Brisbane ja Noosa

Enne kui Brisbanist kirjutan, jäi mul üks põnev seik lennureisi juures rääkimata. Nimelt Austraaliasse minekuks on ka viisat vaja, kuid seda saab elektrooniliselt netis tasuta teha. Seal siis ka kontrolliti seda ja lennukis pidi mingi ankeedi ära täitma, et midagi kahtlast ei ole kaasa võtnud. Nii, et tasub kirjutusvahend kotti panna, me laenasime kõrval istuva tädi oma. Sinna pidi ka oma ameti märkima ja ma kirjutasin "Demand planner", selle pärast pidin eraldi turvakontrollist läbi minema, kuhu isegi Kevinit ei saadetud, kuigi ta näeb kahtlasem välja kui mina 😁 Eks nad arvasid, et mis demandi ma siin planeerin. Niisiis, järgmine kord olen business analyst.

Airbnb mullikas

Hommikutee rõdul

Lennujaamast sai päris kiiresti pagasi kätte ning kesklinna sai rongiga. Meie airbnb oli täitsa kesklinnas ja seal oli palju erinevaid söögi kohti ning shoppamist. Saime ka basseinis ujuda, mullivannis olla ja saunas käia, sest see airbnb oli nagu hotell. Kesklinnas oli ka kuusk ehitud ning seal lasti nn raekoja hoone peale üht jõuluvideot, mis oli päris lahe. Brisbani kesklinn oli arhitektuuriliselt kontrastne, kõrghoonete vahepeal koloonia ajast vanad panga ja kauplemismajad.

Lone Pine Koala Sanctuary
Õhtul läksime välja Brisbanei Harborbridgei alla olevatesse pubidesse. Need oli rahvast pungil ja paljud pidasid jõulupidu. Ühes kohas oli pubil enda pruulikoda isegi sees. Enamjaolt sai sealt igasuguseid õllesid osta.Ükspäev võtsime ette ka reisi gold coastile, kuid see oli suht failure, sest ühel lõigul olid rongid bussidega asndatud ja seetõttu võttis palju kauem aega kui muidu. Ja muidugi vihma sadas nagu oavarrest nii, et me kohale jõudes lihtsalt sõime lõunat ja siis võtsime 2 tunnise teekonna tagasi. Ma korraks vihmasahmakate vahel kiikasin randa. Päikselise ilmaga on kindlasti hoopis teine.

Brisbanei skyline

Vaatamisväärsustest käisime Lone Pine Koala Sanctuarys. Sinna läksime bussiga, kusagil 40 minutit võttis aega. Oleks saanud ka jõekruiisiga, kuid siis on piiratud aeg kohapeal viibimiseks. Pileteid ostes soovitas tädi kohe koaalade juurde minna, sest seal oli pildistamiseks umbes tunnine järjekord. Iga koalaga sai kuni 5 pilti teha, sest muidu väsivad koaalad ära. Lisaks koaaladele sai kängurusid toita. Selleks pidi spetsiaalsed krõbuskid kohapealt oskama. Need kängurud olid tegelikult päris täis söönud juba nii, et oli tükk tegu, et oma toidukotist lahti saaksin.

Showboat Cuise
Vihmasest ilmast hoolimata läksime Showboat õhtusöögi kruiisile Brisbanei jõel. See laev oli nagu Tom Sawyeri multikast, veeratta jõul liikus edasi (ei tea kuidas seda nimetatakse). Süüa sai palju ja toidlustamine oli rootsi laua moodi. Meie kõrval istusid briti ülekaalulised turistid ja nendega sai veits ilma teemal juttu aetud. Brisbaneis viibisime reede õhtust esmaspäeva hommikuni. Õhtuti välja minnes ma veits kahetsesin, et olin oma "party dressid ja kingad" koju jätnud, sest Austraalias lüüakse end välja minnes päris hoolega üles. Ma olen siin Taanis casual stiiliga ära harjunud ja nii tundsin enda nagu Euroopa kaltsakas. 😀

Noosa
Greyhound bussipeatus asus Brisbanei bussijaama kõige ülemisel korrusel. Bussi oodates sõime hommikusöögiks sushit. Seal on sushi päris odav ja ei müüda mitte üksikute lõikude kaupa vaid terveid rulle. Bussisõit võttis kusagil 2,5 tundi aega ja tegelikult jääb vahepeale veel palju ilusaid randasid. Me lükkasime Noosasse mineku varahommikult lõuna peale, kuna ilmateatest nägime, et Noosas vihmane ja siis saame vähemalt veits kauem magada. Noosas olime kokkuesmaspäeva lõunast teisipäeva pärastlõunani, kuid heaga võib seal täitsa rohkem aega veeta ja rannas lebotada. Tahtsin ka Fairypoolide juurde matkata, kuid ei jõudnud.

Bussi ootamas (jäi 1h hiljaks)

Noosa Aibnb asus suhteliselt linna keskel ka, randa oli 20 minutit kõndida ja 10 minutit keskusest. Aibnb kuulus ühele mehele, kes oli Austraaliasse Saksamaalt emigreerunud tükk aega tagasi. Tal oli ka üks nummi koer. Meil oli tema majas oma tuba konditsioneeriga, mis oli väga mõnus. Kuna ilm oli ikka veits pilves, siis läksime Targeti shoppama ja sai veits odavat pahna osta. Kuna meil kotid olid juba niigi pungil, siis ega väga ei shopanudki Austraalias. Seal oli enamjaolt ainult suve riideid saada, millega siin pool maakera talvel väga midagi ei tee.

Vaade airbnb rõdult

Noosa ise on selline väike hubane kuurortlinn, ma ütleks et Elva suurune, kuid Verevi järve asemel on ookean. Ranna ääres on ka hotellid ning päris palju peresid oli seal puhkamas. Rannas oli ka rannavalve, kes teatas ruupurist kui looded pöördusid ja veepiir hakkas tagasi ookeani poole nihkuma. Lainetus oli päris suur ja nii leidus seal ka surfajaid. Mulle meeldib Autraalia randade juures see, et nad ei ole ära turististunud (vähemalt need kus me käisime), see tähendab, et saab ilusti oma käteräti maha panna ja ei pea kusagil rannatoolide ja varjude vahelt endale teed tegema, mis kuuluvad iga eri hotteli alla.

Õhtul olime dilemma ees, kas jääda tuppa õhukonditsioneeri nautima või minna kusagil ühte drinki tegema. Ma suutsin Kevinit veenda, sest ma olin ue kleid ostnud ja tahtsin seda selga panna, ning see oli väga hea otsus, sest sattusime reisi kõige paremasse kokteilibaari ranna ääres ja see oli üks mõnusamaid õhtuid. 💖 Kokteilid maksid kusagil 10 euri tükk.

Pina Colada 👌

Noosa jõulukuusk

Comments

Popular posts from this blog