külastajate valduses. Peale meie oli seal veel üks keskealine saksa naine, kes oli Austraalias trippimas ja üks paarike, kes oli ööpäevasel reisil nii, et neid me ei näinudki. Ühisruumid - köök ja elutuba - olid päris ruumikad.

Taustaks pikk Hervey Bay sild

Ilm oli veits pilves, kuid siiski tahtsime (või mina tahtsin) minna Hervey Bay kuulsat silda külastama. Hervey Bay on kuulus vaalavaatlus koht ja getaway Fraseri saarele. Vaalad rändavad sinna paarituma vahemikus august kuni oktoober nii, et meie neid küll ei näinud, kuid Fraseri saarele läksime ühepäevasele reisile. Paljud lähevad sinna kohe mitmeks päevaks campima, kuid kuna meil oli päris tihe schedule, siis otsustasime ainult päevase reisi kasuks. Hervey Bays muidu väga ujumisrandu ei ole, kuid seal on siiski päris mõnus atmosfäär ja oleks kohe ühe päeva veel olnud.

Silla peal poosetamas

Saabumise õhtul otsustasime ka ise süüa teha. Ostsime pizza, mis ei maitsenud just kõige paremini ja arbuusi, millest olid lõpuks kõhud väga täis. Meie menüüs oli ka kookosvesi, mis oli Austraalias päris soodne. Sild on väga pikk ja vaalavaatluse ajal võib vist silla peal ka vaalu näha. Meie kohtasime hoopis ühte peligani, kes ootas silla peal kala püüdvalt meestelt kala ja seda ta ka sai. Päris naljakas oli näha pelikani kala noka vahel plaksutamas.

Kohalikest vaatamisväärsustest sattusime ka botaanikaaeda, mis asus meie Airbnb lähedal. Seal oli päris ilus ja me olime ainukesed külalised. Piletiraha ei küsitud.

Botaaniaaias

FRASERI SAAR
Reisi tellisime Airbnb tädi kaudu ja nii võeti meid hommikul täitsa kodu juurest peale. Reisile läksime väiksema laevaga ja kokku oli meid seal kusagil 25 tükki nii, et täitsa paras seltskond. Fraseri saar on maailma suurimaid liivasaari ja me külastasime saare remote osa, kus ei ole ühtegi hotelli. Teisel pool saart on vist mingid kuurordid, kus Harry ja Meghan oma mesinädalate ajal peatusid.

Liival on näha neljarattalise jälgi

Esimese peatuse ajal kõndisime liivaluidet mööda üles vaatluskohani. Seal rannas ei olnud mitte ühtegi inimest. Kauguses näegi ainult mõnda neljarattalist dšeepi, millega mööda liivaluiteid ringi tiirutatakse. Alles oli veits sadanu nii, et liiv oli veits niiske. Ma siis kommenteerisin, et selline tunne nagu lumes kõnniks ja siis kiid vastas, et ta pole kunagi lume peal kõndinud. 😅

Hommik oli veits pilvine

Reisi jooksul sai ka snorgeldatud, nägi värvilisi kalu ja rai kala ka. Vette minnes pidi panema nailonülikonna ehk Stingersuiti selga, sest oli millimallika hooaeg ja mõned võivad päris mürgised olla. See aitas ka päikese vastu, kuna päeva lõpuks põlesid mul käe ja jalalabad ära ning ka pealagi ehk kõik, mis ülikonnaga ei olnud kaetud. Muidu oleks vist reisi lõpuni olnud vähk 👹.

Lisaks sai ka päris palju kanuuga sõita, vesi oli helesinine ja kohe ahvatles sisse hüppama. Giid sõnul ei ole seal kandis tema kunagi hai kalu näinud, kuid mine sa tea. Üheks peatuskohaks oli ka saare peal olevas magevee jões kanuutamine. Me Keviniga olime samas grupis hiina turistidega, kes ei saanud kuidagi kanuuga sõitmisega hakkama nii, et giid haakis nad enda sappa kinni, muidu käisid nad lihtsalt kaldast kaldasse. Päris mõnus oli end soolasest mereveest magevees maha pesta, laevas oli muidu dušš ka olemas. Lõuna oli ka suht ok, palju erinevaid salateid ja siis sai vahepeal ka snäkke. Hiljem sai ka madratsiga lõbusõitu tehtud, kus mootorpaat vedas madratsid mööda vett ringi. See oli väga äge, kuid kohati isegi veits hirmus 😀.

Hiinlasi jälle järgi ootamas

Enamike reiside osaks Austaalias on ka nn "bushwalk", mis mulle kõlas nagu kusagil läbi võsa kõndimist, kuid tegelikult tähendab see lihtsalt mööda teerada veits campimist, põõsastes seiklemisest on asi kaugel 😅

Tagasi jõudsime kusagil kell 5 õhtul ja meid visati tagasi majutuskoha juurde. Seal saime end puhtaks kasitud, sest ees ootas öine bussireis. Bussipeatusesse läksime ühistranspordiga. Mingid uberid olid ka vist saadaval, kuid kuna meil oli aega, siis võtsime bussi.

Kui päike välja tuli, siis lõi kohe liiva valgeks

Comments

Popular posts from this blog